درحالی که در یک شبانه روز گذشته دغدغه بخشی از مردم به اعلام اعتراضشان نسبت به نحوه تقسیم یارانه‌ اختصاص داشت. مسعود میرکاظمی در برنامه شب گذشته تلویزیون مدعی شد، یارانه واریز شده برای مدت دو ماه است.
کد خبر: ۱۳۶۵۷۰۰

یارانه نقدی جبرانی فعلا برای مردم قابل برداشت نیست

 

واریز یارانه نقدی از یک دهه پیش به حساب مردم آغاز شد. یارانه نقدی در تمام این مدت با یک مبلغ به مردم ارائه شده است. یارانه نقدی در طی این سال‌ها چندین بار در جهت رعایت عدالت اصلاح و هدفمند شده است. یارانه نقدی برخی افراد طبقات بالاتر جامعه در این سال‌ها حذف شده است. مبلغ یارانه نقدی قرار است که به زودی تغییر کند.

یارانه نقدی جبرانی فعلا برای مردم قابل برداشت نیست

به گزارش جام جم آنلاین تصور می‌شد صحبت‌های شب گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه، گره‌ای از کلاف سردرگم یارانه‌‌های جدید باز کند اما در عمل حرف‌های مسعود میرکاظمی چیزی از ابهام موجود کم نکرد.

پرداخت یارانه‌های جدید بخشی از برنامه اصلاح ارز ترجیحی دولت است. با اجرای این برنامه، مردم به چند گروه تقسیم شدند: یک گروه، خانوارهایی که پولی نگرفتند. گروه بعدی، خانوارهایی که وجهی متناسب با یارانه جدید دریافت کردند و در نهایت گروهی که بیش از مبلغ اعلامی رئیس جمهوری، پول به حسابشان واریز شد.

درحالی که در یک شبانه روز گذشته دغدغه بخشی از مردم به اعلام اعتراضشان نسبت به نحوه تقسیم یارانه‌ اختصاص داشت. مسعود میرکاظمی در برنامه شب گذشته تلویزیون مدعی شد، یارانه واریز شده برای مدت دو ماه است.

با این حرف رئیس سازمان برنامه و بودجه، ابهام جدیدی به وجود می‌آید: چطور دولت به برخی برای یک ماه و به برخی دیگر یارانه دو ماه را داده است؟ مگر نه اینکه رقم واریزی به حساب برخی سرپرستان خانوار نزدیک به رقم یارانه‌های جدید است؟ پس چرا به حساب برخی مبالغی بیشتر تا نزدیک به دوبرابر واریز شده است؟
غیر از این، مهمترین پرسش یک شبانه روز اخیر دریافت کنندگان یارانه جدید، اطلاع از زمان رفع مسدودی و دادن حق برداشت یارانه‌های جدید بود. پرسشی که انتظار می‌رفت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای آن پاسخی داشته باشد.

با این حال میرکاظمی شب گذشته از زمان برداشت یارانه و رفع مسدودی آن حرفی نزد و فقط گفت: برداشت یارانه جدید، تا مشخص شدن قیمت گذاری جدید و فراهم شدن زیر ساخت طول خواهد کشید.

در این رابطه تسنیم به نقل میرکاظمی نوشت: تا آخر این ماه این موضوع پرداخت یارانه تعیین تکلیف می‌شود.

از کنار هم قرار دادن این دو بخش از صحبت‌های میرکاظمی می توان احتمال داد که شاید امکان برداشت یارانه جدید تا دو ماه زمان بگیرد. هرچند در این مدت برخی معادل یک ماه و برخی هم هیچ پولی نگرفته‌اند.

براین اساس چنانچه دولت به خانواری بیش از مقدار تعیین شده یارانه نداده باشد،می‌توان استنباط کرد که حتی آنهایی که معادل یک ماه یارانه گرفتند هم باید به گزینه اعتراض و پیگیری در سازمان هدفمندی یارانه ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیشتر فکر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۹ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها