برنامه داستان‌ها و آدم‌ها به تهیه کنندگی سارا شریفی که به بازخوانی ماجرای زندگی آدم‌ها اختصاص دارد که در داستان‌ها به نگارش درآمده است در این هفته کتاب پل معلق را بررسی خواهد کرد.
کد خبر: ۱۳۶۹۸۵۷

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رادیو سلامت، سارا شریفی، تهیه کننده برنامه داستان ها و آدم ها در این باره بتوضیح داد: در این برنامه داستان‌های کوتاه ایرانی و خارجی خوانده و از منظر روانشناسی تحلیل و بررسی می‌شود. این برنامه ساعت 19 و 10 دقیقه روزهای سه شنبه به مدت نیم ساعت از رادیو سلامت پخش می شود. هر داستان علاوه بر آنکه خواننده را با دنیای خیال آشتی می‌دهد، الگویی است برای خواننده تا از خلال خوانش داستان، درون خود را کندوکاو کند و دردهای خود را شفا بخشد و این تاثیر کتابخوانی است بر آرامش و سلامت روان.

وی تاکید کرد: در این هفته سه شنبه 24 خرداد کتاب داستان کوتاه پل معلق به نویسندگی آلیس مونرو و ترجمه مژده دقیقی را بررسی خواهیم کرد. دراین برنامه دکتر پروین ناظمی روانشناس حضور دارد و درباره مفاهیم کتاب صحبت خواهد کرد.

کتاب‌های نویسندگان خارجی از جمله کتاب‌های اروین یالوم، آنا گاوالدا،اریک امانوئل اشمیت،آلیس مونرو،آلبا دسس پدس،مت هیگ،هاروکی موراکامی در برنامه بازخوانی شده است.

در خلاصه داستان این کتاب آمده است: زن، یک بار ترکش کرده بود. دلیل اصلی‌اش خیلی پیش‌پا افتاده بود: با چند خلاف‌کار جوان (خودش اسمشان را گذاشته بود «اراذل»)، دست‌به‌یکی کرده و کیک زنجبیلی او را لمبانده بودند. کیک را تازه پخته بود و می‌خواست بعد از جلسه آن روز عصر، با آن از مهمان‌ها پذیرایی کند. بی‌آن‌که توجه کسی را جلب کند –دست کم توجه نیل‏۱‎ و آن اراذل را– از خانه آمده بود بیرون و رفته بود نشسته بود توی یک ایستگاه سرپوشیده در خیابان اصلی که اتوبوس‌های شهری، روزی دو بار آن جا توقف می‌کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها