در یک کفه از ترازو، عوارض واکسن‌های کرونا قرار دارد و در کفه دیگر عوارض خود بیماری کرونا؛ اما کدام کفه سنگین‌تر است؟

واکسن آسترازنکا باعث لختگی خون می‌شود؟ / آسترازنکا بزنیم یا نزنیم؟

رئیس بخش عفونی بیمارستان بقیه الله (عج) توضیح داد؛

همه چیز درباره عوارض جانبی واکسن‌ کرونا

رئیس بخش عفونی بیمارستان بقیه الله (عج) گفت: برای افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند نیاز به داشتن رژیم غذایی خاصی پس از تزریق واکسن نیست اما مصرف مایعات مفید است.
کد خبر: ۱۳۱۵۲۲۶

به گزارش جام جم آنلاین، مرتضی ایزدی رئیس بخش عفونی بیمارستان بقیه الله (عج) با بیان اینکه پس از انجام واکسیناسیون افراد می توانند مانند شرایط معمول فعالیت داشته باشند، گفت: برای افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند نیاز به داشتن رژیم غذایی خاصی پس از تزریق واکسن نیست اما مصرف مایعات مفید است. همچنین نیاز به مصرف داروی خاصی هم وجود ندارد. استحمام و ورزش کردن بعد از تزریق واکسن هم هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

وی تاکید کرد: در صورت بروز تورم و قرمزی در ناحیه تزریق هم نیاز به اقدام خاصی مانند سرد کردن و گرم کردن محل تزریق نیست و این علائم خود به خود بهبود می یابند و نهایتا می توانند آنتی هیستامین معمولی مصرف کنند.

این متخصص عفونی خاطرنشان کرد: افراد لازم نیست قبل از شروع واکسیناسیون دارویی مصرف کنند که دچار علائم نشوند و همچنین از مصرف آسپرین بعد از تزریق واکسن شدیدا پرهیز کنند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان بقیه الله گفت: برخی افراد در پی تزریق واکسیناسیون علائمی مانند بدن درد، سردرد و تب در آن ها ظاهر می شود که باز در بیش از 90 درصد موارد مشکل خاصی ایجاد نمی کند و با مصرف یک مسکن معمولی مانند استامینوفن مشکل آن ها برطرف می شود.

ایزدی اضافه کرد: اگر علائم پس از تزریق واکسن در فردی طولانی مدت شد مثلا سردردی که به مسکن های معمولی مانند استامینوفن جواب ندهد و سایر علائمی که بیش از دو سه روز طول بکشد حتما به پزشک مراجعه کنند.

ایزدی ادامه داد: منع مطلق در تزریق نوع خاصی از واکسن وجود ندارد اما بهتر است هر واکسنی با توجه به شرایط سنی و جسمی به افراد تزریق شود. از طرفی دریافت کنندگان واکسن نیز می توانند در صورت وجود مشکل و بیماری خاص قبل از تزریق واکسن با پزشک خود مشورت و با نامه پزشک برای تزریق واکسن اقدام کنند.

ایزدی با اشاره به اینکه واکسن زدن خصوصا تزریق دوز اول دلیل بر ایمنی کامل در برابر بیماری نیست، اظهار کرد: وقتی فرد دوز اول را دریافت می کند، ایمنی بسیار محدودی در بدنش ایجاد می شود و ما تعداد زیادی بیمار داریم که پس از تزریق دوز اول واکسن، به نوع وخیم کرونا مبتلا شده اند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان بقیه الله گفت: دو هفته بعد از تزریق دوز دوم واکسن، ایمنی قابل قبولی در بدن فرد ایجاد می شود اما فرد واکسینه شده تا زمانی که حداقل 70 درصد جامعه ایمن نشده اند (بیمار شده و بهبود یافته باشند یا واکسن زده باشند) همچنان باید زدن ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها