رییس اداره امور مالیاتی قشم گفت: فرصت ارسال اظهارنامه مالیات برارزش افزوده که فعالان اقتصادی در مناطق آزاد برای اولین بار مشمول آن شدند، تا ۱۵ تیرماه سال جاری است.
کد خبر: ۱۳۲۳۴۸۹
مهلت ثبت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده ۱۵ تیرماه است
 
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، رضا کوهستانی افزود: فعالان اقتصادی مناطق آزاد و از جمله قشم باید اظهارنامه مالیاتی مربوط به دوره بهار ۱۴۰۰ را از طریق سایت تسلیم کنند.

وی ادامه داد: ارسال نکردن اظهارنامه مالیاتی در وقت معین طبق قانون مشمول جریمه‌های موجود می‌شود.

در گذشته معافیت ۲۰ ساله فعالان اقتصادی در مناطق آزاد از پرداخت هرگونه مالیات از امتیازات این مناطق محسوب می‌شد که هم اکنون این مساله با توجه به قوانین جدید دچار چالش شده است.

رییس اداره امور مالیاتی قشم اظهار کرد: همچنین با توجه به مشکلات موجود به دلیل شیوع ویروس کرونا، ارسال اظهارنامه اشخاص حقیقی و دریافت کنندگان سکه از بانک مرکزی تا ۱۵ تیرماه سال جاری تمدید شد.

وی افزود: اشخاص حقوقی و مالکان مستغلات و املاک تجاری نیز تا پایان تیرماه سال جاری مهلت دارند تا اظهارنامه خود را از طریق سامانه تسلیم نمایند.

نیازی به مراجعه حضوری مودیان مالیاتی نیست

کوهستانی تصریح کرد: تمام نیاز‌های مودیان مالیاتی از طریق سامانه الکترونیکی تامین شده است و نیازی به مراجعه حضوری آنان در این اداره نیست.

وی افزود: مودیان میتوانند جهت ثبت و ارسال اظهارنامه مالیاتی خود به سامانه مذکور با آدرس https://return.tax.gov.ir مراجعه کنند.

رییس اداره امور مالیاتی قشم با اشاره به مراجعه مردم برای دریافت اظهارنامه‌های خود در سال‌های گذشته، افزود: هم اکنون تمامی اظهارنامه‌های مالیاتی ثبت شده در سامانه آفلاین در سامانه بارگزاری شده و مودیان می‌توانند از طریق سامانه آن را مشاهده و دریافت کنند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها