احتمالا وقتی تیتر این گزارش را دیدید تعجب کردید که مگر با گل کلم خورشت هم درست می‌کنند؟ بله و طعم بسیار متفاوت و جذابی دارد.
احتمالا وقتی تیتر این گزارش را دیدید تعجب کردید که مگر با گل کلم خورشت هم درست می‌کنند؟ بله و طعم بسیار متفاوت و جذابی دارد.
کد خبر: ۱۳۳۸۷۹۴

مواد لازم برای تهیه خورشت گل کلم :

پیاز بزرگ: ۱ عدد
گل کلم کوچک: ۱ عدد
آبغوره: ۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع: به اندازه کافی
گوشت خورشتی: ۳۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و دارچین: به اندازه کافی

طرز تهیه و دستور پخت خورشت گل کلم :

۱. برای تهیه خورشت گل کلم ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید، سپس قابلمه‌ای را که برای پخت خورشت در نظر گرفته‌اید روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. اجازه دهید روغن کمی داغ شود سپس پیاز خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید.

۲. پس از اینکه پیاز شفاف و نرم شد مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا زمانی که پیاز و زردچوبه یکدست شوند. در مرحله بعدی گوشت خورشتی را به صورت قورمه‌ای خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید.

۳. گوشت و پیاز را تفت دهید تا گوشت سرخ شود و تغییر رنگ دهد. در مرحله بعدی رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری دارچین و فلفل سیاه اضافه کنید و مواد را مجددا تفت دهید تا رب گوجه فرنگی هم سرخ شود و طعم خامی آن گرفته شود.

۴. تفت دادن رب گوجه فرنگی باعث می‌شود که خورشت در پایان پخت رنگ بهتری بگیرد. پس از اینکه رب گوجه فرنگی به خوبی سرخ شد چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و در آن را بگذارید. حرارت زیر قابلمه را ملایم کنید تا گوشت به آرامی بپزد.

۵. در مرحله بعدی باید گل کلم را آماده کنید برای این منظور گل کلم را به قطعات دلخواه خرد کنید. (خیلی ریز خرد نکنید چون باعث می‌شود سریع له شود و ظاهر خورشت را خراب کند.) مقدار کمی روغن در یک تابه بریزید و گل کلم را تفت دهید تا طلایی شود.

۶. پس از اینکه گوشت به طور کامل پخت، گل کلم را به همراه مقداری نمک و آبغوره به خورش اضافه کنید و اجازه دهید خورش جا بیفتد. در صورتی که می‌خواهید خورشت‌تان کمی ترش‌تر شود می‌توانید از ۱ قاشق سوپخوری گرد لیموعمانی هم استفاده کنید.

۷. نکته مهم دیگر در مورد این خورشت این است که پس از اینکه گل کلم را به خورش اضافه کردید خورش نباید مدت زیادی روی حرارت بماند چون بافت لطیف گل کلم ممکن است له شود. پس از اینکه خورشت آماده شد آنرا به همراه نان یا برنج سرو کنید.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها