در این مطلب می خوانیم که چگونه می توانیم در فصل تابستان و با وجود کرونا همچنان ایمن سفر کنیم.
در این مطلب می خوانیم که چگونه می توانیم در فصل تابستان و با وجود کرونا همچنان ایمن سفر کنیم.
کد خبر: ۱۳۲۰۰۳۰

به گزارش جام جم آنلاین، با افزایش واکسیناسیون و کاهش میزان عفونت مسافرت ها نسبت به سال گذشته بسیار امن تر است. اما آیا اکنون که واکسن های کووید ۱۹ روند شیوع بیماری را تغییر داده اند ، هنوز مسافرت خطرناک است؟

اگر واکسیناسیون کامل شده باشید و مسافرت کنید ریسک زیادی نمی کنید اماهنوز هم باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید که بسیار متفاوت تر از گذشته است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) اخیراً راهنمای خود را در مورد این موضوع به روز کرده و بیان کرده است افرادی که از دو هفته قبل از سفر به طور کامل واکسینه شده اند می توانند با خیال راحت سفر کنند.

اما اگر کاملاً واکسینه نشده اید یا مانند کودکان زیر ۱۲ سال در حال حاضر واجد شرایط واکسن کووید ۱۹نیستید همان احتیاط های تابستان گذشته را اعمال کنید.

۱۰ نکته که اگر به آنها عمل کنید می توانید به راحتی به مسافرت و مهمانی بروید.

۱. نرخ کووید ۱۹ را در جایی که زندگی می کنید بدانید.

حتی اگر واکسینه شده باشید، ارزیابی سطح بیماری در جامعه همچنان مهم است. اگر مبتلایان زیاد باشند، شما بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار می گیرید.

اگر در حال سفر با هواپیما، قطار یا اتوبوس از مکانی هستید که افراد زیادی مبتلا به کووید ۱۹هستند ، احتمال اینکه یک مسافر در نزدیکی شما به این بیماری مبتلا باشد بیشتر خواهد بود.

اگر همه افراد در مهمانی و سفر شما واکسینه نشوند، این مسئله نگران کننده است.

۲. نرخ کووید ۱۹ را در مقصد خود ارزیابی کنید.

میزان شیوع بیماری در مقصد شما نیز عاملی است که باید در نظر بگیرید. اگر به مکانی می روید که ابتلا به کووید ۱۹ زیاد است، احتمال بیماری شما در آنجا افزایش می یابد حتی اگر واکسینه شده باشید.

۳. وضعیت واکسیناسیون و وضعیت سلامتی خود را در نظر بگیرید.

پرواز با هواپیما یا رفتن به یک مکان شلوغ با بسیاری دیگر از مسافران ممکن است خطرناک باشد. اما رانندگی به یک مکان جداگانه برای تعطیلات می تواند اشکالی نداشته باشد.

۴. به تست کووید ۱۹ قبل از سفر خود فکر کنید.

اگر شما یا کسانی که با آنها سفر می کنید واکسینه نشده اید در روزهای قبل از سفر در تست کووید ۱۹شرکت کنید. گرفتن نتیجه منفی احتمالات راکاهش می دهد.

برخی از مقاصد بین المللی قبل از مراجعه به تست نیاز دارند حتی اگر واکسن زده باشید.

همه افراد پس از سفرهای بین المللی و بعد از بازگشت به کشورشان باید تست منفی خود را نشان دهند.

۵. درباره نحوه سفر خود تصمیم بگیرید.

برای هر کسی که واکسینه نشده باشد ، کارشناسان رانندگی با وسیله نقلیه شخصی را ایمن ترین وسیله حمل و نقل می دانند ، خصوصاً اگر بتوان در یک روز به مقصد رسید ، زیرا این امر ارتباط با افراد دیگر را به میزان قابل توجهی محدود می کند.

پرواز هم می تواند نسبتاً ایمن باشد. هم اکنون ، شرکت های هواپیمایی از تمام مسافران خواهش می کنند تا از ماسک در داخل هواپیما استفاده کنند. اگر واکسینه نشده اید ، حتماً در حین پرواز تا آنجا که ممکن است روی صندلی خود بمانید و تقریباً تمام مدت ماسک خود را روی صورت نگه دارید ، مخصوصاً وقتی که مسافران دیگر در این نزدیکی شما برای خوردن یا نوشیدن ماسک خود را برمی دارند.

سفر با اتوبوس نیاز به هوشیاری بیشتری برای افراد واکسینه نشده دارد ، زیرا سیستم های تهویه اتوبوس ممکن است به خوبی سیستم های هواپیما نباشد.

۶. وسواس نداشته باشید اما اتاق هتل خود را تمیز کنید.

اگر واکسینه شده باشید می توانید مثل همیشه تعطیلات خود را بگذرانید. این بدان معناست که شما می توانید در صورت تمایل در یک اتاق معمولی هتل اقامت داشته باشید ، نه اینکه خودتان را فقط به خانه های اجاره ای منزوی محدود کنید.

اگر شخصی که در اتاق با شما می ماند واکسینه نشده است ، احتیاط لازم است. این شامل مواردی مانند باز کردن پنجره ها برای تهویه بهتر است. زیرا ذرات ریز ویروسی به نام آئروسل که در هوا معلق هستند ، توانایی انتقال کووید ۱۹ را دارند. این مسئله به ویژه هنگامی که برای اولین بار وارد می شوید یا بعد تمیز کاری بسیار مهم است.

۷. خوردن غذا در رستوران های رو باز بسیار خوب است.

در تابستان سال گذشته متخصصان گفته بودند که غذا خوردن در داخل رستوران بی خطر نیست ، بنابراین آنها به مسافران پیشنهاد کردند که در فضای بیرون رستوران غذا بخورند. این توصیه هنوز هم برای افرادی که واکسینه نشده اند وجود دارد.

با این حال ، طبق CDC ، کسانی که واکسن خود را دریافت کرده اند می توانند بدون ماسک غذا بخورند و احساس راحتی کنند. این کار تعطیلات راهم راحت تر و هم سرگرم کننده تر خواهد کرد

۸. در مورد فعالیت های خود هوشمند باشید.

در سفرهای بین المللی ، ممکن است فعالیت هایی باشد که شما همیشه دوست دارید در تعطیلات انجام دهید ، اما عاقلانه است که اکنون از آنها صرف نظر کنید. کافه ها ، پارک های تفریحی ،شهر بازی ها ومکان های شلوغ ممکن است خطر ابتلا به کووید ۱۹ را داشته باشند.

از ترد در مکان های سرپوشیده با جمعیت زیادی که وضعیت واکسیناسیون آنها مشخص نیست ، خودداری کنید.

۹. اگر کاملا واکسینه نشده اید ، هوشیار باشید.

اگر کاملاً واکسینه نشده باشید ، هیچ گونه محافظت جادویی وجود ندارد که ویروس را از بین ببرد وشما هم چنان در خطر ابتلا به کووید ۱۹ قرار دارید.

۱۰. خوش بگذرانید! شما سزاوار آن هستید.

برای همه ، استرس این سال همه گیری به این معنی است که بیش از مواقع دیگر به تفریح نیاز دارند.

ممکن است مدتی طول بکشد تا کاملاً راحت باشید ، بدون اینکه ماسک بزنید و با غریبه ها به گشت و گذار بپردازید و احساس راحتی کنید.

اما اگر واکسینه شده اید می توانید به خود اجازه دهید که از سفر تان لذت ببرید.

اما بعد از بیش از یک سال ماندن در خانه هنوز هم بایدباهوش و محتاط باشید.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها