سخنگوی گمرک ایران گفت: کیت های تشخیص بیماری کووید19 که توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است طی دو روز گذشته به آلمان رسید.
کد خبر: ۱۲۶۶۵۳۹

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سید روح الله لطیفی اظهار داشت: این محموله شامل 200 ست از کیت های تشخیصی کرونا است که هر ست آن برای 100 آزمایش تشخیصی به کار می رود، این محموله برای 20هزار تست تشخیصی این بیماری استفاده خواهد شد.

سخنگوی گمرک افزود: این محموله به همراه محموله 220 ستی برای ترکیه در گمرک فرودگاه امام (ره)، 17 اردیبهشت اظهار شده و مراحل قانونی آن انجام شده بود که به دلیل محدودیت های پروازی محموله برای کشور ترکیه روز بعد از صدور اظهار نامه صادراتی و محموله کشور آلمان دو روز گذشته پس از چند روز توقف با پرواز هواپیمایی قطر به این دو کشور ارسال شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های صادراتی کشور در موضوع کیت تشخیص کووید 19 گفت:از این دو محموله 420هزار تست کرونا گرفته می شود و شرکت دانش بنیان داخلی سازنده این کیت ها اعلام کرده است که ظرفیت بسیار بالاتری در تولید انبوه و صادرات آن به کشورهای جهان را داراست و چند کشور از جمله کشورهای آفریقایی منتظر دریافت و خرید این محموله ها از ایران هستند.

وی افزود: محدودیت های پروازی مانعی بزرگ برای ارسال این کیت ها ایجاد کرده است که امیدواریم با افزایش پروازهای بین المللی مشکلات پیش رو بی اثر شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها