آخرین پتنت اسمارت‌فونی ثبت شده توسط کمپانی اوپو به قالب طراحی یک گوشی هوشمند جدید اشاره دارد. چنین سبکی از طراحی یادآور یک گوشی کشویی کلاسیک است. پتنت فوق نشان‌دهنده دستگاه موبایل مجهز به نمایشگری است که با حرکت کشویی خود در یک راستا امکان رویت نمایشگری بزرگتر یا مجموعه‌ای از دکمه‌ها در قسمت زیرین را فراهم می‌کند. جدیدترین پتنت ثبت شده، الگوی طراحی کشویی را با یک اسمارت‌فون مدرن مجهز به نمایشگر لمسی ادغام می‌کند.
کد خبر: ۱۲۷۴۷۸۹

به گزارش جام جم انلاین به نقل از آی تی رسان ،پتنت اوپو پیش‌تر در روز 27 فوریه 2020 (8 اسفندماه پارسال) به ثبت رسید. این پتنت نشان‌دهنده اسمارت‌فونی است که در عوض استفاده از مکانیسم تاشونده مشابه با گلکسی زد فلیپ مجهز به یک نمایشگر مربعی‌شکل است. با بالا کشیدن نمایشگر اندازه و طول آن افزایش یافته و دستگاه در وضعیت باز شده قرار می‌گیرد. بر اساس اطلاعات موجود در اسناد پتنت، بازگشایی دستگاه موجب افزایش حدودا 80 درصدی اندازه نمایشگر آن خواهد شد.

این تصاویر توسط وبسایت LetsGoDigital ارائه شده‌اند. کارشناسان این وبسایت با استخراج طرح‌های مربوط به پتنت از میان اسناد موفق به ارائه تصویری دقیق‌تر همراه با جزئیات بیش‌تر از گوشی شدند.

با توجه به قالب طراحی U شکل گوشی به‌نظر می‌رسد که قسمت تحتانی نمایشگر به یک غلتک فنری‌شکل متصل شده است. درگاه سیم‌کارت در قسمت پشتی ریل خارجی گوشی پنهان شده و پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه نیز در قسمت فوقانی بدنه گوشی قرار دارد. همچنین درگاه سیم‌کارت صرفا هنگام قرارگیری گوشی در وضعیت باز شده قابل دسترس خواهد بود.

هیچ‌گونه نشانه‌ای دال بر وجود دوربین سلفی به چشم نمی‌خورد. این موضوع احتمالا بدان معناست که هندست مذکور احتمالا از فناوری دوربین در زیر نمایشگر بهره خواهد برد. همچنین این موضوع می‌تواند نشان‌ دهد که پتنت فوق صرفا بستری برای ایجاد الگوهای طراحی دقیق‌تر در آینده خواهد بود. پتنت‌هایی از این‌دست لزوما به‌معنای تولید دستگاه‌هایی واقعی در دنیای خارج و عرضه تجاری آن‌ها نخواهند بود. کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون همواره الگوهای طراحی عرضه نشده متعددی را به ثبت می‌رسانند.

کمپانی TCL نیز پیش‌تر از طرح مفهومی خود برای یک اسمارت‌فون مجهز به نمایشگر جمع‌شونده رونمایی کرد. نمایشگر این هندست با روشی مشابه پتنت گوشی اوپو قابل گسترش است. با این‌حال مشخصه متفاوت دستگاه فوق این است که نمایشگر آن به‌صورت افقی جمع می‌شود. بدین‌ترتیب قالب طراحی دستگاه از یک اسمارت‌فون کشیده به نمایشگری عریض‌‌تر با ابعاد شبه تبلتی تبدیل خواهد شد.

به لطف وجود پنل‌های نمایشگر انعطاف‌پذیر اکنون کاربران برای مشاهده اسمارت‌فون‌های مدرن با قالب‌های طراحی متفاوت‌تر هیجان‌زده هستند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها