مدیاتک به منظور ادامه مراوده تجاری با هواوی پس از اجرای تحریم‌های جدید از ایالات متحده درخواست مجوز کرد.
کد خبر: ۱۲۷۴۸۰۸

به گزارش جام جم انلاین به نقل از دیجیاتو شرکت‌های تراشه سازی که از تجهیزات آمریکایی برای تولید چیپ استفاده می‌کنند، از تاریخ ۱۴ سپتامبر (۲۴ شهریور) دیگر قادر به مراوده تجاری با هواوی نخواهند بود، مگر اینکه از ایالات متحده مجوز بگیرند. مدیاتک که یکی از این شرکت هاست، روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ضمن پیروی از قوانین تجاری در سطح بین المللی، از ایالات متحده برای ادامه تجارت با هواوی پس از ۲۴ شهریور درخواست مجوز کرده است.


در قسمتی از بیانیه این شرکت آمده: «مدیاتک باز هم تأکید می‌کند که از قوانین و مقررات تجارت بین الملل پیروی می‌کند و با توجه به قوانین، از ایالات متحده برای ادامه مراوده تجاری با هواوی درخواست مجوز کرده است.» تحلیلگران پیش بینی کرده‌اند مدیاتک بیشترین آسیب را از تحریم‌های جدید آمریکا خواهد دید.

مدیاتک مدت هاست سفارش جدیدی از هواوی قبول نمی‌کند و اگر ایالات متحده با درخواست آن مخالفت کند، پس از تاریخ ذکر شده قادر به فروش چیپست به این شرکت چینی نخواهد بود. هواوی تا پیش از این امکان خرید چیپ‌هایی که به کمک فناوری‌های آمریکایی ساخته شده‌اند را از طریق شرکت‌های شخص ثالث داشت، اما پس از اجرایی شدن تحریم جدید این امکان از بین خواهد رفت.

دولت آمریکا هواوی را به ارسال داده‌های کاربران به دولت چین به منظور جاسوسی متهم کرده است؛ اتهامی که هواوی بارها آن را تکذیب کرده است.

TSMC، بزرگ ترین تولیدکننده قطعات نیمه رسانا در دنیا نیز اردیبهشت ماه امسال از توقف پذیرش سفارش جدید از سوی هواوی خبر داد و گفته که پس از تاریخ ۲۴ شهریور دیگر با این شرکت چینی تجارت نمی‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها