نشست هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال امروز به ریاست شهاب الدین عزیزی خادم، رئیس مجمع سازمان لیگ در محل سازمان لیگ فوتبال برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۱۶۱۸۴

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال امروز (سه شنبه 28 اردیبهشت ماه) با حضور شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال، حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ، منصور قنبرزاده، سرپرست دبیرکلی، محمدرضاکشوری فرد، دبیر سازمان لیگ، هوشنگ نصیرزاده و حبیب الله ابوالحسن شیرازی اعضای هیات رئیسه در محل سازمان لیگ فوتبال برگزار شد.

عزیزی خادم در ابتدای این جلسه ضمن اشاره به شرایط ویژه فوتبال کشور گفت: ما در بیش از یک سال گذشته با نحیف تر شدن فوتبال مواجه شدیم که دلیل این امر شیوع کووید 19، مشکلات مالی و بلاتکلیف بودن فدراسیون و اساسنامه از عوامل مهم و اثرگذار در این موضوع بودند. برگزاری رقابت های لیگ های مختلف کشور در مجموع کار دشواری است، اما امسال در این شرایط بحرانی رقم خورد که البته سازمان لیگ و عوامل برگزاری فداکارانه از عهده آن برآمدند و از این جهت نمی توان منکر نقش مهم و استراتژیک سازمان لیگ شد. فدراسیون فوتبال وظیفه ای جز گسترش و توسعه فوتبال در استانها و ساماندهی تیم های ملی ندارد و این در شرایطی است که در بخش های گوناگون از جمله پزشکی، رسانه ای، تیم های ملی و ... با مشکلات عدیده مواجه هستیم. بحمدلله لیگ حتی در شرایط گسترش کرونا هم با مدیریت خوبی برگزار شد و در حال حاضر مشکلات مالی تیم ملی نیز تا حدی حل شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه با اشاره به اتفاقات دو هفته اخیر لیگ برتر بر موضوع شفافیت و عدالت تاکید کرد و گفت: از ارکان قضایی فدراسیون خواستم در این موضوع عدالت را مد نظر قرار داده و بدون جانبداری و عدم تضییع حق هیچ کس از طرفین به موضوعات رسیدگی کند. این فدراسیون توصیه پذیر نیست. شان و جایگاه ارکان قضایی فدراسیون باید حفظ شود و بتوانند بدون دخالت رئیس به کار خود بپردازند.

عزیزی خادم اضافه کرد: برای نخستین بار تمام فرصت های تجاری فوتبال شناسایی و توسط کارشناس رسمی دادگستری قیمت گذاری شد که در قالب های آگهی تجاری در وب سایت رسمی فدراسیون فوتبال از امروز در دسترس قرار گرفته است و از همین جا از همه فعالان اقتصادی دعوت می کنم تا با سنجش شرایط به عنوان شریک اقتصادی فدراسیون پیشگام شوند. بخش قابل توجهی از این درآمدها نیز برای توسعه فوتبال در استانهای کم برخوردار و پروژه های گرس روت هزینه خواهد شد. افزایش کارآیی نیروی انسانی از اولویت های ماست و به همین دلیل در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مصوب شد حقوق کارکنان فدراسیون تا چهل درصد افزایش یابد.

وی در ادامه یکی دیگر از موارد مهم را فوتبال بانوان معرفی کرد و گفت: واقعیت آن است که در همه این سالها فوتبال بانوان به اندازه ظرفیت های آن دیده نشده و تمام تلاش ما این است که این ابرپدیده اجتماعی در بین جامعه زنان کشور که نیمی از جمعیت ایران هستند، به شکل پایدار و متکثر رشد کند. با این کار فوتبال در دل خانواده ها وارد می شود و حاصل این موضوع حتی تقویت فوتبال مردان خواهد بود. برهمین مبنا سازمان لیگ تشکیل تیم های بانوان توسط باشگاههایی که در رقابت لیگ کشور تیمداری می کنند را در دستور کار قرار دهد. ضمن آنکه باید موضوع آکادمی های باشگاههای فوتبال جدی تر و مطابق با استانداردهای بین المللی تحت نظارت و رسیدگی قرار بگیرد.

بر همین اساس برای کمک به رشد استعدادیابی از سازمان لیگ می خواهم تا بخشی از هزینه های باشگاهها به رده های سنی نونهالان و نوجوانان اختصاص یابد و در این موضوع نظارت دقیق صورت پذیرد. ما در چند هفته آینده عملیات ساخت و تجهیز یکی از معظم ترین کمپ های استعدادیابی کشور را در یکی از استانهای نیمه برخوردار آغاز می کنیم تا این مجموعه بتواند استعدادهای ناشناخته فوتبال در این استان و استانهای کم برخوردار دیگر را کشف و معرفی کند.

رئیس فدراسیون با اشاره به اهمیت رده سنی جوانان نیز گفت: برای بالا رفتن انگیزه بازیکنان جوان بازی های لیگ جوانان نیز پیش از شروع بازی تیم های بزرگسالان باشگاه ها در همان روز و طبق همان برنامه برگزار شود.

رئیس مجمع سازمان لیگ در بخشی دیگری از صحبت های خود خواستار بازنگری در قانون منع جذب مربیان و بازیکنان خارجی شد و به هیات رئیسه سازمان لیگ ماموریت داد تا این موضوع را مورد بازنگری قرار داده و پیشنهاد کرد در صورت لغو این قانون، مصوبه ای باشگاه ها را ملزم کند که 10 درصد از مبلغ جذب بازیکنان و مربیان خارجی در آکادمی ها هزینه شود. ضمن آنکه سازمان لیگ استاندارد جذب بازیکنان و مربیان خارجی را ارتقا داده و آن را به قوانین کشورهای توسعه یافته فوتبال نزدیک کند. اما جذب مربی و بازیکن خارجی را منوط به تعیین روندی کرد که پرونده های بین المللی جدید برای فوتبال ایران ایجاد نشود. در این جلسه عزیزی خادم پیشنهاد کرد صندوقی در سازمان لیگ ایجاد شود که تضمین های مالی لازم جهت جذب بازیکنان و مربیان خارجی از باشگاهها گرفته شده و در صورت عدم اجرای تعهدات توسط باشگاهها، دستمزدها از این محل پرداخت شود.

وی ادامه داد: ما در بخش های مختلف کشور از جلمه نفت، گاز، پتروشیمی و فولاد از مشاوران خارجی بهره می گیریم. یکی از برنامه های کوتاه مدت ما این است که تا پیش از آغاز رقابت های فصل جدید لیگ برتر دو مشاور خارجی جهت اصلاح ساختار و برنامه ریزی استخدام شوند و بدون دخالت و تنها با ارائه نظرات مشورتی با تعیین نقشه راه درست و استاندارد هزینه های باشگاهی ما را در بلندمدت کاهش دهند. باید بگویم بروزرسانی دانش، تجربه و افزایش سطح آموزش در همه رده ها یکی از اولویت های ماست. به همین منظور ما در حال بررسی استخدام مدیر فنی خارجی در رده های پایه هستیم و نباید یادمان برود برنامه و متدهای جدید فوتبال ما را ایمن می کند.

در این جلسه موضوع استفاده از تکنولوژی VAR در رقابت های فصل آینده لیگ برتر مورد بحث واقع شد و مقرر شد تا حیدر بهاروند به عنوان رئیس سازمان لیگ گزارش جامعی در خصوص اجرایی کردن این پروژه ارائه دهد.

هیات رئیسه سازمان لیگ نیز موظف شد موضوع ارتقای نظارت بر آکادمی باشگاهها و قانون منع جذب مربیان و بازیکنان خارجی را بررسی کرده و در جلسه بعدی تصمیم گیری در این باره را در دستور کار قرار دهد. در پایان این نکته نیز به تصویب اعضای حاضر در جلسه رسید تا سازمان لیگ پیش نویس موافقت نامه همکاری این سازمان و فدراسیون فوتبال را برای یکسال پیشرو آماده و ارائه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها