جوش شیرین یکی از مواد تشکیل دهنده‌ی هر آشپزخانه‌ای است و معمولا در پخت انواع نان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده سفید رنگ دارای کاربردهای مختلف و جالبی است.
کد خبر: ۱۲۷۷۰۳۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،

بی کربنات سدیم که آن را با نام عمومی جوش شیرین می‌شناسید، نوعی نمک فرآوری شده است که کاربرد اصلی آن در پخت انواع نان است. جوش شیرین دارای کاربردهای فراوانی است که دانستن آن می‌تواند نقش بسیار موثری در بهبود روند انجام کارهای روزانه داشته باشد. در ادامه به تعدادی از این کاربردهای جالب اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

کاربرد‌های جالب جوش شیرین در خانه داری

باز کردن لوله‌های مسدود شده‌

شاید این کار جز کار‌های سخت خانگی باشد، اما می‌توان با استفاده از جوش شیرین این مشکل را حل کرد. جوش شیرین باعث تمیز شدن لوله‌ها از هرگونه آلودگی شده و به باز شدن مسیر مسدودشده‌ی آن کمک می‌کند.

برای این منظور به ابتدا یک قابلمه آب جوش را در محل مورد نظر تخلیه کنید و سپس نصف فنجان جوش شیرین را در آن بریزید. اجازه دهید تا این مواد فروکش کنند.

اکنون مخلوطی از ۱ فنجان سرکه و ۱ فنجان آب داغ را در محل مورد نظر بریزید. بعد از گذشت ۵ تا ۱۰ دقیقه لوله‌ی مسدود شده باز خواهد شد. دوباره یک قابلمه آب جوش را در محل بریزید تا آلودگی به طور کامل از بین برود.

از بین بردن بوی بد بدن

جوش شیرین یک ماده شگفت انگیز برای از بین بردن بوی بد از همه جا به خصوص از بدن است. این ماده باعث خنثی شدن سطح PH بدن شده و با کاهش تعرق به از بین رفتن بوی بد بدن کمک می‌کند. علاوه‌براین، باکتری‌های موجود در جوش شیرین به عنوان یک دئودورانت طبیعی عمل می‌کننند.

مقدار مساوی از جوش شیرین و آرد ذرت را مخلوط کنید و آن را مستقیما بر روی قسمت‌هایی از بدن که تعرق بیشتری دارد قرار دهید. این کار مانع از عرق کردن و ایجاد بوی بد خواهد شد.

از بین بردن کلر اضافی از مو‌ها

شنا کردن یکی از فعالیت‌های بدنی بسیار مفید برای سلامتی بدن است. اما شنا کردن در آب استخر حاوی کلر برای مو‌ها بسیار مضر است. تجمع کلر بر روی مو‌ها سبب ایجاد شکنندگی و خشک شدن مو‌ها می‌شود.

جوش شیرین دارای تاثیر فوق‌العاده‌ای در از بین بردن کلر اضافی از روی مو‌ها دارد.

۱ قاشق جوش شیرین را در یک فنجان آب حل کنید و آن را درون یک بطری اسپری بریزید. بعد از شنا کردن این ترکیب را بر روی مو‌های خیس اسپری کنید. ۵ دقیقه صبر کنید و سپس مو‌های خود را بشویید.

توجه داشته باشید که از این درمان برای مو‌های رنگ شده استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث ایجاد نوار دو رنگ بر روی مو‌ها شود.

از بین بردن آفات و حشرات باغچه

حشرات و آفات مانند شته، مورچه، عنکبوت و ... می‌توانند صدمات زیادی را برای سبزیجات و گیاهان باغچه ایجاد کنند. جوش شیرین نقش کلیدی در حفاظت از باغچه دارد و باعث از بین رفتن حشرات و آفات مضر خواهد شد. از این ماده می‌توانید به عنوان یک قارچ کش غیر سمی استفاده کنید.

۲ قاشق جوش شیرین را در ۱ لیتر آب بریزید و ۱ قاشق روغن زیتون و چند قطره صابون مایع به آن اضافه کنید. این ترکیب را درون یک بطری اسپری بریزید و از آن برای از بین بردن حشرات و آفت‌های مضر گیاهان استفاده کنید. از این روش هر ۳ روز یک بار استفاده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها