یک دسر منحصر به فرد

طرز تهیه دسر قهوه و نارگیل

این که دسر چند لایه داشته باشد و به چه شکل سرو شود به اختیار شماست. می‌توانید به سلیقه خود دسر قهوه و نارگیل را به شکل‌های مختلف در بیاورید و از آن برای پذیرایی در مهمانی‌ها استفاده کنید.
کد خبر: ۱۲۸۱۰۷۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایران کوک ،دسر قهوه و نارگیل در واقع نوعی ژله استاین ژله خانگی را می‌توانید با استفاده از پودر آگار یا پودر ژلاتین تهیه کنید.

طرز تهیه دسر قهوه و نارگیل

مواد لازم دسر قهوه و نارگیل

شیر نارگیل 1 و 1/2 پیمانه
شیر 1 پیمانه
شکر 1 پیمانه
پودر آگار یا پودر ژلاتین 2 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
دانه قهوه فوری 2 قاشق غذاخوری
آب 3 پیمانه

 

بیشتر بخوانید: 

طرز تهیه رب انار خانگی راحت و آسان به همراه آموزش تصویری
طرز تهیه کیک خیس

 

طرز تهیه دسر قهوه و نارگیل

  1. ابتدا شیر نارگیل، شیر، نمک و ۱/۴ پیمانه از شکر را همراه با ۱ قاشق غذاخوری پودر آگار یا ژلاتینداخل شیرجوش بریزید و آن را روی شعله متوسط گاز قرار دهید تا به جوش آیددر این مدت مرتب مایع را هم بزنید و مراقب باشید سر نرود.
  2. وقتی مایع به جوش آمد ۳۰۴۰ ثانیه دیگر هم بزنید و سپس شیرجوش را از روی شعله برداریدحال مایع نارگیلی تهیه شده را داخل قالب ژله مورد نظر (فلزی، پلاستیکی یا سیلیکونیبریزید و در یخچال بگذارید تا خنک شود.
  3. حال در شیرجوش تمیز شده یا شیرجوش دیگری، ۳/۴ شکر باقی مانده، ۱ قاشق پودر آگار، قهوه فوری و آب را مخلوط کنید و روی شعله متوسط بگذارید و هم بزنید تا به جوش بیایدوقتی مخلوط ۳۰۴۰ ثانیه جوشید آن را از روی شعله بردارید.
  4. لایه نارگیلی را چک کنیدبرای اضافه کردن لایه قهوه، لایه قبلی باید سفت شده باشد اما کامل بسته نشده باشدچون در این صورت دو لایه به هم نمیچسبند و موقع برش زدن دسر روی هم سر می‌خورند.
  5.  پس حالت مطلوب طوری است که وقتی با انگشت آن را لمس می‌کنید دسر نارگیلی کمی چسبناک باشد اما مایع نباشداگر لایه قبلی آماده است خیلی آرام مخلوط قهوه را روی آن بریزیدسعی کنید تا جای ممکن شیر جوش را پایین بگیرید تا مایع نپاشد و کف نکند.
  6. در صورتی که لایه قبلی هنوز آماده نیست، مخلوط قهوه را روی شعله خیلی خیلی کم نگه دارید تا گرم باقی بماندوقتی لایه دوم را ریختید، بگذارید دسر در یخچال خنک و کاملاً بسته شودسپس دسر قهوه و نارگیل را از قالب خارج کنید و سرو نمایید.
  7. می‌توانید دسر قهوه و نارگیل را به صورت چند لایه هم تهیه کنیدبرای این کار باید در فاصله‌ای که هر لایه بسته می‌شود هر دو مایع را گرم نگه داریدمی‌توانید شیرجوش‌ها را داخل آب جوش فرو ببرید یا روی شعله خیلی کم بگذارید تا گرم بماننددر ضمن فراموش نکنید که اجازه ندهید لایه‌ها کامل بسته شوند.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک هل و گلاب

                     طرز تهیه 10‌ شیرینی ‌خانگی ‌برای ‌عید + تصاویر

                     طرز تهیه پیراشکی بازاری کرم دار یا شکلاتی بدون فر در 7 گام

                     طرز تهیه پیراشکی گوشت

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها