عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره استفاده از ماسک‌ با شروع بارندگی‌ها توضیحاتی داد.
کد خبر: ۱۲۸۶۳۵۵

به گزارش جام جم آنلاین، علیرضا فاطمی، متخصص بیماری عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص شیوع ویروس کرونا در فصل سرما اظهار کرد: ویروس‌های تنفسی در هوای سرد و آلوده، ماندگاری بیشتری در محیط پیدا می‌کنند، به همین خاطر احتمال سرایت بیماری‌ های تنفسی در این فصل، بیش از پیش احساس می‌شود.

او افزود: طبق بررسی‌ها؛ ویروس کرونا در کنار سرما می‌تواند افراد بیشتری را به این بیماری مبتلا کند، به همین دلیل به همه افراد توصیه می‌شود که بهداشت فردی را بیش از گذشته رعایت کنند.

این متخصص بیماری عفونی ادامه داد: بهتر است شهروندان در چنین شرایطی حتی‌الامکان از منزل خارج نشوند و به محض خروج از منزل از ماسک ۳ لایه استاندارد استفاده کنند.

فاطمی گفت: در روزهای بارانی در هنگام استفاده از ماسک، به محض اینکه صورتتان خیس شد، باید آن را خشک کنید و از ماسک جدید و خشک استفاده کنید.

این متخصص بیماری عفونی تصریح کرد: در هر شرایطی در صورت مرطوب شدن ماسک حتی به دلیل صحبت کردن‌های متمادی باید ماسک را تعویض کنید.

فاطمی توصیه کرد: علاوه بر ماسک، استفاده از دستکش در وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس‌ ضروری است اما توجه داشته باشید در حین استفاده از دستکش، شست و شوی مکرر دست‌ ها با آب و صابون فراموش نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها