یک جراح و متخصص زنان و زایمان تشریح کرد

بایدها و نبایدهای تغذیه ای دوران بارداری

«آسم» نوعی بیماری تنفسی است که در آن راه‌های هوایی تنگ و ملتهب‌شده و باعث سرفه، خس‌خس سینه و تنگی‌نفس می‌شود. درمان قطعی برای آسم وجود ندارد، اما علائم آن قابل‌کنترل هستند. به دلیل اینکه علائم بیماری آسم با تغییر سن متفاوت می‌شوند، لازم است با پزشک همکاری لازم انجام شود تا علائم و نشانه‌های بیماری به دقت پیگیری و بر حسب نیاز درمان‌های لازم به‌کار گرفته شود.
کد خبر: ۱۳۴۱۷۹۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم؛ اصلی‌ترین شکایت بیماران، تنگی‌نفس، سفتی یا درد قفسه‌سینه، اختلالات خواب که به‌دلیل تنگی‌نفس، سرفه یا خس‌خس سینه ایجاد می‌شود، صدای خس‌خس یا سوت در زمان بازدم و نیز حملات سرفه یا خس‌خس سینه که با سرماخوردگی یا آنفلوآنزا شدیدتر می‌شود.

برخی مطالعات نشان داده است کمبود ویتامین D می‌تواند باعث بروز مشکلات سیستم ایمنی و نیز تشدید بیماری آسم شود. عمده منبع ویتامین D تغذیه و نیز تابش مستقیم نور آفتاب بر پوست است که در زیر پوست تولید می‌شود.

با ادامه‌یافتن همه‌گیری کووید-۱۹ و نبود بیشتر افراد خانواده در محیط بیرون و نیز زندگی شهری که کمترین تماس با نور آفتاب را درپی‌دارد موجب‌شده تا سطح ویتامین D در برخی افراد پایین‌تر از حد طبیعی باشد که می‌تواند در مبتلایان به آسم باعث تشدید بیماری شود؛ لذا بهتر است مبتلایان به آسم با مراجعه به پزشک مربوطه و با مشورت از او درخواست سنجش ویتامین D را داشته باشند تا از طبیعی‌بودن میزان آن مطمئن شوند و اگر کمبود گزارش شد با تجویز و زیرنظر او ویتامین D مصرف کنند. توجه کنید که، چون ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است و اضافه ویتامین از بدن دفع نشده و ذخیره می‌شود، زیاده‌روی در مصرف آن می‌تواند موجب مسمومیت با این ویتامین‌شده و مشکلات شدیدی را در پی داشته باشد؛ لذا اکیدا توصیه می‌شود که از مصرف خودسرانه این ویتامین پرهیزکرده و با سنجش میزان سرمی این ویتامین اطمینان کافی را در این زمینه کسب کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها