گفت‌وگو با کارگردان و تهیه کننده برنامه «مهربانو»

مادر بودن منافاتی با موفق بودن ندارد

رسانه ملی برای روز مادر چه برنامه‌هایی را آماده کرده است؟

صدا و سیمای مادران!

مناسبت‌ها خیلی وقت است که در شبکه‌های مختلف صدا و سیما برای خود جایگاهی دارند و هر سال همزمان با آنها برنامه‌های ویژه‌ای برای‌شان تدارک دیده می‌شود.به تازگی هم این شبکه‌ها دست به کار شدند تا به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز بزرگداشت زن و مقام مادر، برنامه‌هایی را تدارک ببینند.
مناسبت‌ها خیلی وقت است که در شبکه‌های مختلف صدا و سیما برای خود جایگاهی دارند و هر سال همزمان با آنها برنامه‌های ویژه‌ای برای‌شان تدارک دیده می‌شود.به تازگی هم این شبکه‌ها دست به کار شدند تا به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز بزرگداشت زن و مقام مادر، برنامه‌هایی را تدارک ببینند.
کد خبر: ۱۳۰۳۲۲۱

این تولیدات هم قرار است در قالب‌های مختلفی ازجمله ویژه‌برنامه‌های مناسبتی، جنگ، مستند، مسابقه و ارتباط زنده با اماکن مقدسه در این مناسبت بزرگ، روی آنتن بروند. ما هم در ادامه این گزارش به برخی از آنها اشاره کرده‌ایم و شما هم می‌توانید برای اطلاع از جزئیات آنها سری به این گزارش بزنید.

«دستپخت» مادران در شبکه یک

برنامه «دستپخت» هم این هفته به مناسبت روز مادر از سه بانوی فداکار برای شرکت در این مسابقه دعوت کرده است.

برنامه «صبح بخیر ایران» امروز ۱۵‌بهمن از ساعت ۶ و ۱۵ دقیقه تا حدود ۹ صبح با تدارک ویژه‌برنامه‌ای با دعوت از زنان موفق در عرصه‌های مختلف به تکریم مقام زن و مادر می‌پردازد. همچنین برنامه «فرمول یک» نیز منعطف با این مناسبت روی آنتن می‌رود.

پخش مدیحه‌سرایی در وصف حضرت زهرا(س) و ترانه‌های شاد در بزرگداشت مادر در فواصل برنامه‌ها از دیگر تدارکات شبکه یک در سالروز ولادت دخت پیامبر اکرم(ص) و روز زن است.

«حنانه» شبکه۵ در روز میلاد دخت پیامبر (ص)

گروه معارف شبکه پنج سیما به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) با ویژه‌برنامه‌های «رضوان»، «تا نیایش»، میان برنامه «حنانه» و «حورای هستی» و پخش کلیپ‌های مولودخوانی، میلاد فرخنده حضرت زهرا (س) را جشن می‌گیرد.

ویژه‌برنامه «رضوان» در شب میلاد باسعادت فاطمه زهرا (س) میزبان بتول خورشاهی، جانباز و مبارز انقلابی است.

بانویی که در دوران دفاع مقدس در نقش امدادگر فعال بود و زمانی که در سال۶۶ به زیارت‌خانه خدا مشرف می‌شود، اسیر آل سعود می‌شود و به‌صورت معجزه‌آسایی فرار می‌کند.

این برنامه به تهیه‌کنندگی هادی سمیعی و با مشارکت آستان قدس رضوی (ع) سه‌شنبه ساعت ۲۱ از شبکه پنج سیما تماشایی خواهد شد.

میان برنامه «حنانه» با موضوع بیانات رهبر معظم انقلاب و حضرت امام خمینی (ره) درباره حضرت فاطمه زهرا (س) است که در فواصل برنامه‌های شبکه پنج در شب و روز ولادت پخش می‌شود. میان برنامه ترکیبی کوتاه حورای هستی در شب و روز ولادت با موضوع شخصیت والا و سیره زندگی فاطمی پخش می‌شود.

برنامه «یه روز تازه» با دعوت از مادر شهید، در خصوص مادران شهدا گفت‌وگو می‌کند و موسیقی تصویر و میان برنامه‌هایی در خصوص شهدا و مادران شهدا پخش خواهد کرد.«ما ایرانی‌ها» نیز که در ایام‌ا... دهه مبارک فجر از شنبه تا سه‌شنبه هر شب ساعت۲۲ روی آنتن می‌رود، در شب ولادت حضرت زهرا (س) با اجرای موسیقی، این میلاد فرخنده را جشن خواهد گرفت.

همچنین «ورزشگاه» شبکه پنج میزبان دکتر مهین فرهادی زاد، معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان و الهه احمدی قهرمان تیراندازی است.

در این برنامه ضمن پخش آیتم‌های ویژه از ورزش بانوان پس از انقلاب اسلامی ایران، گزارشی از دستاوردهای حوزه ورزش بانوان پس از انقلاب اسلامی ایران تبیین خواهد شد.

برنامه عصرگاهی شبکه پنج سیما «به خانه‌بر می‌گردیم» در ایام دهه فجر و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) با تهیه و تولید آیتم‌های مختلف و جذاب تماشایی می‌شود.

برگزاری مسابقه آشپزی بین یک زوج کارآفرین و فرهنگی، گزارش مردمی با موضوع مادر خوب، دعوت از مهمانان و کارشناسان حوزه خانواده، پخش سرودهای انقلابی و شاد از بخش‌های جذاب و تماشایی این برنامه است.

جشن میلاد حضرت فاطمه(س) در شبکه ۲

برنامه «هزار و یک‌ شب» کاری از گروه خانواده به تهیه‌کنندگی میلاد حق‌پرست به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) روانه آنتن شبکه دو می‌شود. این برنامه در فضایی شاد و با ساختاری ترکیبی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که شامل گفت‌وگو با مهمان، بخش نمایشی و... می‌شود.

برنامه «عصر خانواده» نیز به مناسبت ولادت فرخنده بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) ویژه‌برنامه‌ای را تدارک دیده که سه‌شنبه ۱۴‌بهمن آن را روانه آنتن ‌کرد.

این ویژه‌برنامه از حضور مهمانان مختلف بهره برد و گفت‌و‌گوهایی شنیدنی را برای بینندگان این شبکه تهیه کرد.

پویش خانواده پایدار نیز ازجمله طراحی‌های این برنامه بود که از روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) شروع شده و تا پایان دهه فجر ادامه دارد.

«مثبت خانواده» نیز جمعه ساعت ۱۲ میزبان خانواده سرتیپ امیرعطایی، از فرماندهان نیروی هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان است.

برنامه «دست در دست» کاری از گروه معارف به تهیه‌کنندگی هادی خدادادی که در این ایام هر شب بعد از گفت‌وگوی ویژه خبری روانه آنتن می‌شود نیز به مناسبت این مولود فرخنده با حضور مهمانان ویژه‌ای میلاد حضرت فاطمه(س) را جشن می‌گیرد. همچنین «به تو از دور سلام» با محوریت ولادت ام‌ابیها(س) را آماده پخش کرده که جمعه ۱۷‌بهمن ساعت ۶ روانه آنتن می‌شود.

برنامه «آئینه خانه» هم به تهیه‌کنندگی سید‌مجید اکرمی با حضور حجت‌الاسلام شهاب مرادی از دیگر تدارکات این شبکه است که به سیره حضرت فاطمه(س) و سبک زندگی ایشان می‌پردازد و جمعه ۱۷‌بهمن ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه روانه آنتن می‌‌شود.

برنامه «در انتهای الوند» کاری از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه‌کنندگی امیرحسین آذر نیز در ویژه‌های صبحگاهی و شبانگاهی خود به صورت متناسب با گرامیداشت مقام زن، روز مادر و میلاد مبارک حضرت فاطمه(س) به این موضوع می‌پردازد.

برنامه «زعفران» به تهیه‌کنندگی محمد سلوکی که جمعه ساعت ۱۰ روانه آنتن می‌شود نیز با حضور مهمانان مختلف به‌صورت ویژه‌‌ای مقام مادر و روز زن را گرامی می‌دارد. گروه کودک و نوجوان نیز با تدارک برنامه زنده «با ما بیا»، «مسابقه محله» و... میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) را جشن می‌گیرد.

مولودی‌خوانی در شبکه ۳

«ویژه‌برنامه روز میلاد حضرت زهرا» کاری از گروه معارف شبکه سه سیماست که امروز ۱۵‌بهمن از شبکه سه پخش می‌شود.

همچنین برنامه «زوجی نو» نیز امروز به صورت ویژه روی آنتن می‌رود.برنامه‌های «سلام صبح بخیر»، «طبیب» و «عطسه» که متناسب با روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) است با بینندگان خود در شبکه سه در شادی این روز شریک می‌شود.

همچنین پخش کلیپ‌ها و میان برنامه‌های متناسب با روز مادر و مولودی‌خوانی مداحان از دیگر برنامه‌های شبکه سه است که روز چهارشنبه روی آنتن می‌رود.

ارتباط زنده با حرم امام رضا(ع) از شبکه افق

امروز پانزدهم بهمن، برنامه‌های «انارستان» و «هاشور» به مناسبت این روز تغییراتی در آنها اعمال خواهد شد.

مهمان برنامه «انارستان» خانم دکتر لباف هستند که علاوه بر مباحث پزشکی به بیان خاطراتی از دوران مبارزاتی اوایل انقلاب خود نیز خواهند پرداخت.

در این آثار به توضیحاتی درباره نقش مادر در زندگی پیشینیان و تاثیرات این نقش در سبک زندگی سالم پرداخته خواهد شد.

در برنامه «هاشور» نیز که از برنامه‌های اجتماعی شبکه محسوب می‌شود، از خانم طالبی، فعال حوزه زنان و خانواده دعوت شده است تا به مناسبت این روز از نقش تاثیرگذار مادر در مسیر رشد و تعالی جامعه صحبت کنند.

گفتنی است شبکه افق به همین مناسبت در چند نوبت از حرم امام رضا(ع) پخش زنده و ارتباط تصویری نیز خواهد داشت.

رنگ و بوی فاطمی برنامه‌های شبکه قرآن همزمان با روز مادر

همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) و‌ روز مادر، ویژه‌برنامه «خانه‌های فاطمی» در ساعت ۱۷ با قرائت حدیث شریف کساء و سخنرانی حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین انصاریان از شبکه قرآن پخش می‌شود.

همچنین محفل قرآنی در شام میلاد بعد از اذان مغرب و عشا در ساعت ۱۸ و ۱۵ دقیقه تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه از مسجد مقدس جمکران برگزار و دعای توسل نیز در ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه از این مکان مقدس پخش می‌شود.

در این شب نورانی ویژه‌برنامه‌ای از حرم مطهر امام رضا(ع) ساعت ۲۱ با حضور کارشناسان و مداحان اهل‌بیت(ع) به سمع و نظر مخاطبان گرامی می‌رسد.

از دیگر برنامه‌های شب میلاد صدیقه طاهره (س)، ارتباط مستقیم با حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسینی قمی است، ویژه‌برنامه «خوشبخت» با محوریت خانواده و ولادت این بانوی گرانقدر در ساعت ۹ صبح تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.

امروز ۱۵بهمن مصادف با روز ولادت باسعادت بانوی گرامی اسلام، کاروان قرآنی انقلاب به مناسبت ولادت رهبر کبیر انقلاب در شهرستان خمین و بیت حضرت امام(ره) انس با قرآن را با قرائت قاریان ممتاز و بین‌المللی قرآن‌کریم در ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه برگزار کرد که به صورت زنده از این شبکه پخش خواهد شد.

قرائت دعای امین‌ا... ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه از حرم مطهر امام رضا (ع) و همچنین از حرم مطهر حضرت معصومه (س) ویژه‌برنامه‌ای در ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه برقرار می‌شود و دل‌ها را روانه صحن و سرای مطهر حضرت معصومه (س) خواهیم کرد.

از دیگر برنامه‌های روز ولادت در شبکه قرآن و معارف سیما، برنامه «نقش من» با موضوع نقش زنان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب ساعت ۲۱ و برنامه «مصباح» ساعت ۲۲ است که روی آنتن این شبکه می‌رود.

تدارک ویژه «اهالی شب»

«اهالی شب» به مناسبت ولادت بانوی دوعالم تدارک ویژه‌ای دیده و روی آنتن شبکه چهار می‌رود. این برنامه ساعت۲۳ با حضور مهمان‌های ویژه‌پخش می‌شود.


«نسیم آوا» با حضور مجید اخشابی

نسیم آوا، شبکه نسیم در روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر ساعت ۲۰و۳۰ با حضور مجید اخشابی روی آنتن می‌رود.همچنین برنامه‌های «کتاب‌باز» ساعت۱۹، «چهل تیکه» ساعت۲۱، «شوت بال» ساعت ۲۱و۳۰ و «کودک شو» ساعت ۲۳ منعطف باحال و هوای روز میلاد روی آنتن نسیم می‌رود.

«رادیو هفت» در شب و روز میلاد

برنامه «رادیو هفت» سه‌شنبه ۱۴‌بهمن از ساعت ۲۲ تا ۲۴ با دو ساعت برنامه، در شب میلاد ویژه‌برنامه‌ای را تقدیم بینندگان شبکه آموزش کرد.همچنین برنامه‌های این شبکه امروز پانزدهم بهمن، از «صبحی دیگر» تا «رادیو هفت» با رویکرد مناسبتی به بزرگداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر و زن می‌پردازد.

نمایش «مادر» در روز مادر

به مناسبت روز مادر فیلم سینمایی «مادر» به کارگردانی زنده‌یاد علی حاتمی، امشب ۱۵‌بهمن ماه ساعت ۱۹ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

«پنجره باز» شبکه سلامت در روز مادر

برنامه «پنجره باز» در ساعت ۱۸ با حضور فاطمه ناهیدی، مشاور وزیر بهداشت در امور زنان، که آزاده و جانباز دفاع مقدس هستند، در روز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) روی آنتن می‌رود. ایشان با بیان خاطرات با بینندگان شبکه سلامت همراهی می‌کنند.

تدارک صدا در روز مادر

شبکه‌های رادیویی هم برای این روز تدارک ویژه‌ای دیده‌اند که ازجمله آن می‌شود به برنامه «مهربانو» اشاره کرد.

در این برنامه قرار است گفت‌‌وگوی علی انصاریان و مادرش با بهنوش بختیاری پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رادیو نمایش، در این برنامه بهنوش بختیاری با علی انصاریان و مادر ایشان گفت‌وگوی صمیمانه‌ای پیرامون زندگی شخصی و حرفه‌ای داشته و علی انصاریان در آن به دوست‌داشتنی‌ترین کلمات دنیا که اول نام خدا و بعد نام مادر است، اشاره و تأکید کرد.

رادیو نمایش با پخش این برنامه به مناسبت روز مادر و آرزوی سلامت برای علی انصاریان، فوتبالیست، بازیگر و مجری محبوب ایرانی از علاقه‌مندان دعوت می‌کند تا در امشب ۱۵بهمن‌ماه، ساعت ۲۱، شنونده برنامه «مهربانو» از این شبکه رادیویی باشند.

همچنین شهرام ملازاده، مدیر شبکه رادیویی پیام و رادیو آوا در سخنانی گفت: شبکه رادیویی پیام به لحاظ ساختار سازمانی و نوع برنامه‌سازی متمایز از سایر شبکه‌های شنیداری در سپهر رسانه‌ای بوده است که با تدابیری تغییراتی در این ساختار ایجاد شد و حالا در روز مادر، رادیو پیام برای اولین‌بار پخش برنامه در خارج از استودیو را تجربه می‌کند.

او افزود: ویژه‌برنامه «مادر من» به صورت زنده از محل خانه سالمندان کهریزک روی آنتن می‌رود و سعی داریم در این ویژه‌برنامه لحظات شاد و به‌یادماندنی برای مادران سرزمین عزیزمان ایران به‌ویژه مادرانی که در خانه سالمندان این روز را سپری می‌کنند، داشته باشیم. در این برنامه علاوه‌بر هنرمندان رادیو، چهره‌های شاخص و محبوب هنری کشور نیز حضور خواهند داشت.

رادیو ایران هم با برنامه ‌«صبح انقلاب» امروز ۱۵بهمن ویژگی‌های اخلاقی حضرت زهرا(س) را مرور می‌کند. برنامه «خانواده‌ای به نام ایران» به جایگاه ویژه زن و نقش مهم آن در خانواده و زندگی می‌پردازد.

برنامه «به افق نور» ویژه‌برنامه دیگری است که با حضور کارشناس معارفی درخصوص ویژگی‌های خاص حضرت زهرا(س) صحبت می‌کند.

گفتنی است، برنامه «ایرانشهر» امروز ۱۵بهمن از ولادت باسعادت حضرت زهرا(س) و روز مادر و هدیه‌دادن می‌گوید.

فاطمه شهدوست - رسانه / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها