وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت شدید تجاوز نظامی آمریکا به این کشور، اعلام کرد: دولت جدید آمریکا نباید همچون دولت سابق به «قانون جنگل» پایبند باشد.
کد خبر: ۱۳۰۵۴۸۵

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، وزارت خارجه سوریه امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای به تجاوز نظامی اخیر ایالات متحده آمریکا به خاک این کشور واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه سوریه در بیانیه خود آورده است: دمشق حملات تجاوزکارانه ایالات متحده آمریکا به مناطقی در «دیرالزور» واقع در نزدیکی مرزهای مشترک با عراق را به شدت محکوم می‌کند.

وزارت خارجه سوریه در این بیانیه همچنین تأکید کرده است: تجاوز آمریکایی‌ ها به خاک سوریه با قوانین بین المللی و نیز منشور سازمان ملل متحد در تعارض است. ما هشدار می‌دهیم که چنین اقداماتی دارای پیامدهای وخیمی است و می‌تواند به افزایش تنش‌ها در سراسر منطقه منجر شود.

این وزارتخانه در بیانیه مذکور یادآور شده است: تجاوز جدید ایالات متحده آمریکا به خاک سوریه نشانه‌ای آشکار از سیاست‌های منفیِ دولت جدید این کشور در قبال منطقه است. دولت جدید آمریکا به قوانین بین المللی پایبند باشد. دولت جدید آمریکا نباید مانند دولت پیشین این کشور به قانون جنگل پایبند باشد.

ایالات متحده آمریکا شامگاه پنجشنبه در اقدامی تجاوزکارانه خاک سوریه را هدف حمله هوایی قرار داد. مقامات روسیه امروز جمعه حمله هوایی روز گذشته آمریکا به سوریه را محکوم کردند.

«ولادیمیر جباروف» معاون اول کمیته شورای فدراسیون روسیه در امور بین‌الملل این اقدام آمریکا را غیرقانونی توصیف کرد و گفت: این کاملاً غیرقانونی است؛ چرا که صحبت از حمله به کشوری مستقل در میان است.

به گفته معاون اول کمیته شورای فدراسیون روسیه در امور بین‌الملل، سوریه از هر لحاظ حق دارد بررسی این حادثه در شورای امنیت سازمان ملل را درخواست کند؛ زیرا این رویداد خطرناک بوده و می‌تواند به تشدید شرایط در منطقه منجر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها