عطاء‌ا... رفیعی آتانی، دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی مهم‌ترین نوآوری در این دوره کنگره، برگزاری کمیسیون‌ها در طول سه روز در تهران و قم دانست و تاکید کرد این شیوه، فرصت طرح با حوصله تر مقالات را همراه با گفت‌وگوهای انتقادی فراهم کرد.
کد خبر: ۱۲۳۹۸۷۳

او که در آیین پایانی این کنگره سخن می‌گفت، بیان کرد: کمیسیون‌های تخصصی از فقه و حقوق، تعلیم و تربیت اسلامی، الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت و روان‌شناسی اسلامی، هنر اسلامی، علوم سیاسی اسلامی و مدیریت تحول علوم انسانی در مراکز علمی و دانشگاهی در قم و تهران برگزار شد.
دبیر مجمع عالی علوم انسانی اسلامی یادآورشد: ۴۵۰ چکیده مقاله و ۳۶۳ مقاله به دبیرخانه کنگره رسید، ولی ۹۰ مقاله در این سه روز بررسی شد؛ ۷۰۰ نفراز استادان و اعضای هیأت‌های علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور در این کمیسیون‌ها شرکت کردند.
رفیعی آتانی گفت: در برخی کمیسیون‌ها که جمعیت شرکت کنندگان کمتر بود، قریب به اتفاق شرکت کنندگان از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها بودند؛ برخی کمیسیون‌ها نیز موضوعی خاصی داشت که مورد توجه پژوهشگران شد.
دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی عنوان کرد: با این تجربه وارد دوره جدیدی از استقرار و مدیریت اجتماعی فرآیند تولید علوم انسانی اسلامی شده ایم که با آسیب شناسی و حذف نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت می‌توان گام‌های جدی و جدیدی را به سوی پیشرفت برداشت. رفیعی آتانی با اشاره به برگزاری چهار نشست تخصصی با حضور استادان علوم انسانی اسلامی یادآورشد: مجموع مقالات دوره چهارم این کنگره در ده جلد منتشر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها