بهترین جاهای تاریخی ارمنستان

ارمنستان کشوری کوچک به‌حساب می‌آید که همسایه شمالی ایران است. این کشور زیبا به‌دلیل داشتن طبیعت بکر، صومعه‌های تاریخی، دریاچه‌های زیبا، جاذبه‌های گردشگری جذاب و... بسیار شهرت دارد.
کد خبر: ۱۳۵۷۱۹۳
 
بهترین جاهای تاریخی ارمنستان
 
 
یکی از ویژگی‌های بارز تور ارمنستان علی بابا این است که شما نیازی به اخذ ویزا ندارید و همان پاسپورت کفایت می‌کند.در این کشور کلیساهای زیادی وجود دارد که بیشتر آن‌ها قدیمی و جزو جاذبه‌های گردشگری و میراث جهانی یونسکو هستند. علت وجود این همه کلیسا هم دین مسیحیت است. ارمنستان اولین کشوری بود که این دین را دین رسمی کشور خود اعلام کرد. اگر قصد سفری خارجی دارید و برای مقصد هنوز دوبه‌شک هستید، بهتر است این مطلب را تا آخر بخوانید و بعد انتخاب کنید.

قبرستان نوراتوس

قبرستان نوراتوس یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور ارمنستان محسوب می‌شود که در 90 کیلومتری شهر ایروان، نزدیکی دریاچه سوان قرار دارد. شهرت این قبرستان به سنگ‌های خاچکار است. خاچکار سنگ‌های هستند که روی قبرها قرار داشته و نماد صلیب روی آن حکاکی شده است.

قدمت این قبرستان به قرون وسطا می‌رسد و از دیدگاه مردم مکانی مقدس و مهم محسوب می‌شود. داستان‌های عجیبی در رابطه با این گورستان وجود دارد. امروزه مراسم‌های خاصی که از این داستان‌ها ریشه گرفته‌اند، در آن جا برگزار می‌شود.

خانه موزه مارتیروس ساریان

خانه موزه مارتیروس ساریان برای زنده نگه داشتن یکی از اسطوره‌های ارمنستان به همین اسم برپا شده است. در این خانه 300 اثر جاودانه و زیبا از این اسطوره تکرارنشدنی برای نمایش وجود دارد تا شما بتوانید بخشی از فرهنگ ارمنستان را از نگاه این اسطوره ببینید.

اگر نمی‌دانید چه چیزی از ارمنستان سوغاتی آورید، باید بدانید یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید سوغاتی ارمنستان، این خانه است. در موزه می‌توانید بهتر جنس فرهنگ و اسطوره‌های ارمنستان را درک کنید. به همین منظور در این خانه موزه آثار صنایع‌دستی وجود دارد که برای سوغاتی از ارمنستان بسیار مناسب هستند. اگر با تور ارمنستان سفر می‌کنید، حتما بازدید از موزه را ازدست ندهید.

کلیسای گریگورلو ساوریچ

کلیسای گریگورلو ساوریچ یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کلیساهای کشور ارمنستان به‌حساب می‌آید که توسط اسقف اعظم به مناسبت سالگرد مسیحیت شاخته شده است. این کلیسا با ظرافت خاصی ساخته شده؛ همین امر باعث شد که ساخت کلیسا 21 سال طول بکشد.
 
 
بهترین جاهای تاریخی ارمنستان

در این کلیسا برخی از ستون‌ها از طلا هستند؛ در ساخت این کلیسا از سنگ دوف که کمیاب بوده، استفاده شده است. در کلیسای گریگورلو ساوریچ بخش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها کتابخانه کلیسا محسوب می‌شود. در این کلیسا کتب دینی و یادبودهای مربوط به این کلیسا را نگهداری می‌کنند؛ بد نیست بدانید که در قسمت شرقی کلیسا نیز ناقوس‌هایی قرار گرفته‌اند.

دژ اربونی ایروان

دژ اربونی را می‌توان یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری مهم ایروان دانست. این دژ قدرت و شگفتی شاه آرگیشتی یکم را نشان می‌دهد. پادشاهان زیاد دیگری هم افتخار زندگی در این قلعه را داشته‌اند. همین موضوع جذابیت این دژ را بیش از پیش می‌کند. اگر در سفر به ارمنستان تورلیدر داشته باشید، می‌توانید بیشتر با زندگی پادشاهانی که در این قلعه زندگی کرده‌اند، آشنا شوید و اطلاعات مفیدی به دست آورید که زندگی آن‌ها را برای شما جذاب و متفاوت کند. این دژ زیبا و بسیار قدیمی را که 782 سال پیش از میلاد بنا شده، از مواد خشتی و سنگی ساخته‌اند. دژ اربونی در دسترس عموم قرار دارد؛ شما می‌توانید عظمت پادشاهان ارمنی را بهتر درک کنید.

دره گل ارمنستان

دره گل در 50 کیلومتری شهر ایروان قرار دارد. درواقع این دره فقط یک اسم یا جاذبه‌ گردشگری نیست؛ بلکه یک شهر به اسم زاکخازور است. این شهر به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خود در همه طول سال جاذبه‌های گردشگری متفاوتی دارد. دره گل در بهار و تابستان به چشمه‌های آب شیرین معروف است که هر بیننده‌ای را محو تماشای خود می‌کند.
 
زیبایی این دره قابل وصف نبوده و باید آن را در نیمه اول سال دید. در فصل‌های زمستان و پاییز، با سرد شدن هوا در این شهر شاهد بارش برف و باران هستید. در شهر زاکخازور پیست اسکی وجود دارد؛ اگر طرفدار ورزش‌های زمستانی هستید، می‌توانید در فصل‌های سرد سال با تور ارمنستان به این دره بروید و خود را با ورزش‌های هیجان‌انگیز زمستانی سرگرم کنید.

معبد گارنی ارمنستان

معبد گارنی تنها یادگار قبل از مسیحیت در ارمنستان به‌حساب می‌آید؛ به همین دلیل مکانی مهم و تاریخی بوده که سالانه میزبان میلیون‌ها بازدید کننده است. این معبد باشکوه یکی از نمادهای ارمنستان شده و عکس آن روی اسکناس‌های رسمی کشور چاپ می‌شود. معبد گارنی قبل از مسیحیت محل عبادت مهرپرستانی بوده که در ارمنستان زندگی می‌کردند.

این معبد در ۳۶ کیلومتری ایروان در روستایی به نام گارنی واقع شده است. در این معبد شاید نتوانید چیز زیادی برای دیدن پیدا کنید؛ ولی با آشنایی بیشتر آن می‌توانید تاریخ و تمدن را بهتر بشناسید و هنر معماری قبل از میلاد را بهتر درک کنید. این معبد یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری کشور ارمنستان به‌حساب می‌آید و دیدن آن برای عموم آزاد است.
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها