نتایج اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در نقاط شهری کشور در تابستان ۹۸ منتشر شد.
کد خبر: ۱۲۴۲۹۷۵
اعلام نتایج اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در نقاط شهری کشور

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، بنگاه‌ های معاملات ملکی کشور موظف هستند مشخصات تمام‎ معاملات خرید و فروشی را که سند آنها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند در سامانه‎ اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت کنند.

با توجه به اینکه کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در شهر‌های بزرگ، باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح استان یا کشور می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد. در ضمن وزن‌های مورد استفاده بر مبنای واحد‌های مسکونی دارای سکنه در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ به‎روز شده است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور ۳۶۳۵۰ هزار ریال با میانگین مساحت ۲۶۷ مترمربع بوده است، که نسبت به فصل قبل، نه و سه دهم درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل صدو ده و هفت دهم درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، حداقل قیمت فروش یک متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی گلنگی در تابستان امسال، ۶۳۴ هزار ریال و حداکثر آن ۷۲۵ میلیون ریال بوده است.

تعداد معاملات در تابستان امسال نسبت به فصل قبل، ۲۸ و سه دهم درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش داشته است.

همچنین حداقل قیمت فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کشور، یک میلیون و ۶۸ هزار ریال، حداکثر ۶۳۸ و ۸۸۹ هزار ریال و متوسط آن ۳۶۶۳۲ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل بهار، سه و هفت دهم درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۶۴ و شش دهم درصد رشد نشان می‌دهد.

بنابراین گزارش، حداقل مبلغ اجاره‌ ماهانه به علاوه‌ سه درصد ودیعه‌ پرداختی برای اجاره‌ یک متر مربع زیربنای مسکونی در تابستان امسال، ۲۲۵۴ ریال، حداکثر آن ۲ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۹۴۸ ریال و متوسط آن ۱۳۵ هزار و ۱۱ ریال بوده است که نسبت به فصل گذشته شش و هفت دهم و نسبت به فصل مشابه سال قبل، ۲۴ و نه دهم درصد افزایش داشته است.

افزایش ۳.۷ درصدی قیمت مسکن در تابستان

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در تابستان ۹۸ در کل کشور ۳ میلیون و ۶۳۵ هزار تومان با میانگین مساحت ۲۶۷ مترمربع بوده است، که نسبت به فصل قبل ۹.۳ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۱۰.۷ درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور ۳ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۲۰۰ تومان با میانگین مساحت ۱۰۸ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۲ سال بوده است، که نسبت به فصل قبل، ۳.۷ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۶۴.۶ درصد افزایش داشته است.

متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌ های معاملات ملکی در سطح کل کشور ۱۳۵ هزار و ۱۱ تومان با میانگین مساحت ۹۹ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۳ سال بوده است، که نسبت به فصل قبل ۶.۷ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۴.۹ درصد افزایش داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها