jamejamsara
سرا سلامت کد خبر: ۱۳۱۶۶۴۴   ۰۱ خرداد ۱۴۰۰  |  ۰۶:۳۲

آراستگی و تناسب اندام

تنقلات بخورید و وزن کم کنید

از بهترین تنقلاتی که علاوه بر خواص زیاد، می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند می‌توان به میوه‌های خشک شده، سبزیجات و شکلات تلخ اشاره کرد. برای پرانرژی‌تر کردن تنقلات می‌توانید میوه‌های خشک را با کشمش و خرما مخلوط کنید.

به گزارش جام جم آنلاین، کاهش وزن یکی از چالش‌های بزرگی است که افراد چاق و کسانی که از اضافه وزن رنج می‌برند همواره با آن مواجه هستند.

به زبان بسیار ساده، کاهش وزن یا با سوزاندن کالری بیشتر انجام می‌شود و یا نیازمند مصرف کالری کمتر است. همواره در موضوع چاقی بر رژیم غذایی و ورزش کردن تاکید می‌شود. این در حالی است که کمتر به تنقلات توجه شده است.

دیوید وینر، متخصص تغذیه در این باره می‌گوید: همه ما تنقلات را دوست داریم، اما اگر به دنبال کاهش وزن هستید باید از مصرف تنقلات مضر و پرکالری اجتناب کنید. با این حال خبر خوب این است که نیازی نیست تنقلات را به طور کلی حذف کنید، و تنها کافی است از تنقلات سالم در رژیم غذایی خود بهره ببرید.

از بهترین تنقلاتی که علاوه بر خواص زیاد، می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند می‌توان به میوه‌ های خشک شده، سبزیجات و شکلات تلخ اشاره کرد. برای پرانرژی‌تر کردن تنقلات می‌توانید میوه‌ های خشک را با کشمش و خرما مخلوط کنید.

میوه‌های خشک به دلیل آنکه دارای سطح بالایی از فیبر هستند، برای بلند مدت احساس سیری در شما به وجود می‌آورند. آن‌ها سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده و یکی از منابع مناسب آنتی اکسیدان‌ها محسوب می‌شوند.

تحقیقات نشان داده است مصرف میوه‌های خشک باعث کاهش وزن، بهبود هضم غذا و جلوگیری از مشکلات گوارشی مانند یبوست می‌شود.

از تنقلات بسیار مضر می‌توان به چیپس اشاره کرده که سرشار از روغن و چربی بوده و باعث اضافه وزن می‌شود. می‌توانید به جای چیپس از تنقلات دیگر مانند چیپس سبزیجات استفاده کنید که دارای فیبر است و به فرآیند هضم غذا کمک می‌کند.

شکلات تلخ یکی دیگر از گزینه هاست که گاهی می‌توانید برای جلوگیری از احساس گرسنگی مصرف کنید. شکلات تلخ دارای سطح بالایی از مونواسید‌های چرب غیراشباع شده است که می‌تواند متابولیسم (سوخت و ساز بدن) را افزایش دهد و در نتیجه باعث سوزاندن کالری بیشتر شود.

سرویس سلامت همگانی انگلیس توصیه می‌کند افراد برای جلوگیری از چاقی و اضافه وزن نباید در مصرف قند و شیرینی‌ها زیاده روی کنند. به طور عمومی برای جلوگیری از چاقی نباید بیش از ۵ درصد انرژی مورد نیاز روزانه بدن از مواد شیرین مانند عسل، شهدها، و شیره‌های مختلف (مانند انگور) تامین شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
بازدارندگی منطقه‌ای

بازدارندگی منطقه‌ای

ایران با پیوستن به سازمان همکاری‌ های شانگهای به عضویت پیمان بسیار مهمی درآمد که به لحاظ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و همچنین نظامی می‌تواند بسیار در منطقه تاثیرگذار باشد.

موج‌ ششم از راه می‌رسد؟

موج‌ ششم از راه می‌رسد؟

شیوع ویروس کرونا در کشور براساس آنچه اپلیکیشن ماسک نشان می‌دهد این روزها در حال فروکش کردن است، طوری که تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی به 238شهر و تعداد شهرهای زرد به 136شهر افزایش یافته‌است، ضمن این‌که 17شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار دارند و تنها 57 شهر رنگ قرمز کرونایی دارند.

شاعری که پدیده شد

شاعری که پدیده شد

جنوب ایران و به ویژه فارس و بوشهر همواره یکی از قطب‌ های شعری کشور بوده است. ادیبان این بخش از ایران‌ زمین در جریان‌ سازی شعر انقلاب نیز نقش بسزایی داشته‌اند.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر

نیازمندی ها