معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون بیشترین نگرانی ما از باب شیوع ویروس کرونا در تهران است که به دلیل پایتخت بودن و افزایش بالای ترددها از سایر استان های کشور، به عنوان چهارراه تبادل بیماری کرونا در کشور تبدیل شده است ضمن آنکه در روزهای اخیر شاهد افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ در استان های آذربایجان شرقی و قم نیز بوده ایم.
کد خبر: ۱۲۷۶۱۸۹

به گزارش جام جم آنلاین، ایرج حریرچی در گفتگو با ایسنا درباره موج سوم ایپدمی کرونا گفت: پیش بینی می کردیم با توجه افزایش سفرهایی که در هفته اول شهریورماه در سطح کشور رخ داد و افزایش ترددهای اجتماعی را شاهد بودیم، از هفته سوم و چهارم شهریورماه تا دو هفته افزایش موارد بستری و تا ۶ هفته افزایش موارد مرگ و میر را در کشور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در هفته اول شهریورماه حدود ۱۲ هزار و ۶۹۳ مورد مثبت بستری شده قطعی ابتلا به کرونا در کل کشور دارشتیم که این روند نزولی و در هفته دوم شهریور ادامه داشت و موارد قطعی به ۶۲۰۰ مورد رسید اظهار کرد: متاسفانه در هفته سوم شهریورماه تعداد موارد بستری به حدود ۷۷۰۰ نفر رسید که نسبت به هفته دوم شهریورماه افزایش روند مبتلایان را نشان می دهد ضمن آنکه در هفته سوم هم دوباره نرخ مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ روندی افزایشی پیدا کرده است.

معاون کل وزیر بهداشت، شروع فصل سرما و افزایش ترددهای اجتماعی به واسطه بازگشایی مدارس را از نگرانی هایی روزهای آینده دانست و اظهار کرد: از مردم خواهش می کنیم همچنان از ترددهای غیرضروری خودداری کرده و شست و شوی مرتب دست‌ها، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و اجتناب از تردد و تجمع را همچنان در دستور کار داشته باشند تا در فصل پاییز مشکل جدی نداشته باشیم.

حریرچی در پاسخ به این سوال که آیا کشور با موج سوم شیوع کرونا روبرو شده است؟ اظهار کرد: خارج از اسم گذاری، امیدواریم با توجه به تجربه های تلخ خردادماه (افزایش سفرها) و آمار بالای فوتی ها در مردادماه و همچنین نزدیکی به فصل سرما که مردم تمایل بیشتری برای در خانه ماندن دارند و در نتیجه احتمال انتقال ویروس بالا می رود، هوشمندانه عمل کرده و بتوانیم این وضعیت را به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی گفت: هم اکنون بیشترین نگرانی ما از باب شیوع ویروس کرونا استان تهران است که به دلیل پایتخت بودن و افزایش بالای ترددها از سایر استان های کشور، به عنوان چهارراه تبادل بیماری کرونا در کشور تبدیل شده است ضمن آنکه در روزهای اخیر شاهد افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ در استان های آذربایجان شرقی و قم نیز بوده ایم.

معاون کل وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که کدام استان های کشور هم اکنون در وضعیت خطرناکی قرار دارند گفت: خیلی رک و شفاف می توان گفت که در حال حاضر هیچ استان کشور ایمن نبوده و رفتارهایمان باید در تمام استان ها، رفتارهای ایمن گونه باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها