توصیه های مهم رانندگی در فصل پاییز

نکات رانندگی در فصل پاییز که بسیار مهم هستند در این مقاله انتخاب شده است تا آگاهی شما نسبت به رانندگی در فصل پاییز بالا رود.
کد خبر: ۱۳۳۶۷۶۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، تغییر دما چیزی معمول در طول فصل پاییز است. باران، مه و حتی برف پیش بینی می‌شود. شب‌ها طولانی‌تر است و به همین دلیل تصادفات رانندگی بیشتری اتفاق می‌افتد.
 
 
بررسی چراغ‌های خودرو
بررسی کلیه‌ی چراغ‌های جلو، چراغ‌های خطر، چراغ‌های مخصوص مه و چراغ‌های عقب در فصول پاییز و زمستان واجب است. نه تنها این مسئله برای شما و سایر رانندگان که با لامپ‌های خراب رانندگی میکنند خطرناک است، بلکه توسط پلیس راه جریمه میشوید. اطمینان حاصل کنید که تمام چراغ‌های خودرو شما به درستی کار می‌کنند.
 
پنجره عقب مجهز به گرمکن
بررسی کنید که سیستم گرمایش پنجره عقب به درستی کار می‌کند. اگر متوجه شوید که سیستم گرمایشی پنجره عقب به درستی کار نمیکند باید اقدام به درست کردن آن کنید چرا که این امر در فصل سرما و پاییز بسیار مهم است.
 
لاستیک‌های ماشین
هنگامی که درجه حرارت از ۵-۷ پایین‌تر می‌رود، شما باید لاستیک‌های خود را با شرایط زمستانی و پاییزی تغییر دهید. رانندگی با لاستیک‌های تابستانی در طول زمستان و پاییز بسیار خطرناک است، زیرا آن‌ها کشش خوبی در فصل پاییز و سرما ندارند.
 
به خاطر داشته باشید که لاستیک‌ها باید هر ۴-۵ سال یکبار عوض شوند، زیرا کارایی خود را از دست می‌دهند. فشار، موضوع مهم دیگر در مورد لاستیک‌های خودرو است. همیشه فشار‌ها را قبل از سفر‌های طولانی بررسی کنید. فصول سرد و سطح دریا ممکن است فشار را در لاستیک افزایش یا کاهش دهد (فشار با ۰/۰۷ اتمسفر افزایش می‌یابد.)

می‌توانید میزان فشار لاستیک‌های خود را در راهنمای اتومبیل یا برچسب در جایی از خودرو پیدا کنید. فراموش نکنید که فشار تایر‌های یدکی خود را نیز بررسی کنید که از خطرات احتمالی دور باشید!
 
بررسی برف پاک کن
اطمینان حاصل کنید که برف پاک کن‌های شما به خوبی تمیز شده و پنجره جلو و عقب برف پاکن‌های سالم دارند. اگر این پنجره‌ها به خوبی تمیز نشوند، زمان آن رسیده که آن‌ها را با برف پاکن‌های جدید تعویض کنید. اگر تمایل به خرید برف پاکن جدید ندارید، مرتباً آن‌ها را با پنبه‌ای نرم آغشته به پارچه حتما تمیز کنید.
 
بررسی روغن و جایگزینی روغن
همه وسایل نقلیه دارای چراغ هشدار دهنده سطح روغن پایین هستند، اما توصیه می‌کنیم بررسی منظم روغن را خودتان مرتبا انجام دهید. هنگام انجام این کار، ماشین باید در سطح افقی باشد و موتور باید سرد باشد. برای دقت بیشتر لازم است سطح روغن قبل از بررسی تمیز شود. اگر سطح روغن زیر حداقل است، باید مقداری اضافه کنید تا کافی باشد. تعویض روغن باید بعد از مسافت پیموده شده یا زمان مسافرت انجام شود. به همین دلیل لازم است برنامه تعویض روغن را در نظر داشته باشید. برای ماندگاری بیشتر روغن، به شما توصیه می‌کنیم از رانندگی تهاجمی و سفر‌های کوتاه مکرر جدا خودداری کنید.
 
بررسی زیر کاپوت خودرو
بررسی زیر کاپوت خودرو ممکن است به شما امکان دهد موارد قابل مشاهده مانند: نشت، ترک، گیره، کمربند و ... را شناسایی و بررسی کنید در صورت وجود مشکل، باید با مکانیک تماس بگیرید تا از خطرات احتمالی در جاده دور باشید.
 
بررسی باتری خودرو
هوای سرد ممکن است در روشن کردن ماشین اختلال ایجاد کند. به همین دلیل خوب است که از باتری اتومبیل خود به خوبی مراقبت کنید، اطمینان حاصل کنید که از زمان تعویض باتری خودرو خود مطلع هستید. به خاطر داشته باشید که حدود ۵ سال نیز طول می‌کشد. برای رسیدن به تعویض آماده شوید وقتی لحظه مناسب فرا رسید.
 
در اینجا چند نکته در مورد چگونگی افزایش عمر باتری ماشین برای شما آورده شده است:
 
در هنگام راه اندازی خودرو از روشن کردن چراغ، بخاری و رادیو خودداری کنید، زیرا مصرف جریان بسیار بیشتر است.

ضد یخ
ضد یخ مایعی است که دمای ثابت موتور (بین ۹۰ تا ۹۲) را فراهم میکند. این شرط کار عادی آن است.
 
اضافه کردن آب به جای ضد یخ به دلیل دو دلیل قابل قبول نیست:
 
امروزه وسایل نقلیه نه تنها از آهن و فولاد بلکه از آلیاژ‌های دیگر ساخته می‌شوند. این آلیاژ‌های دیگر را می‌توان از آب آسیب دید، زیرا آب مانند ضد یخ اثر ضد خوردگی ندارد.

دومین دلیل استفاده از ضد یخ، وجود ماده شیمیایی موجود در آن است که اجازه نمی‌دهد وقتی دمای هوا بسیار کم باشد، آن را یخ بزند.
 
به یاد داشته باشید هنگام اضافه کردن ضد یخ، موتور باید سرد باشد. وجود زنگ زدگی و رنگ مایع طبیعی است (سبز، صورتی یا زرد) را حتما قبل از کار بررسی کنید. کارشناسان توصیه می‌کنند که ضد یخ را هر دو سال یک بار جایگزین کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها