آشفتگی اجتماعی نصیب کدام کشورها شد؟

جهانی که آشفته شد

اکنون بسیاری از کارشناسان سیاسی می گویند آنچه که در بسیاری از کشورهای جهان در قالب آشفتگی های اجتماعی و اعتراضات مردمی رخ داده تا حد بسیار زیادی به همه گیری کرونا ارتباط دارد.
کد خبر: ۱۳۰۵۰۶۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گاردین ، دبیرکل سازمان ملل متحد ، آنتونیو گوترش ، گفت که جهان با «همه گیری نقض حقوق بشر» روبرو است. از این سو تا آن سو. از آمریکا تا آسیا و کشورهای پرجمعیت و کم جمعیت جهان. همه جا درگیر تنش های سیاسی و اجتماعی شده اند. 

برخی از این ناآرامی ها به سیاست های خود دولت ها بستگی دارد و برخی دیگر برخاسته از تاثیرات همه گیری کروناست.

در حالی که ناآرامی ها در بسیاری از کشورهای جهان ادامه دارد گزارش گاردین در رابطه با وضعیت برخی از کشورهای جهان را مرور می کنیم:

 

یونان: پناهندگان در مرزهای کشورهای اروپایی از جمله یونان مورد حملات فزاینده ای قرار می گیرد. در مرز دریایی بین ترکیه و یونان هزاران پناهجو به طور غیرقانونی از آب های یونان به سمت سواحل ترکیه عقب رانده شدند.

 

هنگ کنگ: مقامات محدودیت های کرونایی و را برای ممنوع کردن اجتماعات طرفداران دموکراسی اعمال کردند و کسانی را که از این ممنوعیت چشم پوشی می کردند دستگیر شدند.

 

کامبوج: دولت کامبوج قوانین سختگیرانه ای را تصویب کرد و بیش از 60 فعال ، روزنامه نگار و اعضای مخالف سیاسی را در سال 2020 بازداشت کرد.

 

مجارستان: سانسور محتوای رسانه ها از طریق وضع قوانین جدید، تهدیدها و جلوگیری از انتشار برخی از گزارش ها و اخبار و مطالب.

 

پرو: در میان افزایش میزان زن کشی در سراسر جهان ، از ابتدای شیوع بیماری همه گیری کرونا در پرو هزار و 423 زن کشته یا گزارش شده که مفقود شده اند.

 

کنیا: بر اساس گزارش اداره نظارت بر پلیس کنیا ، پلیس در 9 هفته اول همه گیری کرونا در این کشور و در جریان منع رفت و آمد حداقل 15 نفر را به ضرب گلوله کشته است.

 

اوگاندا: بابی واین نامزد ریاست جمهوری به اتهام نقض محدودیت های کرونایی توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. در جریان اعتراضات به بازداشت او حداقل 54 هوادار واین کشته و 45 نفر زخمی شدند.

 

الجزیره: دولت با فراگیر كردن همه گیری ها ، همه اعتراضات خیابانی را ممنوع كرد و به یک سال تظاهرات گسترده پایان داد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها