سخت گیری در ازدواج

ازدواج را آسان بگیریم

محصول خانواده بی تفاوت

خصوصیات والدین بی تفاوت

محصول خانواده بی تفاوت:فرزندان این گونه خانواده ها به علت عدم مواجهه با موانع در زندگی، زمانی که وارد جامعه می شوند به خاطر نداشتن تجربه کافی، به راحتی تسلیم شرایط محیطی شده و شخصیت شکننده ای خواهد داشت.
کد خبر: ۱۲۹۳۵۷۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تبیان ، نگاه اجمالی و سطحی به ساختار خانواده های بی تفاوت حکایت از فقدان ارزش های معنوی و تزلزل در باورهای دینی و محیط سرد و ترک کننده فضای منزل داشته به طوری که والدین این خانواده ها به علت بی تفاوتی در سرنوشت فرزندان، اهمیتی به آینده آنان نداده و کمترین آرزوی مثبتی را برای فرزندان شان قائل نمی باشند. آنان تماشاچیان بی تفاوت رفتارهای فرزندان هستند. در خانواده های بی تفاوت،پدر و مادر افرادی نسبتا راحت طلب و خودکامه بوده و حاضر نیستند نقش فعالی درخانواده داشته باشند.
 
نگاه اجمالی و سطحی به ساختار خانواده های بی تفاوت حکایت از فقدان ارزش های معنوی و تزلزل در باورهای دینی و محیط سرد و ترک کننده فضای منزل داشته به طوری که والدین این خانواده ها به علت بی تفاوتی در سرنوشت فرزندان، اهمیتی به آینده آنان نداده و کمترین آرزوی مثبتی را برای فرزندان شان قائل نمی باشند. آنان تماشاچیان بی تفاوت رفتارهای فرزندان هستند. در خانواده های بی تفاوت،پدر و مادر افرادی نسبتا راحت طلب و خودکامه بوده و حاضر نیستند نقش فعالی درخانواده داشته باشند.
 
خصوصیات والدین بی تفاوت


خصوصیات والدین بی تفاوت عبارت است از:


*این گونه والدین حضور فیزیکی، روانی و عاطفی در منزل نداشته و با نادیده گرفتن فرزندان، زمینه های انحراف آنان را فراهم می سازند. به طوری که خروجی و برون داد این از خانواده ها، نوجوانان و جوانانی بوده که به راحتی در مجالس و برنامه های نامناسب شرکت نموده و متعاقبا به انواع آسیب ها و انحرافات دچار می شوند.

*در این دسته از خانواده ها هر یک از اعضا به فکر خود بوده و انسجام خانوادگی به شدت آسیب پذیر می شود. بر این اساس ساختار بی قیدی و عدم وحدت بین اعضای خانواده شکل گرفته و در چنین شرایطی، نظارت بر رفتار فرزندان و کنترل دوستان آنان معنا و مفهومی ندارد و سیاست"به من چه، به تو چه، به ما چه" در منزل رونق می گیرد. بنابراین در صورت بروز تغییرات در وضعیت ظاهری یا رفتاری فرزندان، والدین توجهی ننموده و احتمال بروز انحرافات در فرزندان فراهم خواهد شد.

*این والدین به دلیل بی تفاوتی و نرمش محض، با کلیه رفتارهای فرزندان موافقت نموده و به عبارتی به راحتی تسلیم کارهای آنان می شوند، که زمینه ساز گستاخی فرزندان خواهد شد.

*در این خانواده ها روابط و مصاحبت مناسب بین زن و شوهر وجود نداشته که سبب دلسردی و بی تفاوتی در روابط زوجین می شود که این موضوع به فرزندان نیز سرایت خواهد کرد.
*در این گونه خانواده ها رعایت نظم و انضباط از سوی والدین در منزل مشاهده نشده که این موضوع بر رفتار فرزندان تأثیر مستقیم خواهد داشت.

نتیجه گیری

محصول خانواده بی تفاوت:فرزندان این گونه خانواده ها به علت عدم مواجهه با موانع در زندگی، زمانی که وارد جامعه می شوند به خاطر نداشتن تجربه کافی، به راحتی تسلیم شرایط محیطی شده و شخصیت شکننده ای خواهد داشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها