خبرنگار کمپانی آمریکایی: "آلفابت"اولین سرویس اینترنتی ۴G را در کنیا راه اندازی کرد.
کد خبر: ۱۲۷۰۸۹۷

روز گذشته کمپانی ساخت بالونهای اینترنتی Loon به عنوان یکی از شرکتهای زیرمجموعه فناوری در کمپانی آلفابت، برای اولین بار ۳۵ بالون اینترنت تجاری برای ارائه اینترنت پرسرعت ۴G را در مناطق مرکزی و غربی کنیا راه اندازی کرد. این بالون ها به گفته مدیر عامل این کمپانی دستکم ۵۵ هزار کیلومتر مربع از مناطق کنیا را پوشش داده و اینترنت پرسرعت را در اختیار مشترکین این کشور آفریقایی قرار می دهد.

 

دولت کنیا امیدوار است با کمک این فناوری پوشش اینترنتی را به مناطق دورافتاده رسانده ودسترسی مشترکین به اینترنت پرسرعت را تسهیل بخشد؛ اما علی رغم سابقه درخشان وموفق شرکت "لون" بسیاری از کارشناسان نسبت به استقرار بالون های اینترنتی بر فراز کنیا با دیده تردید نگریسته و این اقدام را بی ثمر توصیف کردند. آنها اعلام کردند که افتاب سوزان و شرایط جوی بسیار گرم در مناطق مختلف این کشور توان حفظ بالون ها را ندارد؛ چرا که آفتاب سوزان پوشش های نازک پلاستیکی در سطح رویی این بالون های اینترنتی را ذوب کرده و عملا اتصال مشترکین به اینترنت را با مشکلات عدیده ای مواجه می کند. این در حالی است که تمامی بالونهای اینترنتی این کمپانی انرژی خود را از خورشید تأمین میکنند؛ اما گرمای شدید این کشور افریقایی عملکرد این بالونها را قطعا با چالش مواجه خواهد کرد.

 

راه اندازی رسمی بالونهای اینترنتی "لون" در کنیا در حالی عملی می شود که چندین ماه گذشته این کمپانی سرعت دانلود را به ۱۸.۹ مگابیت بر ثانیه ، سرعت آپلود را به ۴.۷۴ مگابیت بر ثانیه رسانده و اعلام کرد با این بالونها قادر است سرویس اینترنتی ۳۵ هزار مشترک را فعال کند. در همین راستا نیز مشترکین کنیایی از این پس می توانند با بهره گیری از اینترنت پرسرعت به سرویس های مختلفی نظیر تماس های تصویری و اتصال به شبکه های اجتماعی نظیر واتس اپ و اینستاگرام دسترسی پیدا کرده و دنیای خود را به شبکه جهانی پیوند بزنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها