رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خبر داد

ورود سامانه بارشی به کشور از امروز

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در بخش‌هایی از کشور طی روزهای آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۴۵۶۲

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیائیان در گفتگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: بر اساس آخرین خروجی مدل‌ های هواشناسی، جمعه سامانه بارشی از مرزهای غربی وارد کشور می‌شود و فعالیت این سامانه بارشی در برخی مناطق شمال غرب و غرب، جنوب غرب، مرکز، دامنه های زاگرس مرکزی، غرب سواحل دریای خزر و دامنه البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران است.

وی ادامه داد: شدت بارش طی این مدت در کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، همدان، قزوین، زنجان و ارتفاعات جنوب غرب اصفهان و شرق کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

ضیاییان افزود: شنبه فعالیت سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده با شدت کمتری در ارتفاعات استان‌های گلستان، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی است و شدت بارش در این روز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، ایلام، خوزستان و ارتفاعات جنوب غرب اصفهان و شرق کهگیلویه و بویراحمد است.

به گفته ضیاییان، یکشنبه گستره بارش در شمال غرب، برخی نواحی غرب، غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اظهار کرد: دوشنبه از شدت بارش کاسته شده و طی دوشنبه و سه شنبه گستره فعالیت این سامانه بارشی در شمال غرب، برخی نواحی غرب برای اتفاقات البرز مرکزی خواهد بود. پیامد ورود این سامانه بارشی به کشور بارش باران و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، گاهی گرد و خاک و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف است. همچنین یکشنبه و دوشنبه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و در مناطق مستعد، ریزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی انتظار می رود.

بر اساس اظهارات ضیاییان، شایان ذکر است جمعه و شنبه غرب خلیج فارس و شنبه غرب دریای خزر نیز مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۸ آبان) ابری و گاهی وزش باد، گاهی بارش پراکنده همراه با رعد و برق با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۹آبان) قسمتی ابری و به تدریج ابری و احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها