پنتاگون از دیرباز صنعت سینمای آمریکا را هدایت می‌کند

بهداشتی کردن جنگ، وظیفه تاریخی هالیوود

سینمای جهان

درهم‌شکستن هالیوودی فیلمساز استرالیایی

اتان هاوک هم به جمع کارزاری پیوست که در رابطه با حسادت و رفتارهای نامناسب هنرمندان هالیوودی دست به افشاگری می‌زند. او در گفت‌‌وگو با نشریه ایندای وایر نام دو بازیگری که رفتار ناشایست داشته‌اند را نیز عنوان کرده است.
کد خبر: ۱۳۷۴۸۳۲
نویسنده کیکاووس زیاری - گروه فرهنگ و هنر

هاوک می‌گوید جانی دپ و راسل کرو آنچنان رفتار بد و تحقیرآمیزی با پیتر ویر، فیلمساز مولف استرالیایی داشته‌اند که باعث فرار او از هالیوود شده‌اند. در همین ارتباط، هاوک این دو بازیگر را مقصر اصلی غیبت ۱۲ساله ویر در صنعت سینمای آمریکا می‌داند. درعین‌حال بازیگر این پرسش جدی را مطرح می‌کند که چرا فیلمساز مولفی که افتخار سینمای جهان است، از سال ۲۰۱۰ فیلم دیگری در خاک آمریکا کارگردانی نکرده است.

به گفته هاوک: «احساسم این است که پیتر ویر بعد از رفتارهای ناشایست دپ و کرو عطای فیلم‌ساختن در آمریکا را به لقایش بخشید و علاقه‌اش به کار در این مکان را از دست داد. من شاهد بودم که ویر چگونه با عشق و علاقه و حتی در سخت‌ترین شرایط کاری، وظیفه‌اش را با صداقت تمام انجام می‌داد و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کرد. با وجود این، بازیگرانی که در فیلمش حضور داشتند، توجهی به شرایط سخت تولید نداشتند و با نالیدن‌های مداوم خود شرایط را برای ویر سخت‌تر می‌کردند. کرو و دپ به‌جای این‌که برای حل مشکلات خود سراغ تهیه‌کنندگان فیلم بروند، پیوسته با ویر بداخلاقی کرده و با الفاظ نامناسب با او صحبت می‌کردند. به باور من، این دو بازیگر روحیه و علاقه ویر را درهم‌شکستند. آنها یک فیلمساز بزرگ را شکستند و خم به ابرو نیاوردند.»

پارتی‌بازی استرالیایی

نکته جالب گفت‌وگوی هاوک این است که او از برخورد بد کرو با پیتر ویر بیشتر ابراز ناراحتی می‌کند، زیرا این بازیگر برخلاف جانی دپ اصلیتی استرالیایی دارد و در حقیقت با این فیلمساز مولف هم‌ولایتی است! درعین‌حال، هاوک به این موضوع مهم و جالب هم اشاره می‌کند که اکثر فیلمسازان و فیلمنامه‌نویسان خلاق حاضر در هالیوود، اصلیتی غیرآمریکایی دارند و این مرکز بر شانه‌های هنرمندان خارجی استوار است. هاوک می‌گوید: «هنرمندانی چون ویر چهره‌های مستعد نایابی هستند که پیداکردن‌شان بسیار سخت است و وقتی حاضر به کار در اینجا می‌شوند، باید حضورشان را گرامی‌داشت. این هنرمندان حتی وقتی فیلمی مردم‌پسند می‌سازند، بازهم کارشان جنبه‌های هنرمندانه بالایی دارد و چند سروگردن بالاتر از بهترین کارهایی است که هنرمندان آمریکایی تولید می‌کنند.»طی یک ماه اخیر تعدادی از هنرمندان سینما در رابطه با برخوردهای بد و نامناسب ستارگان هالیوودی صحبت و دست به افشاگری زده‌اند. این افشاگری‌ها بازتاب وسیعی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشته و اهل فن براین باورند که در روزها و ماه‌های آینده بازهم تعداد بیشتری از هنرمندان متعهد در این رابطه صحبت و دست به افشاگری خواهند زد./ ایندای‌ وایر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها