بر اساس اطلاعیه جدید وزارت کشور و با وضع جرایم سنگین برای کارفرمایان متخلف ، از سال آینده به هیچ عنوان اتباع خارجی فاقد مجوز اقامت نمی توانند در ایران باقی بمانند.
کد خبر: ۱۲۶۴۳۴

رئیس سازمان کار و آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان در گفتگو با ایرنا با اعلام این مطلب افزود: بر اساس این دستورالعمل ، به این دسته از کارگران مهلت داده شده است تا فروردین 86برای خروج قانونی و راحت خود به دفاتر اتباع خارجی در استان ها مراجعه کنند.
مرتضی ماندنی با اشاره به طرحهای متعدد برای طرد کارگران فاقد مجوز از مشاغل مختلف گفت: امسال طرح ویژه ای با عنوان طرح ساماندهی اشتغال اتباع خارجی از اواخر آبانماه آغاز شد که تا پایان سال آینده ادامه دارد.
وی اظهار کرد: در ادامه این طرح ، برای آن دسته از اتباع خارجی که دارای کارت اقامت معتبر و یا گذرنامه بودند، پروانه کار به شرط اشتغال در مشاغل سخت صادر شد.
وی مشاغل تعریف شده برای این دسته از کارگران را شامل کار در شبکه فاضلاب ، کوره های آجرپزی ، کارخانجات تولید کود، دامداری ها، سنگبری ها و مشاغلی از این قبیل عنوان کرد.
وی یادآور شد: اگر اتباع خارجی فاقد کارت معتبر و مجوز اقامت بوده و یا در مشاغل سخت مشغول به کار نباشند، با کارفرمایان متخلف برخورد می شود.
ماندنی تصریح کرد: کارفرمای متخلف با اولین تخلف به جریمه نقدی 300هزار ریالی به ازای هر روز اشتغال یک تبعه خارجی و در دومین تخلف به دو برابر این جریمه و در تخلفهای بعدی به حبس از 91تا 180روز محکوم می شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها