سخنگوی وزارت امور خارجه درباره آزادی نفتکش کره جنوبی گفت: در پی تکمیل تحقیقات در مورد تخلف کشتی کره ای و بنا به درخواست مالک و دولت کره برای آزادی کشتی، دستور آزادی کشتی از سوی دادستان صادر شد.
کد خبر: ۱۳۱۰۰۰۷

به گزارش جام جم آنلاین، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در خصوص آزادی نفتکش کره جنوبی اعلام کرد: در پی تکمیل تحقیقات در مورد تخلف کشتی کره ای و بنا به درخواست مالک و دولت کره برای آزادی کشتی، دستور آزادی کشتی از سوی دادستان صادر شد.

وی افزود: عدم سوء سابقه ناخدا و کشتی در زمینه تخلف در منطقه، زمینه نگاه مثبت دادستان را فراهم کرد.

خطیب زاده خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری با سواحل طولانی در خلیج فارس و دریای عمان، بر رعایت کامل مقررات دریایی از جمله مقررات‌ ناظر بر حفظ محیط زیست تاکید دارد و هرگونه تخلف در این زمینه را رصد و پیگیری می کند.

رسانه رسمی کره جنوبی امروز با اشاره به بیانیه‌ای از وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که ایران کشتی توقیف‌ شده کره جنوبی و ناخدای آن را آزاد کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری «یونهاپ»، وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌‌ای گفته نفتکش «هانکوک چیامی» (هانکوک چیمی) به همراه ناخدا و ۱۲ خدمه‌اش ساعت ۶ صبح امروز (به وقت ایران) بندر ایران را ترک کرده است. خدمه این کشتی قبلاً آزاد شده بودند اما برای ارائه خدمات نگهداری، نفتکش را ترک نکرده بودند.

وزارت خارجه کره جنوبی گفته ناخدا و خدمه کشتی سالم هستند.

خبرگزاری یونهاپ هفته پیش به نقل از یک منبع دیپلماتیک با اشاره به پیشرفت‌های حاصل‌شده در مذاکرات با طرف‌های ایرانی از احتمال رفع توقیف این نفتکش و ناخدای آن طی روزهای آتی خبر داده بود.

نفتکش کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیامی» صبح روز ۱۵ دی‌ماه سال ۱۳۹۹ به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌محیطی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شده بود.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها