jamejamsara
سرا سلامت کد خبر: ۱۳۰۶۶۵۳   ۱۸ اسفند ۱۳۹۹  |  ۲۲:۰۲

مطالعات تایید کرده اند بدن انسان ساعات ۲ تا ۴ بعد از ظهر دچار کاهش انرژی می شود

راه های آسان برای کاهش خستگی عصر بدون نیاز به قهوه!

مطالعات تایید کرده اند که بدن انسان به طور طبیعی در روزهای کاری و بین ساعات ۲ تا ۴ بعد از ظهر دچار کاهش انرژی می شود.

به گزارش جام جم آنلاین، بسیاری از افراد در این میان برای افزایش بهره وری و بازیابی انرژی به کافئین و قهوه متوسل می شوند. اما این تنها راه نیست.

شما می توانید قهوه نخورید و خواب شبانه خود را دچار مشکل نکنید و در عین حال در کل روز از انرژی کافی برخوردار باشید:

آب بنوشید: تشنگی تاثیر بسیار قوی بر عملکرد مغز دارد. بر اساس مطالعات، حتی کم آبی جزئی بدن می تواند باعث کاهش عملکرد شناختی و عدم بهره وری شود.

اگر انرژی شما رو به محو شدن می رود، یک لیوان آب به همراه چند قطره لیمو بنوشید. ویتامین سی موجود در لیمو احساس طراوت و انرژی را به شما باز می گرداند و عملکرد مغز را بهبود می دهد.

شیرینی نخورید: در هنگام خستگی از مصرف کیک، دونات، و کربوهیدرات های سفید و تصفیه شده اجتناب کنید چون به همان سرعت که انرژی خود را از این طریق به دست می آورید، به همان سرعت دچار کاهش انرژی و افت قند خون می شوید.

در عوض می توانید سبزیجات تازه، چربی های سالم و منابع پروتئین را به میان وعده خود اضافه کنید. مصرف قهوه را در هنگام بعد از ظهر فراموش کنید چون اگرچه برای مدت کوتاهی نوشیدن آن سودمند است، اما در طولانی مدت باعث کسالت شما می شود. به جای قهوه چای سبز بنوشید.

تحرک داشته باشید: در هنگام خستگی از حرکات کششی استفاده کنید. این حرکات خون را در بدن دوباره جریان می دهد و ذهن را آماده فعالیت دوباره می کند. حتی قدم زدن های کوتاه نیز منجر به بازیابی انرژی به طور موثر می شود.

یک میان وعده سالم داشته باشید: گاهی اوقات افت قند خون منجر به خواب آلودگی می شود. اگر این اتفاق برای شما افتاد، آجیل و میوه و یا هویج میل کنید. مغز شما بیشترین انرژی را از بدن تان می گیرد و به تغذیه صحیح نیاز دارد.

چرت بزنید: گاهی اوقات شما فقط باید به بدن تان گوش بدهید. تمایل به چرت زدن در هنگام بعد از ظهر کاملا طبیعی است. اگر شما این موقعیت را حتی برای ۱۰ دقیقه دارید، آن را از دست ندهید.

صورت خود را با آب سرد شستشو دهید: با ریختن آب سرد روی صورت خود، استرس روزانه را از ذهنتان بشویید! تحقیقات نشان داده ‌اند که آب سرد باعث می ‌شود تمرکز شما بالا برود. هر وقت احساس کردید کرختی بعدازظهر به سراغتان آمده، چندین بار آب سرد به صورتتان بزنید تا ببینید که چه تاثیری دارد. به علاوه، بررسی ‌ها نشان داده است که دوش گرفتن صبح زود با آب سرد نیز می ‌تواند از شما استرس ‌زدایی و سرحالتان کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
تولید قدرت برای چانه‌ زنی سیاسی

تولید قدرت برای چانه‌ زنی سیاسی

انتظار و ایده‌آل ایران این است که آمریکا و غرب براساس چارچوب‌ها و قواعد بین‌المللی به تعهدات خود در قبال ایران و توافق برجام عمل کنند.

محدودیت و معذوریت

محدودیت و معذوریت

۴۰۵نفر از هموطنان‌مان دیروز قربانی کرونا شدند. این در حالی است که از شنبه هفته گذشته با افزایش آمار ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کرونا، ‌ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا محدودیت‌ های کرونایی را با توجه به رنگ‌ بندی شهرها در نظر گرفت و اعمال کرده است.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر
وضعیت قرمز گیشه

سینما سال جدید را هم با بحران شروع کرده و ظاهرا مردم هنوز رغبتی به فیلم دیدن ندارند

وضعیت قرمز گیشه

پیشخوان

بیشتر