رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه :

همایش تکریم از خادمان طرح تلاوت نوردر ساوه برگزارشد

حسین محمودی فر گفت:همایش تکریم از خادمان طرح تلاوت نور» خبرداد و بیان داشت: این همایش با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی-کانون های فرهنگی هنری مساجد-دفترامام جمعه برگزارشد
کد خبر: ۱۳۶۲۵۷۱

‍به گزارش جام جم آنلاین ساوه :حسین محمودی فررئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری « همایش تکریم از خادمان طرح تلاوت نور» خبرداد و بیان داشت: این همایش با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی-کانون های فرهنگی هنری مساجد-دفترامام جمعه و با حضور حجت الاسلام رحیمی،امام جمعه- مهندس الیاسی،سرپرست فرمانداری- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی-حجت الاسلام ذوالفقاری مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی-حجت الاسلام و المسلمین نیکویی امام جمعه آوه و تعدادی از مسئولین،مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد و خادمان طرح تلاوت نور در مپپ در محل مصلی(ع) برگزار شد.
حجت الاسلام دکتر رحیمی امام جمعه ساوه در این همایش ضمن تبریک ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) ابراز داشت: سیره پیامبراکرم(ص) و ائمه معصومین و نیز قرآن کریم راهکارهای فراوانی را پیش روی بشرقرار می دهد که عمل به آنها سعادت دنیوی و اخروی بشر را تضمین می کند.

وی افزود: نهج البلاغه بیانگر این راهکارهاست و قرآن کلیات برنامه های زندگی بشر است که اگر خوب از این کتاب شریف و برنامه ها در زندگی خود استفاده کنیم قطعاً محیطی سرشار از صفا و صمیمیت خواهیم داشت،هم سعادت دنیوی را کسب خواهیم نمود و هم به سعادت اخروی که هدف نهایی همه ماست خواهیم رسید.

دکتر رحیمی تصریح کرد: مهمترین بخشی که قرآن توانسته با آن عظمت در زندگی ما داشته باشد،ایجاد صبر در برابر سختی و مشکلات است که روزمره با آن مواجه می گردیم و چه بسیار موانعی که با حضور قرآن از سر راه برداشته شده اند و قرآن کریم انسان را به زندگی کردن با معیارها و ارزش های انسانی و اسلامی دعوت می کند.در ادامه از کانون های فرهنگی مساجد در ترویج فرهنگ و ارزش های قرآنی تقدیر و تشکر نمود.

همچنین در این همایش دکترسینا دلشادی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با فعالان و قاریان قرآن که فرمودند: هرمسجد یک پایگاه قرآنی باشد،ابراز داشت: این کلام ریشه در قرآن دارد که حضرت رسول اکرم(ص) در این خصوص می فرماید: اِنَّما نُصِبَتِ المَساجِد لِلقُرآن مساجد را برای قرآن بنا کرده اند که نیاز است با تلاش ها و همفکری و تعامل کانون های فرهنگی و هنری ائمه جماعات مساجد در ترویج و توسعه قرآن گام های مؤثری برداشته شود.
وی گفت: قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسانی در دنیا و آخرت می باشد و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان به سوی کمال است و به راهی هدایت می کند که مستقیم ترین راه هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: آیات قرآن تنها برای خواندن نیست بلکه برای فهم و درک مردم نازل شده است و تلاوت آیات قرآن مقدمه است برای اندیشیدن و تدبر ، همگان وظیفه داریم که ضمن قرائت مستمر قرآن برمفاهیم آن توجه،تفکر و اندیشه نماییم که علاوه برصیقل آینه دل جهت تجلی انوار الهی از این کانون علم،حکمت و معارف بی پایان جلوه هایی از نوآوری و دانش های مختلف فراگیریم.
وی در ادامه افزود: شهرستان ساوه در زمینه های قرآنی دارای ظرفیت های فراوانی است که امید است با تلاش ها و کمک همه دلسوزانه بتوانیم قدمهای مؤثری در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و مطالبه رهبری معظم در خصوص هرمسجد به عنوان یک پایگاه قرآن برداریم.
حسین محمودی فر،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش ضمن تقدیر و تشکر از حضور مسئولین اظهار داشت: قرآن بزرگترین هدیه الهی و معجزه آخرین فرستاده خداوند است و کتاب زندگی که زمینه ساز حیات طیبه برای بشریت است.
وی افزود: طرح تلاوت نور یکی از طرح های موفق کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که درسطح شهرستان اجرا می شود و تا کنون توانسته ضمن فرهنگ سازی ، انگیزه لازم رادر جوانان و نوجوانان برای انس با قرآن ایجاد نماید.
وی در ادامه تصریح کرد: برای ترویج و توسعه قرآن مسابقات و برنامه های قرآنی مختلفی پیش بینی شده که در سال جدید با کمک مسئولین و مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد اجرایی خواهد شد.
اجرای تلاوت قرآن و اجرای گروه تواشیح و افطاری از دیگر برنامه های این همایش بود .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها