کنترلر جدید «Haptic PIVOT» مایکروسافت فراتر از برخی نمونه‌های اولیه کنترلرهای واقعیت مجازی که تاکنون توسعه یافته، می‌تواند احساسی از وجود نیروهای فیزیکی اعم از جاذبه را برای کاربر تداعی کند.
کد خبر: ۱۲۸۳۱۰۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو،این کنترلر، روی مچ دست بسته می‌شود. این کنترلر قابل حمل، مجهز به دسته لمسی است که می‌تواند با توجه به نیاز کاربر به سمت داخل یا خارج حرکت کند. در ویدئوی تهیه شده از نمونه اولیه این کنترلر، نحوه عملکرد آن به خوبی نمایش داده شده است.

کاربر می‌تواند با کمک کنترلر سیب را از درخت مجازی بردارد و حس واقع‌تری از در دست گرفتن سیب داشته باشد. کاربر به‌راحتی سیب را بین دستان خود حرکت می‌دهد و حس واقعی‌تری از نیروی جاذبه و گرفتن سیب در دستان خودش را احساس می‌کند.


کاربران با استفاده از این کنترلر می‌توانند با دستان خود میوه مجازی را در دست بگیرند و حتی آن را در دست خود بفشارند. کنترلر قوانین فیزیک نیوتن را برای کاربر تداعی می‌کند.


دسته کنترلی Haptic PIVOT از لولا و قسمت لمسی تشکیل شده است. قسمت دسته کنترلر جدید مایکروسافت قابل تعویض است و مجهز به حسگرهای لمسی متعددی است که می‌تواند تماس با اجسام را تشخیص دهد. در حین تماس دست با اجسام مجازی، کاربر صدایی متناسب با برخورد می‌شنود که به دلیل طراحی سیستم صوتی موجود در آن است.

روی لولای دسته کنترلی Haptic PIVOT نیز یک موتور قرار داده شده است. این موتور باعث بهبود تجربه واقعیت مجازی در کنترلر جدید می‌شود. به‌علاوه، Haptic PIVOT مجهز به شتاب سنج داخلی است و کاربران می‌توانند مچ دست خود را آزادانه و تا زاویه 60 درجه به خوبی حرکت دهند و شتاب سنج حرکت‌های آنها را شناسایی می‌کند.

تحقیقات مایکروسافت طی سال‌های اخیر به سرعت در حال توسعه است تا تجربه واقعی‌تر و ملموس‌تری از واقعیت مجازی را در اختیار کاربران قرار دهد. تحقیقات مایکروسافت در این زمینه کماکان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها