این شب ها بینندگان شاهد چند سریال تلویزیونی هستند که برخی بازیگران همزمان دو سریال را روی آنتن دارند که به آنها پرداخت کرده ایم.
کد خبر: ۱۳۳۸۳۰۷

به گزارش جام جم، این شب‌ها که در کنار خانواده به تماشای سریال‌های تلویزیونی می‌نشینید، مسلما با بازیگرانی مواجه هستید که وقتی سریال به تیتراژ پایانی می‌رسد و شبکه را عوض می‌کنید همان چهره را در مجموعه دیگری می‌بینید، شاید باعث تعجب‌تان شود. یا این‌که اگر از مخاطبانی باشید که تیتراژ ابتدایی و انتهایی سریال‌ها را هم از دست نمی‌دهند، با اسامی تکراری در سریال‌های برخورد کرده‌اید که یکباره از تعجب چشم‌هایتان گردتر و درشت‌تر شده است. در حقیقت این اتفاق کاملا سهوی است و هیچ بازیگری هم دوست ندارد سریال‌هایش به‌طور همزمان روی آنتن باشد. ضمن این‌که پخش سریال در حوزه اختیارات بازیگران نیست. همین اتفاق باعث شد در این گزارش نگاهی به چهره‌هایی بیندازیم که همزمان در دو سریال حضور دارند. برخی از آنها توانسته‌اند نقش‌های متفاوتی را در این آثار بازی کنند و توانایی‌شان را نشان دهند. اما برای برخی دیگر این شانس وجود نداشته و شخصیتی شبیه به هم را روی آنتن دارند. برای این‌که بدانید چه بازیگرانی کدام سریال‌ها را هم‌اکنون روی آنتن دارند پیشنهاد می‌کنیم همراه ما باشید.

همیشه مادر
نسرین بابایی؛ افرا/ در کنار پروانه‌ها

این بانوی هنرمند نقش مادر مهربانی را با گویش گیلانی در سریال «افرا» بازی می‌کند که هر شب از شبکه یک پخش می‌شود. او در این سریال مادر مهربان و نگرانی است که در برخورد با مشکلات خانوادگی جانب فرزندانش را می‌گیرد. او ابتدای داستان به دلایلی نگران دخترش مائده بود و حالا که پسرش مسعود در زندان است، مثل یک مادر اصیل ایرانی مدام سعی دارد به فرزندش امیدواری بدهد تا او بتواند این شرایط را تحمل کند. گرچه گریم او در این سریال بی‌شباهت به نقش میانسالی «وارش» نیست اما تلاش کرده یک مادر متفاوت باشد. جالب این‌که با بازیگرانی که نقش فرزندانش را در این سریال بازی می‌کنند هم چندان تفاوت سنی زیادی ندارد! بابایی همزمان در سریال «در کنار پروانه‌ها»ی شبکه دو نیز نقش زنی گیلانی به نام سودابه را دارد؛ زنی ساده، سختکوش و خانواده‌دوست که در عین بارداری‌اش و در نبود مرد خانه جا نمی‌زند و بار زندگی را به‌دوش می‌کشد. البته بازی بابایی در سریال در کنار پروانه‌ها تازه شروع شده و باید برای تماشای هنرنمایی‌اش منتظر بمانیم تا قسمت‌های دیگر سریال پخش شود. با این حال نسرین بابایی با بازی در سریال وارش و بعد افرا ثابت کرده توانایی ایفای نقش مادر مهربان گیلانی را به‌خوبی دارد.

وکیل شکمو
پیام دهکردی؛ افرا/ هم‌سایه

این بازیگر که این اواخر سریال «گاندو ۲» را روی آنتن شبکه سه داشت، از قضا دو سریال در حال پخش دارد که دو نقش متفاوت را در آنها به زیبایی و درستی بازی کرده. در سریال «افرا» نقش وکیلی به نام افراسیاب مامانی را بازی کرده که در بازی‌اش رگه‌های طنز شیرینی دارد. از بادام زمینی خوردن مدامش در سکانس‌هایی که حضور دارد گرفته تا صحبت با گویش شیرین گیلانی. اما همزمان در سریال «هم‌سایه» شبکه سه هم نقش فرخ، پدر خانواده‌ای را بازی می‌کند که دو فرزند دارد و شخصیت منفی ایفا می‌کند. او با مرگ برادرش به‌عنوان تنها وارث قرار است دست به ماجراهای بسیاری بزند که ماجراهای خوب و مثبتی نیست اما می‌تواند هر دو برای مخاطب باورپذیر باشد. به این خاطر که دهکردی سابقه تئاتری دارد و بازیگر توانمندی است. پس از تماشای بازی‌اش در هر دو سریال لذت ببرید.

پدر طمع‌کار
محمود جعفری؛ در کنار پروانه‌ها/ زن زندگی، مرد زندگی

او ازجمله بازیگرانی است که سالی یک سریال بازی می‌کند. او این روزها دو سریال روی آنتن دارد. در سریال «زن زندگی، مرد زندگی» که یک کار تقریبا کمدی و موقعیت‌های طنز دارد نقش پدر خانواده را بازی می‌کند که شخصیت شیرین و طنازی دارد و ماجراهایی را در طول داستان رقم می‌زند که برای بیننده جالب است. اما در سریال «در کنار پروانه‌ها» پدر خانم معلمی است که دامادش را در یک سانحه به‌تازگی از دست داده و درصدد به‌دست آوردن پول از خانواده‌ای است که قلب دامادش را به آنها اهدا کرده‌اند تا بتواند مشکلات مالی‌اش را رفع کند. گرچه او در اغلب سریال‌هایی تا امروز بازی کرده نقش مرد طمعکاری را داشته که بسیار باورپذیر است. او در این مجموعه نیز از همان سکانس‌های ابتدایی بازی‌اش توانسته این شخصیت را باورپذیر و به‌درستی بازی کند. حال اگر در ادامه یا انتهای سریال قرار است متحول شود را نگارنده تا این لحظه اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

عمه تازه به‌دوران رسیده!
شهین تسلیمی؛ زن زندگی، مرد زندگی/ در کنار پروانه‌ها

این بانوی هنرمند اغلب نقش مادرانی را بازی می‌کند که در عین جدی بودن و گاهی عصبانی شدن، بسیار مهربان و نگران هم هست. او در سریال «زن زندگی، مرد زندگی» هم یک مادر است که مدام از شیرین کاری فرزندانش عصبانی می‌شود و فریاد می‌زند. در عین حال در سریال «در کنار پروانه‌ها» نقش عمه متمول یک خانواده را بازی کرده که برادرزاده‌اش به اموال او نظر دارد. او در این سریال هنوز دیالوگ و بازی چندانی نداشته اما به دلیل شخصیتی که در داستان دارد، مدام با چشم و ابرویش بازی می‌کند و شبیه خانم‌های تازه به‌دوران رسیده‌ای است که به همه چیز هم مشکوک است. به‌خصوص در سکانسی که برادر‌زاده‌اش به همراه رهی با بازی سامرند معروفی به منزلش آمدند و نقشه سرقت تابلو را کشیدند و ناچار شد برای خانه‌اش دزدگیر نصب کند. او در این مجموعه رابطه خوبی با برادرزاده‌اش ندارد. باید دید در ادامه این رابطه سرد به کجا خواهد رسید.

محیط‌بان گیلانی
مهرداد بخشی؛ افرا/ در کنار پروانه‌ها

شاید او را به اسم نشناسیم. اما او یکی از بازیگران گیلانی است که این روزها بخت با او یار شده و همزمان دو سریال روی آنتن دارد. او در «افرا» نقش علیرضا یکی از محیط‌بانان و دوست مسعود را بازی می‌کند که از سن واقعی خودش بزرگ‌تر است و گریم خشنی هم دارد و در رفاقت با مسعود دچار تردید و دودلی است. گاهی مخاطب احساس می‌کند به موقعیت خانوادگی مسعود حسادت می‌کند و گاهی هم این حس را القا می‌کند که در رفاقت چیزی برای دوستش مسعود کم نمی‌گذارد. بنابراین شخصیت پیچیده‌ای را در این سریال بازی می‌کند. او همزمان در سریال «در کنار پروانه‌ها» نیز نقش مرد روستایی را بازی می‌کند که گویش گیلانی دارد و به‌دلایلی مشکلات خانواده به گردن او افتاده. البته سکانس‌های او در این سریال به‌تازگی آغاز شده و باید دید در ادامه چه ویژگی‌هایی این شخصیت دارد که در بازی‌اش نمود پیدا می‌کند. اما همین که همزمان با دو سریال روی آنتن است می‌توان برایش چشم‌انداز خوبی را در بازیگری متصور شد.


رئیس مهربان
بهمن صادق‌حسنی؛ افرا/ در کنار پروانه‌ها

از جمله بازیگران قدیمی تئاتر گیلان است که تجربه حضور در سینما را در طول این سال‌ها داشته اما چهره‌اش برای مخاطب تلویزیون کمی نا‌آشناست که به لطف حضورش در دو سریال به صورت همزمان این روزها دیگر به چهره نام‌آشنایی تبدیل شده‌است. وی در سریال «افرا» نقش رحیمی، رئیس اداره محیط‌بانی لاهیجان را بازی می‌کند که علاقه خاصی به یکی از کارمندانش یعنی مسعود دارد و او را به دلیل مسؤولیت‌پذیری‌اش مانند فرزندش دوست دارد و در آستانه بازنشستگی‌اش درگیر ماجرای مسعود می‌شود. او در قالب این نقش توانسته با بازی، بیان و حتی میمیک چهره‌اش مظلومیت و بی‌پناهی محیط‌بانان را به‌خوبی به تصویر بکشد. او همزمان سریال «در کنار پروانه‌ها» را نیز روی آنتن دارد که در آن نقش یک مرد روستایی گیلانی را بازی می‌کند که به نوعی از رهی در روستا و در برابر دشمنانش حمایت می‌کند. باید منتظر پخش ادامه هر دو سریال باشیم تا بدانیم این بازیگر در ادامه حضورش پررنگ‌تر خواهد شد یا نه.

عموی متمول
مهران رجبی؛هم‌سایه/ در کنار پروانه‌ها

این بازیگر طناز را این شب‌ها در دو سریال به تماشا می‌نشینیم. سریال «در کنار پروانه‌ها» شبکه دو که البته سکانس‌های او به‌تازگی آغاز شده و او را در حال رنگ زدن در مدرسه روستا دیدیم و همچنین در سریال «هم‌سایه» شبکه سه که نقش مردی متمول به نام رحیم را بازی کرد که در اثر یک سانحه به کما رفت و کشته شد. رجبی در این سریال به شخصیتی جان بخشید که بسیار روابط انسانی با اتباع افغانستانی داشت و همچنین یک مدرسه را برای کودکان آنها راه‌اندازی کرده بود. از طرفی به لحاظ مالی خانواده برادرش را حمایت می‌کرد که در دیالوگ بازیگران هم بارها شنیدیم که به برادرش و پسرانش بارها پول قرض داده. گرچه رجبی حضور فیزیکی کوتاهی در این سریال داشت اما نقش رحیم از آن شخصیت‌هایی است که حضورش تا پایان سریال روی داستان و شخصیت‌ها سایه خواهد انداخت. در قسمت‌های قبل هم دیدیم که این شخصیت بسیار مثبت و آدم دست به خیری است.

قاضی جدی
محمد جعفری‌لفوت؛ افرا/ در کنار پروانه‌ها

قطعا این بازیگر را به نام نمی‌شناسید. اما اگر بیننده دو سریال «افرا» و «در کنار پروانه‌ها» باشید، چهره‌اش را می‌شناسید. او در سریال افرا همان قاضی جدی‌‌ای است که در سکانس‌های دادگاه مسعود بسیار خشن و جدی با ماجرا برخورد می‌کند. تا جایی که طرفداران بازیگر نقش مسعود یعنی روزبه حصاری به رفتار او واکنش نشان داده‌اند. آن هم به این دلیل که با وجود این‌که مسعود فروزش خودش ضابط قانونی است اما مقابل این قاضی جدی یک متهم محسوب می‌شود. اما همین بازیگر در سریال «در کنار پروانه‌ها» نقش یک مرد روستایی خوش‌خنده را بازی می‌کند که گویا صاحب یک قهوه‌خانه در روستاست و از زمانی که رهی قدم به روستا گذاشت وارد قصه شد. این بازیگر تا اینجا که نقش یک مرد روستایی خوش‌اخلاق را بازی می‌کند؛ درست نقطه مقابل نقشی است که در افرا ایفا کرده. اما باید برای تماشای بازی او در ادامه هر دو سریال منتظر ماند و دید او در سریال در کنار پروانه‌ها نیز حضور جدی‌تری خواهد داشت یا به همان مرد ساده‌دل روستایی خوش‌خنده بسنده می‌کند.

زینب علیپور طهرانی - رسانه / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها