ظهور برخی علائم به‌وضوح از وجود مشکلات خاصی حکایت می‌کند. موارد زیر از این علائم هستند که در صورت مشاهده هر یک از آنها باید با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت و در صورت نیاز مکمل مصرف کنید.
کد خبر: ۱۳۴۱۳۷۰
به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه جام جم در بخش سلامت خود این علائم را به شرح زیر اعلام کرد: 
 
سردرد یا گرفتگی عضلات: کمبود منیزیم

منیزیم یک ماده مغذی کلیدی برای سیستم عصبی است. کمبود پتاسیم، کلسیم یا منیزیم در رژیم‌غذایی می‌تواند باعث گرفتگی عضلات پا شود. مصرف دیورتیک‌ها - دارو‌هایی که اغلب برای فشارخون بالا تجویز می‌شوند – یکی از عواملی است که کمبود پتاسیم را به‌همراه دارد. سطوح مناسب منیزیم در بدن می‌تواند دفعات حملات میگرنی را در افرادی که دچار کمبود این ماده معدنی هستند، کاهش دهد.

آکنه: کمبود روی

یکی از دلایلی که متخصصان مراقبت از پوست استفاده از اکسید روی را برای بهبود آکنه پیشنهاد می‌کنند این است که نتایج چند مطالعه تحقیقاتی، ارتباط بالقوه بین سطوح پایین روی در بدن و بروز آکنه را نشان داده است. روی دارای اثرات ضدباکتریایی و ضدالتهابی است و تولید چربی بدن را کاهش می‌دهد. تقریبا ۷۹درصد از بیماران پس از مصرف مکمل‌های روی شاهد ۸۰ تا ۱۰۰درصد بهبود آکنه بودند.

مو و ناخن خشک/ شکننده: کمبود بیوتین

علائم کمبود بیوتین یا ویتامین B ۷ شامل مواردی مثل ریزش‌مو، خشک و پوسته‌پوسته‌شدن پوست، ترک‌خوردن گوشه‌های دهان، زبان متورم و دردناک که رنگ سرخابی دارد (گلوسیت) و خشکی چشم است.

کم‌پشت‌شدن موها: کمبود آهن

آهن به طرز عجیبی در کم‌پشت‌شدن و ریزش مو نقش دارد. دریافت مقادیر مناسب این ماده‌مغذی می‌تواند رشد و پرپشت‌شدن مو‌ها را به‌همراه داشته باشد.

میلیا یا برآمدگی‌های سفید کوچک روی پوست: کمبود اسیدهای‌چرب

برآمدگی‌های سفید کوچکی که اغلب روی پوست قسمت‌هایی مانند پشت بازوها، بینی یا گونه‌ها ایجاد می‌شود اغلب در اثر یک اختلال پوستی به نام کراتوز پیلاریس بروز می‌کند. این بیماری از تجمع کراتین - یک پروتئین سفت که از پوست در برابر مواد مضر و عفونت محافظت می‌کند- ناشی می‌شود. کراتین یک پلاک پوسته‌پوسته تشکیل می‌دهد که بازشدن فولیکول مو را مسدود می‌کند. تشکیل تعداد زیادی از این پلاک‌ها ایجاد این دانه‌های پوستی را به‌همراه دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها