نیویورک تایمز گزارش داد دولت بایدن برای ساخت یک قرص خصوص درمان بیماری کووید19 سه میلیارد و 200 میلیون دلار سرمایه گذاری می کند.
کد خبر: ۱۳۲۱۷۱۶

به گزارش جام جم آنلاین ، یک برنامه جدید 3.2 میلیارد دلاری از تولید قرص های ضد ویروسی پشتیبانی می کند که ممکن است تا پایان سال جاری وارد بازار شوند.

دولت سال گذشته بیش از 18 میلیارد دلار بودجه برای تولید واکسن کرونا هزینه کرد ، تلاشی که منجر به تولید حداقل پنج واکسن بسیار موثر شده و یا می شود.. اکنون بیش از 3 میلیارد دلار در یک زمینه دیگر سرمایه گذاری خواهد شد: تولید قرص برای مقابله با ویروس در اوایل دوره ابتلا که به طور بالقوه باعث نجات جان بسیاری از افراد در سال های آینده می شود.

طبق برنامه جدید تولید قرص و آزمایشات بالینی آن در آمریکا تسریع می یابد.

اگر همه چیز خوب پیش برود برخی از اولین قرص ها می توانند تا پایان سال آماده شوند. بر اساس این برنامه حساس و پرهزینه تعدادی بیماری ویروسی دیگر از جمله آنفلوانزا ،ایدز و هپاتیت C ، با یک قرص ساده قابل درمان هستند.

آنتونی فاوسی ، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی و پشتیبان اصلی این برنامه اظهار داشت که او منتظر زمانی است که بیماران کرونایی به محض مثبت شدن آزمایش خود بتوانند قرص های ضد ویروسی را از داروخانه تهیه کنند.

او در مصاحبه ای گفت: «صبح بیدار می شوم، احساس خوبی ندارم، حس بویایی و چشایی ام از بین می رود، گلو درد می گیرم. با دکترم تماس می گیرم و می گویم من کووید دارم و حالا نسخه می خواهم.»

حمایت فاوسی از تحقیقات در مورد قرص های ضد ویروسی ناشی از تجربه خود وی در مبارزه با ایدز در سه دهه قبل است. در دهه 1990 ، موسسه وی تحقیقاتی را انجام داد که منجر به اولین قرص ضد ویروس برای ایدز به نام "مهارکننده های پروتئاز" شد که پروتئین ویروسی ضروری را مسدود می کند و می تواند ویروس را برای یک عمر دور نگه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها