این برنامه که به صورت رایگان در کشور اجرا می‌شود با انتقادات سنگینی مواجه شده و بزرگترین گروه پزشکان خواستند که تا زمان نتایج نهایی از ادامه آن جلوگیری شود. تاکنون حدود ۱۰ میلیون نفر در این کشور در برابر آنفولانزا واکسینه شده اند.
کد خبر: ۱۲۸۲۴۹۷

به گزارش جام جم آنلاین کره جنوبی مدتی است که برنامه سراسری واکسن آنفلوآنزا را به اجرا در آورده تا میلیون‌ها نفر از جمعیت کشورش را در برابر این بیماری مصون نگه دارد و در عین حال از تشدید بیماری آنفلوآنزا در کنار کرونا جلوگیری کند.

این کشور اعلام کرده که قصد دارد در این برنامه ۳۰ میلیون نفر از ۵۲ میلیون جمعیت خود را واکسینه کند.

با این حال افزایش کشته‌های جدید در این کشور باعث شده بسیاری از پزشکان از دولت درخواست کنند تا برنامه واکسیناسیون را عقب بیاندازد و متوقف کند.

ماجرا از این قرار است که در هفته های اخیر ۳۶ نفر از کسانی که واکسن آنفلوآنزا تزریق کرده بودند از دنیا رفته‌اند. این مساله باعث نگرانی زیادی شده و این گمان را ایجاد کرده که ممکن است واکسن آنفلوآنزا باعث مرگ این افراد شده باشد.

پیش از این مقامات بهداشتی این کشور ارتباط این مرگ ها با واکسیناسیون آنفلوآنزا را رد کرده بودند اما کالبد شکافی این افراد برای تحقیقات بیشتر در دست اجرا است.

وزیر بهداشت کره جنوبی هم با اشاره به این مسئله احتمال ربط داشتن این موضوع به هم را بسیار کم دانسته است. در روزهای اخیر به تدریج نتیجه کالبدشکافی این بیماران به دست آمده و طبق گفته پزشکی قانونی کشور ۱۳ نفر از این افراد با بیماری‌های قلبی عروقی و مغزی و دیگر بیماری‌هایی کشته شده‌اند که ربطی به واکسیناسیون نداشتند.

البته نتایج کالبد شکافی ۷ نفر برای تحقیقات بیشتر همچنان اعلام نشده است.

این برنامه که به صورت رایگان در کشور اجرا می‌شود با انتقادات سنگینی مواجه شده و بزرگترین گروه پزشکان خواستند که تا زمان نتایج نهایی از ادامه آن جلوگیری شود. تاکنون حدود ۱۰ میلیون نفر در این کشور در برابر آنفلوآنزا واکسینه شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها