علاوه بر این، بازاریاب شبکههای اجتماعیتان میبایست روی زمان، تلاش و بودجهتان بهتر تمرکز کند. اگر میخواهید بدانید کدام تاکتیک شبکههای اجتماعی شما به خوبی کار میکند یا میخواهید تمرکز بهتری روی زمان، تلاش و بودجه تان داشتهباشید، شما به ابزار آنالیز شبکههای اجتماعی نیاز دارید.
در این گزارش، چند ابزار آنالیز شبکههای اجتماعی عالی را که اغلب رایگان و بعضا پرداخت درونبرنامهای دارند، به شما معرفی میکنیم.
Hootsuite Analytics: بسیاری از پلتفرمهای مدیریت شبکه های اجتماعی برای آنالیز و تحلیل ساخته شدهاند. فکر کنید آنالیز توییتر، اینستاگرام، فیسبوک، پینترست، لینکدین همگی در یک برنامه انجام شود. این ابزار آنالیزگر تصویری کامل از تلاشهای شبکههای اجتماعی را به شما نشان میدهد که دیگر نیاز ندارید هر پلتفرم را به طور جداگانه بررسی کنید.
Google Analytics: ممکن است بارها نام این نرمافزار را شنیده باشید. به این دلیل است که این ابزار یکی از بهترین ابزارهای آنالیزگر رایگان برای دیدن بازدیدکنندگان سایت شماست و اگر بازاریاب شبکههای اجتماعی هستید که میخواهید ترافیک سایتتان را بالا ببرید، این ابزار برای شما بینظیر است.
UTM parameters: اگرچه ابزار UTM parameters ابزار مستقلی برای آنالیز شبکههای اجتماعی نیست اما در کار با Google Analytics برای ارزیابی بهتر شبکههای اجتماعی کمک میکند.
به عبارت دیگر، UTM parameters قطعات کوچکی از کد هستند که به لینکهایی که شما در شبکههای اجتماعی به اشتراک میگذارید، اضافه میشوند. آنها دقیقا به شما میگویند چند نفر با محتوای شما تعامل میکنند و در آخر به سایت شما میرسند.
Hootsuite Insights powered by Brandwatch: اHootsuite Insights ابزار شنوایی قدرتمند اجتماعی برای سرمایهگذاری است که به عنوان ابزار آنالیز دوتایی استفاده میشود. این ابزار زیرمجموعه Hootsuite Analytics است، منشنهای شما در شبکههای اجتماعی را جمعآوری میکند تا بتوانید یک ارزیابی از شبکهاجتماعی داشتهباشید و تجربیات مشتریان را بهبود ببخشید.
همچنین این ابزار میتواند اطلاعات جمعیتشناسی مخاطبان شما را مانند جنسیت، موقعیت مکانی و زبان را آنالیز کند. شما میتوانید با این ابزار جمعیتشناسیهای بین شبکهها را بررسی کرده یا به تصویر کلی مخاطبان خود در شبکههای اجتماعی به صورت ترکیبی نگاه کنید.
Brandwatch: این ابزار پولی میتواند دادههای بیش از 95میلیون منبع را ردیابی و تجزیه و تحلیل کند. از جمله این دادهها میتوان به وبلاگها، انجمنها و سایتهای بررسی و همچنین شبکههای اجتماعی اشاره کرد.
Talkwalker: ابزار Talkwalker تجزیه و تحلیلهایی را از مکالمات شبکههای اجتماعی ارائه میکنند که فراتر از شبکههای اجتماعی خودتان است:
منشن ها
رفتار برند
اهمیت اینفلوئنسرها
فهرستهای نویسنده
شما میتوانید با استفاده از فیلترهای کشور، جامعهشناسی، دستگاه، نوع محتوا و دیگر موارد، از این ابزار استفاده کنید.
ابزار Talkwalker برای دیدن اوج فعالیتها و صحبت درباره برند شما کاربرد دارد. این ابزار میتواند به شما کمک کند تا بهترین زمان را برای پست گذاشتن درمورد برندتان در شبکه های اجتماعی صرف کنید.
Hootsuite Impact: ابزار Hootsuit Impact نگاهی کامل به عملکرد ارگانیک شما و پست های پولی شبکه های اجتماعی میدهد سپس این ابزار آن عملکرد را با اهداف تجاری خاص مقایسه میکند، مثلا خریدها و سوژههای تولید شده. سپس فعالیتهایی را پیشنهاد میکند تا نتایج شما بهبود یابد. این ابزار با ابزارهایی مانند Google Analytics، Adobe Analytics و اکانتهای تبلیغاتی شما در پلتفرم شبکههای مختلف ادغام میشود.
این ابزار تصویر کاملی از پستهای شما و نتایج پویشهایتان در یکجا ارائه میدهد. با آنالیزهای پولی و ارگانیک، دیگر نیازی نیست از ابزارهای جدا دادهها را برای گزارش آنالیز شبکههای اجتماعی استفاده کنید.
Channelview Insights: برنامه Channelview Insights آنالیز یوتیوب را به داشبورد Hootsuit اضافه میکند. با این تلفیق، شما میتوانید ویدئوهای یوتیوب و عملکرد کانالتان را همراه با دیگر کانالهای شبکه های اجتماعی آنالیز کنید. همچنین میتوانید گزارشها را به طور منظم و خودکار برنامهریزی کنید. واحدهای اندازهگیری را به راحتی در یکجا خواهیددید:
بازدید، مشارکت، فعالیت های اشتراکی
منابع ترافیک ویدئو
دیدگاه های مخاطبان برای آمارها، جغرافیا، اکتساب و دیگر موارد
Mentionlytics: آیا میخواهید دید کاملی از آنچه درباره برند شما در اینترنت میگویند، داشتهباشید؟ این ابزار یکی از بهترین ابزارهای نظارت در دنیای شبکههای اجتماعی است، بهخصوص اگر تجارتجهانی در چند زبان زنده دنیا دارید. کارهایی که میتوانید با این ابزار انجام دهید:
آنالیز نگرشها
پیدا کردن اینفلوئنسرهای مطرح که شما را دنبال میکنند
فیلتر کلمات کلیدی
پاسخ دادن به منشن به طور مستقیم
Panoramiq Insights: به همه بازاریابان شبکههای اجتماعی هشدار دهید. این ابزار برای کاربران Hootsuit رایگان یا کاربران ویژه که میخواهند به طور کلی دیدی عمیقتر نسبت به استوریها داشتهباشند، مناسب است.
جمعبندی:
ما قالبهای رایگانی از ابزارهای آنالیزگر شبکههای اجتماعی برای شما ارائه کردیم که میتوانید با کمک آنها اطلاعات و دادههایی درباره عملکرد خود در شبکههای اجتماعی مختلف جمعآوری کنید. این برنامهها، ابزارهای خوبی هستند اگر نمیخواهید به سادگی روی یک برنامه که سریع اطلاعات و دادههای شما را جمع آوری میکند، سرمایهگذاری و هزینه کنید. تنها آنها را دانلود کنید، یک نسخه کپی از آنها داشتهباشید و با اطلاعات و دادههای خودتان آنها را مقایسه کنید.
لادن فلاح نیا - مترجم / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم:
رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر رادیو مقاومت در گفت گو با "جام جم"
اسماعیل حلالی در گفتوگو با جامجم: