کد خبر: ۱۳۶۹۹۶۲
نویسنده محمد قادری - کارشناس امور بین الملل
در کنار موج گسترده حملات سایبری به زیرساخت‌های رژیم‌صهیونیستی، رشد درگیری‌های خونین در داخل شهرک‌های صهیونیست‌نشین و تحرکات هدفمند گروه‌های مقاومت علیه این رژیم، شهروندان سرزمین‌های اشغالی این روز‌ها شاهد افزایش حوادث غیرطبیعی نیز هستند.

در یکی از آخرین حوادث رخ داده، چند روز پیش ۱۸اتوبوس در یک پایانه اتوبوسرانی در اراضی اشغالی طعمه حریق شدند و همگی در آتش سوختند.

این تحولات در حالی است که نفتالی بنت، چندی پیش از کلید خوردن راهبردی جدید موسوم به «هدف قراردادن سر هشت‌پا» خبر داد و با انتساب تلویحی حوادث پیش آمده به ایران، از سیاست خود برای مواجهه جدی و علنی با جمهوری اسلامی رونمایی کرد.

او البته اواخر تابستان سال گذشته نیز با رونمایی از راهبردی زیر عنوان «مرگ با هزاران جراحت» مدعی شده بود که می‌خواهد با زخم‌های کوچک و موثر با ایران مقابله کند.

گرچه تل‌آویو همواره سعی داشته اقدامات شرارت‌بار خود را با ضریبی بسیار بالاتر بزرگنمایی کند و در مقابل ضربات وارده بر پیکر خود را با سانسور شدید خبری ناچیز بینگارد تا از این رهگذر، خود را قدرتی برتر و پیروز میدان معرفی کند، اما واقعیت میدانی، خبر از حقایقی دیگر می‌دهد.

این حقایق به‌تازگی موجب شد شخص نفتالی بنت، طی مصاحبه‌ای به تسریع حرکت رژیم به سمت اضمحلال اعتراف کند و آن را بهانه‌ای برای جلوگیری از فروپاشی دولت خود قرار دهد.

علاوه بر این، صهیونیست‌ها با بیش‌فعالی در عرصه خارجی و دیپلماسی، به زعم خود کوشیده‌اند ایران را زیر فشار سهمگین سیاسی- تبلیغاتی قرار دهند و مانع دستیابی به هرگونه توافقی میان تهران و غرب شوند.
با این حال، آنچه در مواردی، چون آتش‌سوزی اخیر در یک پایانه مسافربری رخ داده، بیانگر عمق فروپاشی اجتماعی در داخل سرزمین‌های اشغالی است که نه تنها افسار کار را از دست دولت ضعیف بنت خارج کرده، بلکه این پیام را به شهروندان این رژیم فرستاده که امنیت وعده داده شده از سوی مقامات صهیونیستی مابه‌ازای حقیقی ندارد.

به بیان دقیق‌تر، چنین حوادثی نشان می‌دهد راهبرد هزار ضربه چاقوی رژیم جعلی اسرائیل علیه ملت ایران، در حال معکوس شدن علیه خودشان است؛ موضوعی که دیگر حتی با بایکوت رسانه‌ای نیز قابل لاپوشانی نیست.
نکته آن‌که، چنین حوادثی به‌درستی بیانگر اشتباه محاسباتی دستگاه اطلاعاتی صهیونیست‌هاست که به خطا تصور می‌کنند با اقداماتی، چون خرابکاری و ترور در داخل ایران می‌توانند نابودی قطعی خود را به تاخیر بیندازند و مانع آن شوند.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها