وزیر خارجه روسیه امروز در دیدار با همتای افغانستانی خود ضمن اعلام آمادگی کشورش برای همکاری با ایران و چین درباره صلح در افغانستان، تصریح کرد: آمریکایی‌ ها در پی نابود کردن سوریه هستند.
کد خبر: ۱۳۰۵۴۷۳

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز جمعه در دیدار با محمد حنیف اتمر همتای افغانستانی خود اعلام کرد: مسکو نگران تشدید تنش‌ها در افغانستان است.

وزیر خارجه روسیه در این باره اضافه کرد: مسکو نگرانی خود را از تشدید تنش ها در افغانستان در سایه افزایش فعالیت (گروه تروریستی) داعش اعلام می کند. برای حمایت از دستیابی به راه حلی در افغانستان با همکاری پاکستان، چین و ایران در چارچوب تریبون مسکو برای گفتگوها آمادگی داریم.

این در حالیست که وزیر خارجه افغانستان پیشتر برای دیدار و گفتگو با مقامات روسیه وارد این کشور شده بود.

لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ظاهراً آمریکایی ها هرگز نمی خواهند سوریه را تَرک کنند؛ حضور نیروهای آمریکایی در سوریه غیرمشروع و نقض قوانین بین‌المللی است. به زودی گفتگوهای مسکو و واشنگتن درخصوص مسائل سوریه آغاز خواهند شد.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه اضافه کرد: ۴ تا ۵ دقیقه پیش از حمله هوایی آمریکا به سوریه به ارتش ما هشدار داده شده بود. این زمان ناچیزی است. در واقع این نحوه اطلاع رسانی به گونه ای پس از انجام حمله مذکور به انجام رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها