قیمت تخم مرغ | قیمت تخم مرغ در بازار

قیمت تخم مرغ کاهش یافت | قیمت تخم مرغ امروز

قیمت تخم مرغ | قیمت تخم مرغ امروز | قیمت تخم مرغ 10 تیر 1401

قیمت تخم مرغ اعلام شد | جدول قیمت تخم مرغ

در این خبر به بررسی قیمت انواع تخم مرغ در بازار پرداختیم.
کد خبر: ۱۳۷۱۷۷۵

قیمت تخم مرغ اعلام شد. کاهش تقاضا چه تاثیری بر روی قیمت تخم مرغ دارد؟  نرخ مصوب قیمت تخم مرغ چند؟ حذف ارز 4200 تومانی چه تاثیری بر روی قیمت تخم مرغ دارد؟ افزایش نرخ نهاده های دامی قیمت تخم مرغ را گرانتر و موجب غیب شده این ماده غذایی از سفره مردم خواهد شد.

به گزارش جام جم آنلاین از گسترش نیوز، فهرست قیمت برخی از انواع تخم مرغ موجود در بازار به شرح زیر است.

نام کالا  قیمت (تومان)
تخم مرغ تازه تنظیم بازار پروتانا بسته ۶ عددی ۱۸,۳۵۰
تخم مرغ تنظیم بازار تلاونگ بسته ۶ عددی ۱۸,۳۵۰
تخم مرغ تازه تنظیم بازار پروتانا بسته ۹ عددی ۲۷,۵۰۰
تخم مرغ تنظیم بازار حسام بسته ۹ عددی ۲۷,۵۰۰
تخم مرغ غنی شده اسید فولیک حسام بسته ۹ عددی ۳۴,۸۰۰
تخم مرغ تنظیم بازار حسام بسته ۱۵ عددی ۳۹,۸۰۰
تخم مرغ تنظیم بازار حسام بسته ۱۵ عددی ۴۵,۹۰۰
تخم مرغ تازه تنظیم بازار پروتانا بسته ۱۵ عددی ۴۵,۹۰۰
تخم مرغ تازه تنظیم بازار پروتانا بسته ۲۰ عددی ۶۱,۱۰۰
تخم مرغ تنظیم بازار حسام بسته ۲۰ عددی ۶۱,۱۰۰
تخم مرغ تنظیم بازار حسام بسته ۳۰ عددی ۷۶,۰۰۰

قیمت تخم مرغ امروز در بازار تهران

بر اساس بررسی های انجام شده قیمت تخم مرغ امروز ۹ تیر ۱۴۰۱ در بازار تهران به صورت شانه مقوایی و کیلویی در این خبر به طور روزانه اطلاع رسانی میگردد.

با اجرای طرح اصلاح یارانه ها ها و واریز دو یارانه معیشتی به حساب خانوارها، از امروز یارانه تخم مرغ حذف شده و بر این اساس قیمت هر شانه تخم مرغ ۷۱ هزار تومان در نظر گرفته شده است. دولت هر کیلو تخم مرغ را به قیمت ۳۱ هزار تومان از مرغدار خریداری و در بازار عرضه خواهد کرد.

طبق بررسی‌های میدانی از سطح شهر، قیمت تخم مرغ در سوپرمارکت ها و خرده فروشی ها شانه ای بین ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان است.

به گزارش ممتاز نیوز، در حال حاضر هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی تنظیم بازاری در میادین میوه وتره بار با قیمت شانه‌ای ۶۱۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.

ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی را ۶۱,۰۰۰ تومان تصویب کرده است.

قیمت تخم مرغ دولتی تنظیم بازار امروز ۹ تیر ۱۴۰۱ به صورت کیلویی و بسته بندی ارائه شده است.

توجه داشته باشید قیمت ارائه شده مربوط به نرخ مصوب تخم مرغ در میادین میوه و تره بار تهران بوده و در سطح بازار و سوپرمارکتها به مراتب بیشتر است.

قیمت تخم مرغ همچنان ۸ هزار و ۵۰۰ تومان کمتر از نرخ مصوب

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران گفت: نرخ کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری با قیمت مصوب ۸ هزار و ۵۰۰ تومان اختلاف دارد.

ناصر نبی پور گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۲۷ هزار تومان است که با نرخ مصوب ۸ هزار و ۵۰۰ تومان اختلاف دارد.

به گفته او، ماهانه ۱۰۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که با احتساب مصرف داخل ۵ تا ۱۰ هزار تن مازاد بر نیاز کشور است که برآورد می‌شود تا شهریور ۱۰۰ هزار تن مازاد تولید داشته باشیم.

آقای نبی پور می گوید: کشور عراق واردات تخم مرغ از ایران را ممنوع کرده که با این وجود صادرات تخم مرغ به کشورهای افغانستان، عمان، کویت و قطر در حال انجام است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران گفت: نقل قول‌های زیادی در این زمینه وجود دارد، اما دلیل اصلی فشار ترکیه بر عراق بوده است و با توجه به اینکه کشور ترکیه می‌تواند به طور مستمر تخم مرغ عراق را تامین کند، عراق این درخواست ترک‌ها را پذیرفته است.

با اصلاح نظام یارانه قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد که به دلیل مازاد تولید، قیمت به این نرخ نرسید که وزارت جهاد برای حمایت از مرغداران اقدام به حذف تعرفه صادرات و خرید حمایتی کرده است.

بنابر آخرین آمار اعلامی اتحادیه مرغ تخم گذار با ممنوعیت واردات تخم مرغ به عراق، یکی از بزرگترین بازارهای صادراتی را از دست داده ایم.

تاثیر کاهش تقاضا بر روی قیمت تخم‌ مرغ

مرغ و تخم‌مرغ در لیست اولین کالاهایی بودند که بعد از حذف ارز ترجیحی قیمت آن چند‌برابر شد، اما حالا و پس از گذشت بیشتر از یک‌ماه از آن زمان، بازار تخم‌مرغ به سمت دیگری رفته است.

قیمت تخم مرغ اعلام شد | جدول قیمت تخم مرغ

رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه قیمت تخم‌مرغ درب مرغداری به کیلویی ٢٧‌هزار‌تومان رسیده است، گفت: «ارز ترجیحی در زمان اوج تولید حذف شد؛ این در حالی است که قیمت تمام‌شده تولید این کالا حدود ۴٣‌هزار‌تومان است.‌»

ناصر نبی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پور در مورد اینکه آیا در چنین شرایطی دولت مازاد تخم‌مرغ را از تولیدکنندگان خریداری نمی‌کند؟ به خبرگزاری مهر گفت: «دولت اعلام‌کرده هر کیلوگرم تخم‌مرغ را درب سردخانه ٣١‌هزار‌تومان خریداری می‌کند، درحالی‌که با احتساب هزینه حمل و کارتن قیمت تخم‌مرغ ٣١‌هزار‌تومان تمام می‌شود، بنابراین مرغدار ترجیح می‌دهد آن را همان کیلویی ٢٧‌هزار‌تومان بفروشد، ضمن اینکه دولت اعلام کرده در خرید توافقی تخم‌مرغ مازاد، ۴۵ روز بعد از خرید مطالبات تولیدکنندگان تسویه می‌شود.‌»

نبی‌پور همچنین با اشاره به قیمت بالای نهاده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دامی گفت: «مرغداران توان خرید نهاده را ندارند و اکثرا از ذخایر موجود در مرغداری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها استفاده می‌کنند.‌» البته وی پیش‌بینی کرد که در تیر و مرداد این ذخایر به اتمام برسد و تولیدکنندگان مجبور به خرید نهاده جدید شوند.

نبی‌پور در پایان با اشاره به اینکه حذف ارز ۴٢٠٠‌تومانی زمانی اتفاق افتاد که میزان تولید بسیار زیاد بود، گفت: «شاید بتوان گفت تولید در بالاترین سطح خود در تاریخ صنعت مرغ تخم‌گذار و روزانه حدود ٣٣٠٠ تن بود و البته در کنار این مساله با کاهش تقاضا از سوی مردم مواجه هستیم که همه این عوامل منجر به کاهش قیمت شده است.‌»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها