یادی از بازیگر جوان تلویزیون و سینما که به تازگی درگذشت

خاموشی زهره

یکی از اخباری که چهارشنبه ۱۰ اسفند منتشر شد و کام اهالی سینما و تلویزیون را تلخ کرد؛ درگذشت ناگهانی و شوکه‌کننده زهره فکور صبور، بازیگر بود. او که سال‌ها در سینما، تئاتر،‌ تلویزیون و نمایش خانگی به ایفای نقش پرداخت در این سال‌ها کم کارتر بود، اما به‌تازگی در یک برنامه تلویزیونی گفت‌وگو داشت و در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام فعال به نظر می‌رسید و با علاقه‌مندانش از این طریق در ارتباط بود. نه سن‌وسال او و نه حال‌و‌هوایی که از طریق این ارتباط مجازی به چشم مخاطبانش می‌آمد، چیزی نبود که مرگ به قامتش بیاید و همین باعث شد، درگذشت فکور صبور واکنش‌های زیادی از سوی همکاران او و کاربران فضای مجازی به‌دنبال داشته باشد. از او که عمری کوتاه داشت اما در عالم تصویر خاطرات زیادی را رقم زد، یاد کردیم و نگاهی بر کارنامه هنری‌اش انداخته‌ایم.
کد خبر: ۱۳۵۷۰۷۹

شهرت در روزگار جوانی
مخاطبان سیما و سینما زنده‌یاد فکور صبور را از میانه دهه ۷۰ شناختند. زمانی که او کار حرفه‌ایش را به‌عنوان بازیگر شروع کرد. نقشی که شهرت را برای او به ارمغان آورد، بازی در سریال خاطر‌ه‌انگیز و پرمخاطب روزگار جوانی بود که سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۸ از شبکه تهران روی آنتن رفت. او متولد ۱۳۵۷ بود پس از آن در آثار بسیاری نقش‌های کوتاه و فرعی را به‌‌عهده گرفت و به مرور به نقش‌های اصلی برخی فیلم‌های سینمایی، سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی رسید.
بوی گل سرخ (۱۳۸۰)،‌ دوشیزه باران (۱۳۸۶)، کنسرت روی آب (۱۳۸۹)، جزیره (۱۳۹۸)، ناک اوت (۱۳۹۸) و... از جمله آثار اوست که بر پرده سینما نقش بست.
در خاطره‌ها
یکی از نقش‌های این بازیگر که احتمالا بیشتر در ذهن مخاطبان تلویزیون باقی مانده، «ستایش» در سریال‌ دلنوازان است. نقش دختری آرام و نابینا که سال‌ها از خانواده دور بود و به صورت اتفاقی با آنها آشنا می‌شود.
نقش دیگر او در سریال «از نفس افتاده» هم احتمالا در یاد بینندگان مانده‌است. او در سریال شخصیت مقابل اشکان خطیبی را بازی می‌کرد. این بازیگر در سال‌های فعالیتش بیشترین همکاری را با قاسم جعفری به‌عنوان کارگردان داشت. همچنین چند سریال به کارگردانی برزو نیک‌نژاد با نقش‌آفرینی او روی آنتن رفتند که «دردسرهای عظیم ۱ و ۲» و «پنچری» از این جمله هستند.
از دیگر سریال‌های پربیینده او «نرگس» به کارگردانی سیروس مقدم بود که تابستان ۱۳۸۵ روی آنتن شبکه سه سیما رفت. زنده‌یاد فکور صبور در این سریال نقش پری، دختر بزرگ خانواده شوکت را بازی می‌کرد.
از میان آثار او در تلویزیون می‌توان آژانس دوستی (۱۳۷۶)، کاشانه (۱۳۷۸)، همسفر (۱۳۷۹)، مسافری از هند (۱۳۸۲)، کمکم کن (۱۳۸۳)، فصل زرد (۱۳۸۳)، ریحانه (۱۳۸۴)، کارآگاهان (۱۳۸۷)، روزهای زیبا (۱۳۸۷)، پایتخت ۳ (۱۳۹۲) و... را نام برد که هر کدام در زمان خود جزو سریال‌های پربیننده به شمار می‌رفتند. «دنگ و فنگ روزگار» به کارگردانی جواد مزدآبادی و سریال نوروزی «کامیون» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی از آخرین آثار او در قاب جادو بود.
این بازیگر اخیرا در سریال «بی‌همگان» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی مهران مهام بازی می‌کرد که به نظر می‌رسد این نقش‌آفرینی‌ با درگذشت وی نیمه‌کاره باقی مانده باشد.
آخرین آرزو
زنده‌یاد فکور صبور از بازیگران فعال در فضای مجازی بود و از فعالیت‌ها هنری و روزمره‌اش پست‌هایی را منتشر می‌کرد. اخیرا او تصویری از پشت‌صحنه «بی‌همگان» را به اشتراک گذاشته بود و همچنین در آخرین پست که ساعاتی قبل از درگذشتش منتشر کرد، ویدئویی از حضور در مصاحبه‌ای تلویزیونی را نشر داد. او در آخرین گفت‌وگویش که در برنامه زنده‌رود از شبکه اصفهان پخش شد، بیان کرد اگر به ۲۵ سال پیش بازمی‌گشت هرگز این مسیر را تکرار نمی‌کرد و بازیگر نمی‌شد. این بازیگر گفت: همیشه از بچگی دنبال یک زندگی آرام و بی‌دغدغه بودم. صادقانه بگویم اگر عقل الان را داشتم ازدواج می‌کردم و بچه‌دار می‌شدم. اگر روزی هم بچه‌دار شوم نمی‌گذارم بازیگر شود و سعی می‌کردم زندگی عادی داشته باشد.
پرده آخر زندگی زهره فکور صبور سه‌شنبه شب ۱۰اسفند ۱۴۰۰ در ۴۳ سالگی رقم خورد و او ناباورانه برای همیشه صحنه زندگی را به مقصد ابدیت ترک کرد.

نوشین مجلسی - رسانه/ روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها