گوی و میدان رتبه اول را به خود اختصاص داد

در ارزیابی که از سوی مرکز نظارت و ارزیابی سازمان و صدا و سیما درباره مسابقات تلفنی و حضوری که در پاییز سال 85در شبکه های مختلف سیما انجام گرفت
کد خبر: ۱۳۰۹۳۶
مسابقه تلویزیونی گوی و میدان که از شبکه 3سیما پخش می شود، رتبه اول را به خود اختصاص داد.
در این گزارش مسابقات تلفنی برنامه صبح بخیر ایران از شبکه یک ، برنامه صبح تهران از شبکه تهران ، گوی و میدان و وقت مسابقه از شبکه سه و همچنین مسابقات حضوری زوجهای موفق و چشم انداز از شبکه دو بازبینی شد و در دو بخش مسابقات تلفنی و مسابقات حضوری مورد تحلیل و ارزیابی مقایسه ای قرار گرفت.
در نتیجه این تحلیل و ارزیابی مقایسه ای مسابقه های تلفنی ، گوی و میدان ، وقت مسابقه ، صبح تهران و صبح بخیر ایران رتبه های اول تا چهارم را به لحاظ قوت در محتوا و ساختار به خود اختصاص دادند.
همچنین از نظر سرگرم کننده بودن ، مسابقات تلفنی به ترتیب برنامه های گوی و میدان ، وقت مسابقه و صبح تهران مقامهای اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. علاوه بر این در این گزارش آمده است که استفاده از دو مجری در برنامه گوی و میدان و وقت مسابقه که به لحاظ سنی با شبکه جوان تناسب دارند باعث ایجاد تنوع شده است.
در برنامه صبح بخیر ایران راهنمایی مستقیم از سوی مجری از جذابیت مسابقه کاسته و موجب عدم بروز توانمندی شرکت کنندگان برنامه شده است. از سوی دیگر اختصاص میزان وقت مناسب برای وقت مسابقه و گوی و میدان تنوع و تعداد مراحل مسابقه را موجب شده است در حالی که در صبح بخیر ایران و صبح تهران چنین قابلیتی را دارا نیستند.
این گزارش می افزاید فقط در برنامه گوی و میدان از جایزه فرهنگی استفاده شده است و لحاظ کردن جوایز نقدی و مادی صرف در سایر مسابقات می تواند با هدف فرهنگی چنین برنامه هایی در تعارض باشد.
در این گزارش با اشاره به برنامه زوجهای موفق آمده است ، در این برنامه لزوم شناخت زوج از یکدیگر و ترویج سنت حسنه ، ازدواج عمده ترین نکته آموزنده ای است که ارائه می شود؛ اما در برنامه چشم انداز، هر چند جنبه های آموزشی مدنظر است ، با این حال آموزش به کارگیری شیوه ها متوجه شرکت کنندگان در مسابقه است و نه مخاطبان برنامه.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها