jamejamsara
سرا خانواده کد خبر: ۱۲۷۱۷۲۳   ۳۱ شهريور ۱۳۹۹  |  ۰۷:۴۱

در حالی که ویروس کرونا در جامعه بیداد می کند می توان با خوراکی هایی مناسب سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد.

به گزارش جام جم آنلاین ، مواد مغذی زیر در  تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارند و در انواع غذاها یافت می شود:

بتا کاروتن در غذاهای گیاهی مانند  میوه ها و سبزی های زرد و قرمز و نارنجی و سبز تیره ، اسفناج، هویج، انبه، کلم بروکلی و گوجه فرنگی، کدو حلوایی ، آلو ف زرد آلو خرمالو ، گرمک ، فلفل دلمه ای.
غذاهای سرشار از ویتامین C شامل مرکبات، انواع توت ها، خربزه، گوجه فرنگی، کیوی ،  فلفل و کلم بروکلی و انواع کلم.

ویتامین D که منبع اصلی آن نور خورشید است و در ماهی های چرب، زرده تخم مرغ و در شیر و سایر مواد غذایی غنی شده با ویتامین D نیز یافت می شود.

روی  از منابع حیوانی مانند گوشت و غذاهای دریایی و شیر و لبنیات بهتر جذب می شود. اما در منابع گیاهی مانند جوانه گندم، حبوبات و آجیل نیز وجود دارد.

آهن که میزان جذب آن در منابع حیوانی مانند انواع گوشت بیشتر است ولی در منابع گیاهی مانند حبوبات، انجیر ، تخم شربتی ، جگر ، مغز ها  و خشکبار ، خرما ، توت خشک و برگه های میوه مثل برگه زرد آلو  نیز وجود دارد.  برای افزایش میزان جذب آهن در منابع گیاهی بهتر است همراه با ویتامین C  که به طور طبیعی در سبزی و میوه ها وجود دارد مصرف شود.

پروبیوتیک ها باکتری های خوبی هستند که سلامتی را تقویت می کنند. درحال حاضر محصولات حاوی پروبیوتیک مثل ماست ، پنیر و دوغ حاوی این ماده در بازار موجود است.

پروتئین را از دو منبع حیوانی (کیفیت بالا) مثل شیر، ماست، پنیر ، تخم مرغ، گوشت، مرغ، غذاهای دریایی و گیاهی مانند، آجیل، دانه ها و حبوبات می توان تامین کرد.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
ابتکار عمل ایران و بن بست طرف‌ های غربی

ابتکار عمل ایران و بن بست طرف‌ های غربی

با روی کار آمدن کابینه سیزدهم، نگاه این دولت نسبت به انجام مذاکرات متفاوت از گذشته بود. اگرچه پیگیری توافق هسته‌ ای، تصمیمی کلان بوده و هست اما چگونگی راهبرد مذاکرات به دولت‌ها بستگی دارد.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر

نیازمندی ها