jamejamonline
اقتصادی اقتصاد ایران کد خبر: ۱۲۶۷۰۴۴   ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹  |  ۱۶:۵۷

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران:

۱۰۰ جایگاه تک‌ سکوی سوخت در تهران احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تعداد جایگاه‌های عرضه بنزین و سی‌ان‌جی در کشور را ۶ هزار و ۵۰۰ باب اعلام کرد و گفت: یکصد جایگاه تک سکوی سی‌ان‌جی و سوخت مایع به جایگاه‌های سوخت تهران اضافه می‌شود.

به گزارش جام جم آنلاین از وزارت نفت، «کرامت ویس کرمی» درباره نیاز کشور به‌ویژه کلان‌شهرها به جایگاه سوخت سی‌ان‌جی افزود: پراکندگی ۶ هزار و ۵۰۰ جایگاه‌ سی‌ان‌جی و بنزین با توجه به میزان مصرف در هر شهر و استانی متفاوت است.

وی درباره کافی بودن جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی برای افزایش توزیع این سوخت پاک در کشور تأکید کرد: در کلان‌شهرهایی مانند تهران نیاز به افزایش تعداد جایگاه‌ها داریم، اما شهرستان‌های اطراف تهران از این نظر تکمیل هستند و نیاز بیشتری ندارند.

ویس‌کرمی تصریح کرد: کار مطالعاتی و برنامه‌ریزی در حال انجام است تا شهرها و کلان‌شهرهایی که نیاز به جایگاه سوخت دارند، شناسایی شوند و نسبت به احداث جایگاه اقدام کنیم.

وی گفت: برای نمونه کلان‌شهری مانند تهران ۲۰۰ جایگاه سوخت سی‌ان‌جی دارد و باز هم نیاز به افزایش است که پیش‌بینی شده اضافه کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره موانع یا ضرورت‌ها برای افزایش تعداد جایگاه‌ های سوخت بیان کرد: زمین مورد نیاز برای احداث جایگاه‌ های سوخت باید به‌طور حتم در حوزه شهری باشد و شهرداری آن را اختصاص دهد.

ویس‌کرمی افزود: تأیید دستگاه‌های ذی‌ربط مثل محیط زیست نیاز است و باید بررسی‌های زیست‌محیطی روی آن‌ زمین‌ها انجام شود.

وی تأکید کرد: جایگاه موردنظر باید به‌طور حتم استانداردهای فنی و ایمنی به‌ویژه زیست محیطی را داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درخصوص میزان صرفه‌ جویی در مصرف بنزین با طرح رایگان دوگانه‌ سوز کردن خودروها توضیح داد: اگر تبدیل ناوگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودرو عمومی محقق شود، روزانه ۱۲ میلیون مترمکعب به مصرف سی‌ان‌جی اضافه و در حقیقت ۱۲ میلیون لیتر از مصرف بنزین کاسته می‌شود.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
معیشت،‌ در صدر اولویت‌ ها

معیشت،‌ در صدر اولویت‌ ها

با توجه به موج گرانی کالاهای اساسی و تورم‌های بی‌ سابقه در چند سال اخیر و همچنین رشد اقتصادی کشورمان که در یک دهه اخیر نزدیک به صفر بوده‌است، قدرت خرید مردم و خانوارهای ایرانی به‌ شدت کاهش یافته و سفره آنها نیز کوچک‌تر شده‌است.

توسعه تجارت از طریق دیپلماسی اقتصادی

توسعه تجارت از طریق دیپلماسی اقتصادی

دولت یازدهم و دوازدهم تمام تمرکز خود را روی حوزه خارجی، دیپلماسی سیاسی و پیش‌بردن قرارداد برجام گذاشت که این امر نیز صرفا وعده‌ای بیش نبود، به‌طوری‌که در هشت سال گذشته شاهد آن بودیم که در وضعیت اقتصادی کشور، وضعیت اشتغال و معیشت مردم گشایشی به‌وجود نیامد و حتی سفره مردم نیز کوچک‌تر شد و در کنار کاهش ارزش پول ملی اغلب خانوارها قدرت خرید خود را از دست دادند.

گفتگو

بیشتر
تکمیل مسکن مهر؛ 4 ماه بعد

گفت‌وگو با مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره سرنوشت مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن

تکمیل مسکن مهر؛ 4 ماه بعد

پیشنهاد سردبیر بیشتر