دانستن مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا نکته قابل توجهی است که قبل از سفر به کشور هایی که با ویزای کانادا می توان رفت باید بررسی شود.
کد خبر: ۱۳۷۷۲۰۳

زیرا عدم اطلاع از مدت صدور ویزای کانادا باعث اختلال در سفر و برنامه ریزی های افراد می شود.  مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا تقریبا 3 ماه  تخمین زده می شود اما این زمان ممکن است بیشتر یا کمتر هم شود.

ویزای توریستی کانادا چیست؟

ویزای توریستی کانادا یا ویزای گردشگری که به ویزای مولتی نیز مشهور است نوعی از ویزاست که با هدف گردشگری و بازدید از کانادا اخذ می شود. با ویزای توریستی می توانید تا مدت 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشید.

کانادا کشوری است که با دارا بودن مناطق جذاب توریست های بسیاری را از سرتاسر جهان به خودش جذب کرده است. در طی سال های طولانی افراد زیادی به قصد تفریح و دیدار از دوستان، خانواده و آشنایان به دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام کرده اند. برای دریافت ویزای توریستی کانادا باید دارای شرایط و مدارکی باشید که به مهمترین آنها در ادامه اشاره می کنیم.

 

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

 

شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا

برای دریافت ویزای توریستی کانادا دارابودن مدارک زیر از الزامات است:

  • دارابودن گذرنامه معتبر
  • دارابودن سلامت جسم و روان
  • دارابودن تمکن مالی
  • داشتن برنامه سفر دقیق برای بازدید از کانادا
  • اثبات بازگشت به کشور مبدأ پس از اتمام مدت ویزا
  • عدم سوءپیشینه
  • رعایت تمامی قوانین کشور کانادا در مدت‌زمان حضور در این کشور

 

مراحل دریافت ویزای توریستی کانادا

برای دریافت ویزای توریستی کانادا مراحل زیر را می‌بایست طی کنید:

  • آماده‌سازی مدارک موردنیاز برای گرفتن ویزا
  • کامل کردن فرم‌های مربوطه
  • پرداخت هزینه‌های لازم برای درخواست ویزا و انگشت‌نگاری (در صورت ثبت‌نام اینترنتی باید پرداخت را به‌صورت آنلاین با کارت اعتباری و یا کردیت کارت انجام دهید)
  • در آخر باید درخواست خود را برای دریافت ویزای توریستی ثبت نمایید. (برای ثبت کردن درخواست باید تمامی مدارک را به یکی از مراکز VAC ارسال کنید)

    مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

انواع ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا شامل سه نوع ویزا می‌شود:

ویزای سینگل کانادا

این نوع ویزا همان‌طور که از اسمش مشخص است ویزای یکبار ورود است. با ویزای سینگل کانادا تنها یک‌بار می‌توانید به کانادا سفر کنید و با تمام شدن مدت ویزا باید از کشور کانادا خارج شوید.

ویزای مولتیپل کانادا

ویزای مولتی کانادا که به نام ویزای مولتیپل کانادا نیز شناخته می‌شود دارای مدت‌زمان ۵ساله است که پس از پایان مدت، اعتبار خود را از دست می‌دهد و باید از کانادا خارج شوید.

 

این ویزا با داشتن شرایطی چون فراهم‌کردن اقامت در کانادا به مدت ۶ ماه پس از هر بار ورود، تمدید ویزا به مدت ۶ ماه در صورت داشتن شرایط قانع‌کننده، داشتن اعتبار تا پایان اعتبار پاسپورت و نامحدود بودن دفعات ورود به کانادا به یکی از پرطرف‌دارترین ویزاهای توریستی کانادا تبدیل شده است.

سوپر ویزای کانادا

یکی از دیگر انواع ویزای توریستی، سوپر ویزای کانادا است که اسم دیگر آن ویزای والدین است. این ویزا مختص مادربزرگ، پدربزرگ، پدر و مادر شخصی است که ضمن برخورداری از اقامت دائم کانادا، سن بالاتر از 18 سال دارد و مجاز به دعوت از بستگان نامبرده خود هست. دریافت این نوع ویزا مستلزم این است که فرد متقاضی دریافت سوپر ویزای کانادا دارای دعوت‌نامه باشد.

مدت‌زمان صدور ویزای توریستی کانادا

مدت‌زمان صدور ویزای توریستی کانادا به‌طورکلی بستگی به تعداد درخواست‌ها و گاهی شرایط سیاسی و جهانی دارد. برای مثال در زمان همه‌گیری ویروس کرونا صدور ویزای توریستی برای مدتی انجام نمی‌شد و یا پروسه صدور ویزا زمان زیادی می‌برد. به طور معمول مدت‌زمان صدور ویزای توریستی کانادا حداقل 3 ماه است.

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

پس از اعلام نظر بر روی درخواست اخذ ویزا، به شما اطلاع داده می‌شود که با درخواست ویزای شما موافقت شده است یا خیر. درصورتی‌که ویزای کانادا برای شما صادر شده باشد می‌توانید از خدمات پیکاپ ویزای کانادا استفاده کرده و ویزای خود را دریافت نمایید.

مدت‌زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا

مدت‌زمان اعتبار توریستی کانادا بستگی به نوع ویزا دارد:

  • اعتبار ویزای سینگل 6 ماه است
  • اعتبار ویزای مولتیپل 5 سال است
  • اعتبار سوپر ویزای کانادا مدت‌زمان 2 سال است.

اما به‌طورکلی تا پایان زمان اعتبار گذرنامه، ویزای توریستی کانادا برای متقاضیان معتبر است. برای مثال ازآنجایی‌که پاسپورت ایرانیان دارای 5 سال اعتبار است مدت‌زمان اعتبار ویزای مولتیپل کانادا نیز 5 سال است.

ویزای توریستی کانادا جز ویزاهای پرطرف‌دار است و هرساله متقاضیان بسیاری برای دریافت این ویزا اقدام می‌کنند. همان‌طور که گفته شد ویزای توریستی کانادا در دو نوع ویزای سینگل و یا مولتی صادر می‌شود و مدت‌زمان صدور آن معمولاً 3 ماه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها