فوتبال ایران در اولین ماه قرن جدید کلی حاشیه جدید تولید کرد

فروردینِ ناآرام

کل عوامل و دست‎اندرکاران فعال در فوتبال دست به دست هم دادند تا در نخستین ماه قرن جدید، کلی حواشی ریز و درشت در فوتبال شکل بگیرد. از این سر فوتبال تا آن سر فوتبال حاشیه بود و بس.
کد خبر: ۱۳۶۲۹۴۷

کانون این حواشی هم استقلال و پرسپولیس هستند و البته که هرگز نباید تیم ملی فوتبال ایران را از قلم انداخت.

1 – نمی‌دانیم چرا حرف فدراسیونی‎ها نزد برخی رسانه‎ای‎ها اعتباری ندارد. نمونه‎اش تاکید آنها بر ماندن اسکوچیچ بر روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران است اما در مقابل برخی دیگر مدام از این می‌گویند که او سرمربی یوزها در جام جهانی 2022 قطر نخواهد بود. در آخرین تلاش برای ایجاد خبر در این زمینه نام کارلوس کی‎روش مطرح شد که از همان ابتدا هم فقط یک داستان کلیک‌خور به نظر می‎رسید. واقعیت این است این خبر بیشتر شبیه به دروغ سیزده بود. واقعا چه کسی باور می‌کند کی‎روش مجددا به فوتبال ایران برگردد؟

2- غائله داوری در فوتبال ایران ادامه دارد. همه هم ادعا دارند که ناداوری‎ها فقط علیه آنهاست. دل فرهاد مجیدی از بقیه پرتر است، مردی که از «داور شیتیل‎ بگیر» گفت و کلی حاشیه ایجاد کرد. البته که منظور او خسروی بود. علیرضا فغانی هم در واکنش به اظهارنظر مجیدی به صورت مجازی به او کنایه زد و از خسروی حمایت کرد. این داستان طولانی ادامه دارد. البته چیزی که بیشتر ادامه دارد اظهارنظرهای گاه و بیگاه نسنجیده فرهاد مجیدی است. او که در آستانه قهرمان کردن استقلال است باید بهتر از هر کسی بداند هر کدام از این حاشیه‌های خودساخته همانند تبری است که محکم به بدنه نحیف و آسیب پذیر استقلال زده می‌شود.

3- پرسپولیس هم برای خودش می‌تواند به تنهایی کانونی بزرگ برای انواع حواشی باشد. اما نیمکت این تیم داغ‌ترین بحث مورد مناقشه است. یحیی گل‌محمدی پاشنه کفش‌هایش را کشیده و آماده ترک اردوگاه سرخ‌هاست. تیم تحت هدایت او در یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی و در آزادی سه گل از آلومینیوم خورد و حذف شد و به همین ترتیب جدایی او در پایان فصل رنگ و بوی واقعی‌تری به خود گرفت. یحیی حتی قبل از آن هم چند باری قهر و آشتی کرده بود. یکی از نخستین نام‎هایی که برای جانشینی او مطرح شد اینبار نه علی دایی که علی کریمی بود. هر چقدر به پایان فصل نزدیک شویم اخبار جذاب این چنینی بیشتر هم می‌شود. البته جذاب که چه عرض کنیم، بیشتر شایعات رنگارنگی هستند که مدام هم بیشتر می‌شوند.

4 – حامد لک در این فصل برای پرسپولیس نه ستاره بود و نه بازیکن محبوب و موثری به شمار می‌رفت. اما نام او بیشتر از سایر بازیکنان پرسپولیس در فضای مجازی جستجو می‌شود. دلیلش هم چیزی نیست جز عملکرد بسیار ضعیف او در این فصل و البته واکنش‎های پرخاشگرانه‌اش به تذکرهای یحیی گل‌محمدی. بی‌اغراق او که مسبب ایجاد حاشیه‌های زیادی در این فصل بود یکی از بدترین گلرهای چند فصل اخیر سرخ‌ها به شمار می‌آید. او تا پایان فصل جایی در ترکیب پرسپولیس ندارد و تقریبا اخراج شده است.

5 – فقط که نباید از فوتبال مردان گفت. فوتبال زنان هم حاشیه داشت، البته یک حاشیه جذاب. برای نخستین بار مسابقه تیم فوتبال زنان سپاهان در استادیوم نقش جهان برگزار شد و البته در ادامه هم قرار است تمامی بازی‌های این تیم در این ورزشگاه برگزار شود. بالاخره زنان فوتبالیست هم باید از این استادیوم نفعی می بردند. همیشه که نمی‌توان آنها را مجبور کرد در زمین‌هایی باتلاق مانند به میدان بروند.

6- از دیگر اظهارنظرهای جنجالی فروردین ماه می‌توان به صحبت‌های افشین پیروانی سرپرست پرسپولیس اشاره کرد. او در یکی از معدود گفت و گوهای خود کنایه‌ای به رقیب زده و گفته هر زمان به آنها «امتیاز معیشتی» دادند می‌آید و مصاحبه می‌کند. البته که مصاحبه کردن یا نکردن سرپرست پرسپولیس به درد هیچکس نمی‌خورد اما نکته مهم‌تر این است که او هم علاقه زیادی دارد کلید واژه های جنجالی و ناپسند را وارد ادبیات فوتبالی کند.

7- پای دو چهره آبی و قرمز به پرونده‎های کلاهبرداری باز شده است. اولی عادل کلاه ‎کج که به دستور قضایی چهره او جهت تعقیب و دستگیری منتشر شد. این بازیکن اسبق سرخ‎ها به یک پرونده کلان کلاهبرداری ارتباط دارد. دومی هم مهدی قائدی است که به دلیل تبلیغ برای یک شرکت ساخت و ساز که بعدا کلاهبردار از آب در آمد با شکایت روبرو شد. واقعیت این است که بسیاری از فوتبالیست‎های وطنی مغز اقتصادی خوبی ندارند و در تمام سال‎های اخیر این موضوع ثابت شده است.

8- این یکی دیگر واقعا تکرار مکررات است. در فروردین ماه 1401 تصویری جنجالی‌تر از لحظه سوار شدن شهره موسوی نایب رئیس فدراسیون فوتبال به اتومبیل نیروی انتظامی سراغ دارید؟ او به دلیل تخلفات اقتصادی بازداشت شده بود.

هیلدا حسینی خواه - ورزش / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها