مدیرکل روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: همزمان با سخنان رئیس جمهور یارانه جبرانی برای ۹ دهک درآمدی واریز شد، اما فعلاً قابل برداشت نیست.
کد خبر: ۱۳۶۵۵۳۶

یارانه نقدی جبرانی فعلا برای مردم قابل برداشت نیست

 

واریز یارانه نقدی از یک دهه پیش به حساب مردم آغاز شد. یارانه نقدی در تمام این مدت با یک مبلغ به مردم ارائه شده است. یارانه نقدی در طی این سال‌ها چندین بار در جهت رعایت عدالت اصلاح و هدفمند شده است. یارانه نقدی برخی افراد طبقات بالاتر جامعه در این سال‌ها حذف شده است. مبلغ یارانه نقدی قرار است که به زودی تغییر کند.

یارانه نقدی جبرانی فعلا برای مردم قابل برداشت نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرارو مدیرکل روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: همزمان با سخنان رئیس جمهور یارانه جبرانی برای ۹ دهک درآمدی واریز شد، اما فعلاً قابل برداشت نیست.

مجتبی سعادتی در مورد اینکه برخی از شهروندان اعلام کردند همزمان با گزارش رئیس جمهور به مردم در مورد اصلاح یارانه کالاهای اساسی مبالغی به حساب‌شان واریز شده است، گفت: طبق گفته رئیس جمهور یارانه جبرانی برای اصلاح یارانه‌ کالاهای اساسی برای دو ماه به صورت بلوکه شده تا زمان اعلام رسمی از سوی دولت به حساب دهک‌های اول تا سوم کم درآمدی به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان واریز شد و برای دهک‌های ۴ تا ۹ پردرآمدی به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان واریز شده که این مبالغ فعلاً قابل برداشت نیست.

وی افزود: در روزهای آینده اطلاعات بیشتری به مردم ارائه خواهد شد و زمان استفاده از این یارانه جبرانی از سوی دولت در آینده اعلام خواهد شد اما تا آن زمان این مبالغ قابل برداشت و استفاده نیست.

مدیرکل روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها همچنین گفت: کسانی که به هر نحوی از سال ۹۳ به بعد برای یارانه‌ها ثبت‌نام نکرده بودند و یا از قلم افتاده بودند در روزهای آینده اعلام می‌شود که در سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها ثبت‌نام کنند.

وی همچنین افزود: کسانی که به هر نحوه دهک‌بندی خود اعتراض دارند می‌توانند از طریق سامانه جامع رفاه ایرانیان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت کنند و اگر دارای حق باشند یارانه آنها جبران می‌شود.سعادتی این را هم گفت: شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به سؤالات در اختیار مردم گذاشته می‌شود. همچنین سامانه هدفمندی hadafmandi.ir از روزهای آینده در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر یارانه جبرانی باری دهک‌های یک تا ۹ واریز شده است که برای سه دهک کم‌درآمد ۴۰۰ هزار تومان و برای ۶ دهک پردرآمد ۳۰۰ هزار تومان واریز شده اما فعلاً قابل برداشت نیست.

مدیرکل روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: یارانه نان، دارو و بنزین برداشته نمی‌شود و به صورت قبل اختصاص خواهد یافت و مردم نگرانی بابت افزایش قیمت نان سنتی، دارو و بنزین نداشته باشند.

سعادتی گفت: در روزهای آینده نخبگان و مسئولان دولت در جهت اقناع‌سازی مردم برای ورود به شرایط جدید سخنرانی خواهند کرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها