‌مقام‌های امنیتی افغانستان می‌گویند که حدود ده هزار شورشی خارجی مربوط به گروه‌های مختلف از جمله حدود ۳۰۰ عضو شبکه القاعده در این کشور فعال هستند.
کد خبر: ۱۳۰۴۷۳۲

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، مقام‌های امنیتی افغانستان می‌گویند که حدود ده هزار شورشی خارجی مربوط گروه‌های مختلف از جمله حدود ۳۰۰ عضو شبکه القاعده در افغانستان فعال هستند.

بر اساس اطلاعات امنیت ملی افغانستان گروه‌های شورشی خارجی از جمله تحریک اسلامی ازبکستان، انصارالله تاجیکستان، نهضت اسلامی تاجیکستان، گروه ترکستان شرقی که عمدتا چینی هستند و چندین گروه خارجی از جمله از پاکستان در این کشور فعالیت دارند.

این نهاد می‌گوید که این افراد در آینده می‌توانند تهدید مستقیم برای کشورهای مطبوع شان باشند.

براساس گفته‌های مقام‌های امنیتی شورشیان مربوط به کشورهای آسیای میانه در ولایات شمال شرق و شمال افغانستان فعالند و گروه‌های پاکستانی نیز بیشتر در ولایات شرقی حضور دارند.

امنیت ملی گفته که شمار افراد شبکه القاعده در مرز با پاکستان در ترددند و شماری در جریان عملیات‌ها کشته شده‌اند.

این در حالی است که افغانستان در روزهای گذشته برای اولین بار میزبان کنفرانس دو روزه زیر عنوان کنفرانس منطقه‌ای مبارزه علیه تروریسم بود.

وزیران و روسای امنیت ملی و سرویس‌های اطلاعاتی هشت کشور به ویژه کشورهای آسیای میانه در این نشست حضور داشتند.

امنیت ملی افغانستان می‌گوید که در این نشست برای رفع تهدیدهای مشترک تروریستی نقشه‌ راه و سازوکار مشترک برنامه ‌ریزی شده است.

یک مقام این اداره می‌گوید اگر کشورهای منطقه به ویژه کشورهای آسیای میانه در سرکوب هراس‌افکنی همکاری نکنند، شورشیان این کشورها که در برخی مناطق افغانستان فعالند و در آینده درد سر بزرگی برای این کشورها خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها