گفت‌و‌گو با امید نمازی درباره لیگ برتر انگلیس و رقبای ایران در جام جهانی ۲۰۲۲

آنالیز حریفان تیم ملی از لندن

معجونی از استعدادهای ناب

آشنایی با تیم ملی فوتبال انگلیس

تیم ملی فوتبال انگلیس یکی از مدعیان قهرمانی در جام جهانی و از رقیبان تیم ملی ایران در مرحله گروهی جام جهانی قطر است.
کد خبر: ۱۳۶۴۶۸۶

به گزارش جام جم آنلاین، انگلیس یکی از جذاب‌ترین تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. در طول چند سال گذشته استعدادهای زیادی در این تیم شکوفا شدند و در ترکیب انگلیس قرار گرفتند به همین خاطر، گرت ساوت‌گیت، سرمربی تیم ملی انگلیس برای انتخاب ترکیب ۲۳ نفره خود برای جام جهانی قطر دردسر خواهد داشت.

طرفداران و کارشناسان منتظر هستند ببینند چه بازیکنانی تیم ملی انگلیس را همراه می‌کنند. به همین خاطر نگاهی داریم به بازیکنانی که به احتمال زیاد این تیم را در جام جهانی همراهی خواهند کرد:

دروازه‌بان‌: جردن پیکفورد

با وجود بحران فعلی اورتون در لیگ برتر، پیکفورد هر زمان که برای انگلیس به میدان رفته فوق‌العاده بوده است. او در اورتون نیز خوب بوده است.

پیکفورد ۴۳ بازی ملی انجام داده است و شایستگی او ثابت شده است. دروازه‌بان شماره یک انگلیس در قطر درون دروازه تیم ساوت‌گیت است.

مدافعان: ترنت الکساندر آرنولد، ریس جیمز، بن چیلول، لوک شاو، جان استونز، فیکایو توموری، کایل واکر

در صورتی که ساوت‌ گیت در سیستم خود از سه مدافع میانی استفاده کند، الکساندر آرنولد می‌تواند در پست بال کناری به میدان برود. در دفاع، او می‌تواند به عنوان عضوی از خط دفاعی پنج نفره یا چهار نفره نیز فعالیت کند.

بازیکن متولد لیورپول می‌تواند به خوبی دفاع کند، بنابراین یک نعمت برای تیم ساوت گیت خواهد بود. او هم‌چنین تبحر خاصی در زدن ضربات ایستگاهی دارد.

الکساندر آرنولد و جیمز تا حدودی بازیکنانی شبیه به هم هستند. شاید از این دو بازیکن یک نفر در ترکیب تیم ملی انگلیس قرار گیرد. مدافع چلسی قبل از این که از ناحیه همسترینگ آسیب ببیند، فصل را فوق‌العاده برای چلسی آغاز کرد. با این حال او اکنون از دوران مصدومیت بازگشته است.

با وجود مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی، چیلول می‌تواند برای حضور در جام جهانی به قطر سفر کند. او درست قبل از مصدومیت خود را به عنوان یکی از استعدادهای برتر چلسی تثبیت کرد. او مدافعی است که توپ را به خوبی حمل می‌کند و به مهاجمان تیم خودی می‌رساند و می‌تواند مهره قابل‌ اتکایی برای ساوت‌گیت باشد.

در حالی که شاو در این فصل در منچستریونایتد خوب نبوده است، مهره موثری برای تیم ملی انگلیس و گرت‌ساوت گیت محسوب می‌شود. شاو مهاجمی است که خیلی دوست دارد در کارهای هجومی شرکت کند و به کمک هافبک‌ها و مهاجمان حریف بیاید.

با وجود این که استونز در این فصل زیاد بازی نمی‌کند، همیشه برای انگلیس به صورت ثابت بازی کرده است.

او در منچسترسیتی با روبن دیاس و آیمریک لاپورته رقابت می‌کند و همیشه حضور در ترکیب ثابت دشوار است. استونز به دلیل کیفیت دفاعی و زدن ضربات سر مدافع مورد علاقه سرمربی انگلیس است.

هیچ بحثی نباید باشد. توموری باید به جام جهانی برود. او بدون شک بهترین مدافع میانی حال حاضر در سری آ است.

او در ۲۷ بازی که تاکنون انجام داده است، ۱۳ بار به میلان کمک کرده است دروازه خود را بسته نگه دارد و این تیم ایتالیایی که در صدر جدول رده بندی قرار دارد به طور میانگین تنها ۰.۶۳ گل در هر بازی دریافت کرده است.

او در حال تبدیل شدن به یک مدافع میانی در سطح جهانی است و ساوت‌گیت باید از استعداد او استفاده کند.

واکر به عنوان یک مدافع میانی سمت راست تحت هدایت ساوت گیت قابل اعتماد بوده است. سرعت و مهارت دفاعی او بارها به انگلیس کمک کرده است، به خصوص در رقابت‌های اخیر یورو. او بازیکنی بسیار باتجربه و همه کاره است که نباید مشکلی برای حضور در ترکیب اصلی تیم ساوت گیت داشته باشد.

غیبت بزرگ: هری‌ مگوایر

افت این بازیکن در یونایتد به حدی ادامه‌دار بوده است که دیگر نباید روی او حساب کرد و انگلیس می‌تواند در بازی‌های خود در جام جهانی بدون مگوایر بازی کند و حتی این بازیکن را برای جام جهانی دعوت نکند.

هافبک‌ها

رایس در کنار هری کین و رحیم استرلینگ، قطعا یکی از اولین نام‌های تیم انگلیس برای جام جهانی است. هافبک دفاعی قابل اعتماد وستهام یونایتد در این فصل استثنایی بوده است. به دلیل قدرت، توانایی هوایی و فداکاری او برای پوشش زمین، توپ خیلی کم از او عبور می‌کند و او را به یک نعمت ارزشمند برای سرمربی این تیم تبدیل می‌کند. او هم‌چنین یک رهبر است و در حال حاضر کاپیتان دوم وستهام است چرا که مارک نوبل که به زودی بازنشسته می‌شود در حال حاضر کاپیتان آن‌ها است. رایس چند وجهی است، هم یک توپ‌ربا و هم یک بازیساز است، بنابراین او برای انگلیس مهم خواهد بود.

جردن هندرسون

با وجود این که اخیرا توسط رایس تحت الشعاع قرار گرفته است، افراد کمی می توانند استدلال کنند که هندرسون شایستگی جایگاهش در میان تیم ملی انگلیس را ندارد.

او هم‌چنان نقش مهمی را برای یکی از بهترین تیم‌های فوتبال باشگاهی دنیا یعنی لیورپول ایفا می‌کند و به طور مرتب از ابتدا در ترکیب اصلی است.

مانند بسیاری از هافبک‌های انگلیس، میزان کار هندرسون باورنکردنی است. در دفاع و حمله او بسیار فعال است وبه اندازه کافی باهوش است که مراقب مهاجم‌های حریف باشد. در کنار کایل واکر، هندرسون بیش‌ترین تجربه را در بین بازیکنان فعلی انگلیس دارد، بنابراین باید در جام جهانی باشد.

جک گریلیش

ستاره پیشین استون ویلا در اولین فصل حضورش در منچسترسیتی با مشکل مواجه شده است. در ویلا او بازیکن کلیدی بود.

با این حال، بازی در تیمی که کم‌تر حول او می‌چرخد، باعث شده است که او با مشکل مواجه شود. او باید خود را در سیتی ثابت کند، در غیر این صورت او لیاقت حضور در جام جهانی را ندارد.

جود بلینگام

بلینگام تنها در ۱۸ سالگی برای بوروسیا دورتموند به یک بازیکن اصلی تبدیل شده است و پتانسیل تبدیل شدن به یک بازیکن در سطح جهانی را دارد.

بلینگام اکنون در سطح عالی است. او به سرعت در حال تبدیل شدن به الگویی برای هافبک‌های بریتانیایی است.

این به دلیل میزان کار، توانایی دریبل زدن و خلاقیت او است که به این بازیکن اجازه داده است تا پاس گل بدهد و گاه به گاه گل بزند. بلینگام می‌تواند برای انگلیس در جام جهانی به میدان برود.

جیمز وارد پروس

در حالی که کالوین فیلیپس، هافبک لیدز یونایتد در بین هواداران انگلیس محبوب است وارد پرس به دلیل نمایش عالی خود در یورو ۲۰۲۰ می‌تواند چیزهای بیش‌تری را به تیم انگلیس ارائه دهد.

او یکی از بهترین متخصصان استفاده از توپ مرده در فوتبال جهان است و به‌منظور به دست آوردن مالکیت توپ برای تیمش همه کار می‌کند.

وقتی انگلیس با سه مدافع میانی و یک هافبک دفاعی بازی می‌کند، داشتن یک بازیکن مانند وارد پروس بسیار مفیدتر از یک هافبک دفاعی دیگر است.

میسون مانت

انگلیس چند هافبک تهاجمی بسیار با استعداد دارد و مونت اولین نفر در این زمینه است. او بازیکن بسیار خلاقی است که می‌تواند بازیکنان را دریبل کند تا خودش یا هم تیمی‌اش موقعیت گل داشته باشد. به همین دلیل رکورد او در این فصل بسیار خوب است.

او یکی از بازیکنانی است که ساوت‌گیت اغلب در مواقعی که به یک لحظه جادویی نیاز دارد به او نگاه می‌کند. تطبیق پذیری نیز نقش مهمی در گنجاندن او در ترکیب انگلیس دارد.

پست اصلی مانت در قلب خط میانی است، اما او می‌تواند در هر دو طرف بازی کند. اگر این‌طور باشد، او می‌تواند سانترهای خوبی برای مهاجمان از جمله هری کین انجام دهد.

فیل فودن

یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی انگلیس که هر تیمی در آرزوی داشتن بازیکنی مثل او است. هر بازیکنی که پپ گواردیولا برایش ارزش زیادی قائل است ارزش حضور در تیم انگلیس را دارد. فودن برای منچسترسیتی بسیار مهم است و گل‌های مهمی برای آن‌ها به ثمر رسانده است.

از نظر توانایی او با توپ مسلماً فودن بهترین بازیکن فعلی انگلیسی است، بنابراین اگر او توپ را در اختیار داشته باشد، محوری برای موقعیت‌های هجومی است.

فودن هنوز بهترین عملکرد خود را برای انگلیس نشان نداده است و جام جهانی فرصت عالی برای تحت تاثیر قرار دادن همه است.

مهاجم‌ها: هری کین، رحیم استرلینگ، تامی آبراهام

یکی از بهترین مهاجمان فوتبال جهان قطعا در جام جهانی است. مصدومیت تنها چیزی است که می‌تواند مانع از سفر کین به قطر شود.

او در ابتدای فصل جاری در تاتنهام هاتسپر مشکل داشت، اما گل‌هایش برای انگلیس هرگز تمام نشد. اکنون که او به بهترین شکل برای تاتنهام بازی می‌کند، احتمالاً اولین نام در برگه تیم ساوت گیت است.

بی‌شک مهاجم تاتنهام را باید ستاره تیم ملی انگلیس دانست که در سال ۲۰۲۱ آمار گلزنی بسیار خوبی داشته و این روند را در سال جاری میلادی نیز حفظ کرد.

بعد از خداحافظی وین رونی از تیم ملی انگلیس، سرمربی این تیم در تصمیمی عجیب هری کین جوان را به عنوان کاپیتان انتخاب کرد تا وظیفه او دشوارتر از قبل شود.

او توانست در جام جهانی روسیه پاسخ این اعتماد را بدهد و آقای گل جام شود. کین تلاش زیادی کرد تا قهرمان یورو ۲۰۲۰ شود ولی در نهایت به دومی بسنده کرد و حالا او جام جهانی قطر را در پیش دارد.

استرلینگ در طول یورو ۲۰۲۰ برای تیم انگلیس خوب بود. گل‌های او در اوایل تورنمنت خیلی به تیم ملی فوتبال کشورش کمک کرد.

او نشان داده است که هنوز هم می‌تواند برای باشگاه و کشورش گلزنی کند، انتظار می‌رود او در کنار هری کین در خط حمله تیم ملی انگلیس به میدان برود.

آبراهام در این فصل برای رم استثنایی بوده است. در حال حاضر تنها لورنزو پلگرینی می‌تواند برای آ اس رم مهم‌تر باشد.

زیر نظر ژوزه مورینیو، آبراهام شم گلزنی بالای خود را به ساوت‌گیت نشان داده است که چرا شایسته بازی در جام جهانی است. با توجه به کمبود مهاجمان برتر (به غیر از کین) که انگلیس دارد، آبراهام می تواند عصای دست ساوت گیت در جام جهانی باشد.

به گزارش ایسنا، بعد از حذف انگلیس در همان دور نخست در جام جهانی برزیل، در یورو ۲۰۱۶ نیز تیم روی هاجسون در دور دوم به مصاف ایسلند رفت و با شکست ۲ بر یک برابر این تیم از رقابت‌ها کنار رفت.

ناکامی پشت ناکامی برای تیم پرستاره انگلیس باعث شد که شاهد یک جوانگرایی در تیم ملی فوتبال انگلیس باشیم. انگلیس با گرت ساوت گیت جوان در جام جهانی روسیه توانست در جمع چهار تیم پایانی قرار گیرد و در رده چهارم ایستاد.

این تیم در ادامه در یورو ۲۰۲۰ به فینال رقابت‌ها رسید و با شکست برابر ایتالیا در ضربات پنالتی در رده دوم ایستاد تا پیشرفت انگلیس با گرت ساوت گیت ادامه داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها