یک روانشناس گفت: با مثبت اندیشی به جای تمرکز بر مشکلات و نقاط منفی فرصت‌هایی را پیش روی خود خواهید دید که شما را به نتایج بهتری سوق می‌دهد.
کد خبر: ۱۳۶۳۳۵۲

به گزارش جام جم آنلاین، علی درخشان اظهار کرد: دلایل زیادی برای مثبت اندیشی وجود داردٰ، اول از همه این‌که مثبت اندیشی میزان استرس را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود شما احساس آرامش بیشتری داشته باشید، در نتیجه شب‌ها خواب بهتری را تجربه کرده و در طول روز از آرامش روحی بیشتری برخوردار باشید.

وی با اشاره به این‌که افراد مثبت‌ اندیش سریع‌تر با استرس کنار می‌آیند، عنوان کرد: مثبت اندیشان اگر در یک موقعیت ناخوشایند قرار بگیرند بیشترین تمرکزشان روی این است که هرچه سریع‌تر خود را از این موقعیت خارج کنند، در واقع آن‌ها چون عادت ندارند روی افکار منفی خود تمرکز کنند کمتر در معرض استرس قرار می‌گیرند.

درخشان ادامه داد: طی تحقیقات انجام شده افرادی که افکار مثبت دارند از سلامت جسمی و عمر طولانی‌ با کیفیت‌تری برخوردار هستند، احساسات و افکار منفی به سرعت شروع به آسیب رساندن به اعضای بدن می‌کنند، استرس و افکار افسرده مشکلات جسمی فراوانی را به وجود می‌آورند که عبارتنداز مشکلات خواب، گرفتگی ماهیچه‌ها، مشکلات قلبی عروقی، دیابت و ...

این روانشناس تصریح کرد: افراد مثبت اندیش در اولین برخورد احساس خوبی به طرف مقابل خود القاء می‌کنند و بیشتر مورد توجه دیگران قرار می‌گیرند، به همین علت معمولاً دوستان زیادی دارند و در زندگی اجتماعی خود فعال‌تر بوده و راحت با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که افراد مثبت اندیش از روبرو شدن با مشکلات نمی‌ترسند و تمرکزشان بیشتر روی حل مشکلات است در نتیجه در شرایط دشوار بهترین تصمیم‌ها را می‌گیرند، عنوان کرد: تفکر مثبت منجر به اعتماد به نفس بیشتر می‌شود، مثبت اندیشی باعث می‌شود تا هرگز نخواهید جای کس دیگری باشید و یاد می‌گیرید که خودتان را دوست داشته باشید و همیشه خودتان باشید.

درخشان با اشاره به این‌که اگر می‌خواهید مثبت‌اندیش باشید باید ذهن خود را بازسازی کنید، افزود: اگر سال‌هاست که روی نقاط منفی تمرکز کرده‌اید نگران نباشید هنوز هم امید هست، شما با تمرکز روی نقاط مثبت می‌توانید ذهنیت خود را تغییر دهید، نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ خیلی ساده است کافیست به افکار خود توجه بیشتری داشته باشید.

این روانشناس افزود: با دانستن اینکه تفکر منفی می‌تواند شما را از دستیابی به موفقیت‌ها باز دارد تلاشتان را بیشتر کنید که به دنبال نکات مثبت باشید نه منفی، مثلاً هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید به دنبال سه نکته مثبت در زندگی روزانه خود باشید و از آن‌ها برای ایجاد انگیزه و توانمندسازی ذهن خود استفاده کنید.

وی ادامه داد: زمانی‌که احساس کردید مضطرب هستید افکار خود را به سمت نتایج مثبت سوق دهید، اجازه ندهید در افکار منفی غرق شوید، از آن‌ها فاصله بگیرید به جای آن روی افکار مثبت تمرکز کنید و نتایج مثبت بیشتری را پیش بینی کنید، ذهنتان را وادار به مثبت اندیشی کنید به زودی خواهید دید که به صورت کاملاً خودکار ذهنتان مثبت‌اندیش شده است.

درخشان بیان کرد: با خوب بودن با دیگران خوشبختی خود را تضمین می‌کنید، سعی کنید احساسات دیگران را بشناسید و با آن‌ها به مهربانی رفتار کنید، چراکه مهربانی درحق دیگران شما را از ذهنیت منفی باز می‌دارد، با ابراز احساسات مثبت، تفکرات منفی به مثبت سوق داده خواهد شد.

این روانشناس تصریح کرد: بیشتر تفکرات منفی ناشی از تخیلات اغراق‌آمیز از یک خاطره آزاردهنده یا اتفاق بدی است که در گذشته رخ داده است، گذشته تاریکی را که داشته‌اید فراموش کنید درعوض مثبت بودن را در زندگی روزمره خود جای دهید، نگرشی را که حتی پنج دقیقه پیش داشتید فراموش کنید و تمرکزتان روی لحظه‌ای باشد که در آن زندگی می‌کنید.

وی با اشاره به این‌که برای مثبت‌اندیش شدن باید به افکار منفی بی‌اعتنایی کنید، عنوان کرد: ما روزانه بین ۶۰ تا ۷۰ هزار فکرهای مختلفی می‌کنیم که اکثر آن‌ها منفی، سمی و مخرب هستند و اگر همه آن‌ها را جدی گرفته و مورد توجه قرار دهیم به زودی روانمان را تخریب خواهیم کرد، با علم بر اینکه ما مدیر کنترل افکارمان هستیم از ورود و تخریب افکار منفی به ذهنتان جلوگیری کنید.

درخشان با اشاره به این‌که ما باید از مشکلات زندگی درس بگیریم، تصریح کرد: هر اتفاقی که در زندگی برای ما می‌افتد با خود درسی به همراه دارد، اگر تصمیم دارید کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشید و زندگی مثبت‌ و خوش‌بینانه داشته باشید عاقلانه است که از هر اتفاقی که برایتان می‌افتد درس بگیرید و دید مثبتی نسبت به تمام وقایع داشته باشید.

این روانشناس افزود: یکی‌از عالی‌ترین راه‌ها برای ایجاد تفکر مثبت ابراز قدردانی از هرچه که برایتان اتفاق می‌افتد و در اطرافتان می‌گذرد است، زمانی‌که شادی حاصل از سپاس‌گزاری را بچشید دیگر هرگز راضی نخواهید شد که زمان و انرژی خود را با افکار استرس‌زا و دردناک هدر دهید.

وی تأکید کرد: افرادی که به صورت روزانه و مرتب ورزش می‌کنند احساس مثبت‌تری نسبت به بقیه دارند، ورزش با تقویت ذهن کمک می‌کند تا جلوی ورود افکار منفی را گرفته و نکات مثبت را بیشتر مورد توجه قرار دهید.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها